۵ گام ساده برای داشتن پوستی سالم

پوست سالم بخش مهمی از زندگی است، هر کسی که به ظاهر خود افتخار می کند نگران پوست خود است زیرا این پوست قابل مشاهده ترین و بزرگترین اندام بدن است.

از طریق تحقیقاتی که در زمینه مراقبت از پوست و حفظ سلامت پوست انجام دادم، قصد دارم ۵ روشی را که به نظر من مهمترین آنها برای حفظ و بهبود سلامت و ظاهر پوست شما هستند را با شما به اشتراک بگذارم.

پوست خود را بشناسید

مطمئن شوید که از محصولات مناسب برای نوع پوست خود استفاده می کنید. طیف گسترده ای از محصولات وجود دارد و اکثر آنها برای انواع پوست ساخته شده اند. اگر از هر محصولی واکنش نشان دادید، مصرف را قطع کنید.

اگر هنوز سردرگم هستید با یک متخصص صحبت کنید و آنها می توانند شما را در مسیر درست راهنمایی کنند.

* تا آخر عمر تصور نکنید که این نوع پوست شما خواهد بود. نوع پوست شما می تواند در طول زندگی شما به دلایل زیادی از استرس گرفته تا بیماری تغییر کند. اگر هنوز مطمئن نیستید از چه چیزی استفاده کنید، از یک محصول طبیعی برای پوست های حساس استفاده کنید.

* نه تنها نوع پوست شما که باید از آن آگاه باشید. به همان اندازه مهم است که به پوست خود توجه کنید. اگر به صورت جوش، لکه یا لک ظاهر می شود، یادداشت بردارید و سعی کنید دقیقا متوجه شوید که پوست شما به چه چیزی واکنش نشان می دهد. اگر پوست شما حساس است، بسیار مهم است که محرک های واکنش پوست شما و اجتناب از آن را مشخص کنید. همچنین ممکن است شکلاتی باشد که دیشب خورده اید که باعث جوش می شود، ممکن است استرس در محل کار باشد که پوست شما را تحریک پذیر می کند. اگر بتوانید دقیقاً بفهمید که چیست، می توانید اقداماتی را برای کاهش وقوع انجام دهید.

تو چیزی هستی که می خوری

حتی اگر غذاهای چرب و نمکی یک تهدید مستقیم برای پوست شما هستند، یک رژیم غذایی متعادل خوب می تواند برای آن معجزه کند. پوست و سلامت پوست شما تعادلی بین رطوبت، روغن ها، ویتامین ها و مواد معدنی است، بنابراین اگر بتوانید این را در رژیم غذایی خود تکرار کنید، یک قدم جلوتر خواهید بود.

* حتی در طول زمستان مقدار زیادی آب تصفیه شده بنوشید. در طول زمستان میزان سموم موجود در هوا و رادیکال های آزاد بیشتر است. از آنجایی که هوا چندان گرم نیست، اکثر مردم یک چهارم مقدار آب مورد نیاز را نمی‌نوشند در طول تابستان، اکثر مردم نیمی از مقدار مورد نیاز روزانه را نمی‌نوشند. آب تصفیه شده بهترین بستگی به محل زندگی شما و کیفیت آب دارد. اگر مقدار کلر زیادی در منبع آب شما وجود داشته باشد، می تواند باعث ایجاد مشکلات پوستی برای پوست های حساس شود.

* نوشیدن آب یک جنبه حیاتی برای زیبایی پوست است که به حفظ رطوبت پوست کمک می کند و همچنین به سم زدایی بدن از مواد زائد و سموم کمک می کند. نوشیدن ۲ تا ۳ لیتر آب در روز بهترین راه برای احیای پوست های خشک و کدر است و در نهایت باعث سفت تر، صاف تر و جوان تر شدن پوست می شود.

* رژیم غذایی متعادل را با استفاده از هرم تغذیه سالم پیشنهاد می کند. چربی های اشباع شده، نمک ها، قندها، الکل ها را به حداقل برسانید. همه آنها ارزش غذایی بسیار کمی دارند و به برهم زدن تعادل پوست کمک می کنند.

ویتامین های خود را دریافت کنید.

* ویتامین A برای تحریک ترمیم پوست عالی است. برخی از منابع خوب ویتامین A عبارتند از: تخم مرغ، جگر، شیر، زردآلو، شلیل.

* ویتامین C به تولید کلاژن و تقویت پوست کمک می کند. ویتامین C در اکثر میوه های تازه وجود دارد، بنابراین مقدار زیادی انگور فرنگی سیاه، زغال اخته، کلم بروکلی، گواوا، کیوی، پرتقال، سیب، پاپایا، توت فرنگی مصرف کنید.

* ویتامین E به حفظ بافت های بدن شما کمک می کند و در تولید گلبول های قرمز مهم است. ویتامین E معمولا در غذاهای سبوس دار سبزیجات برگ دار و آجیل یافت می شود.

* اسیدهای چرب ضروری اینها مسئول غشاهای سلولی سالم هستند که اجازه ورود مواد مغذی را می دهند اما سموم را از بدن خارج می کنند. اسیدهای چرب ضروری همچنین تولید عوامل التهابی را در بدن کاهش می دهند. منابع خوب اسیدهای چرب ضروری ماهی، گردو، تخمه آفتابگردان، روغن کانولا، آووکادو و سبزیجات برگی هستند.

* همچنین غذاهایی که حاوی گوگرد، روی، بتاکاروتن و آهن هستند همگی مواد معدنی عالی برای پوست هستند.

ذهن سالم بدن سالم

همانطور که در انواع پوست شما گفته ام، آرامش را بیاموزید، استرس می تواند انواع و اقسام اثرات را بر بدن و پوست آنها بگذارد.

* استرس بر فعالیت غدد شما تأثیر می گذارد. این می تواند تولید بیش از حد سرم و کورتیزول را فعال کند که منافذ پوست شما را مسدود می کند و توانایی آن برای تنفس و ترمیم خود را کاهش می دهد.

* استرس باعث می شود که غده فوق کلیوی شما آدرنالین را در سیستم ترشح کند. هنگامی که این هورمون آزاد می شود، جریان خون را از پوست دور کرده و به سمت عضلات ضروری هدایت می کند. این یک سیستم کاملاً طبیعی است زیرا بدن ما ناخودآگاه در حال آماده شدن برای مبارزه یا دویدن است. به همین دلیل پوست شما از جریان مواد مغذی ضروری که نیاز دارد محروم می شود.

* استرس همچنین می تواند باعث عصبی شدن و عدم سلامتی پوست ما شود و باعث خراش بی قراری و بازی با عیوب پوست و در نتیجه قرمزی پوست تحریک شود.

با این کار مهم است که به خود بیاموزیم که آرام شود و از استرس خود آگاه باشیم. بسیاری از ما این روزها آنقدر به موقعیت های استرس زا عادت کرده ایم که دیگر حتی نمی دانیم چه زمانی استرس داریم.

با یادگیری آرامش، به بدن خود واکنشی جایگزین نسبت به استرس زمانی که وجود دارد آموزش می دهیم. این به ما این امکان را می دهد که آرام تر، مناسب تر فکر و عمل کنیم و اضطراب هایمان را کاهش دهیم.

ورزش

هر مقدار ورزش می تواند به پوست شما از بسیاری جهات مفید باشد و یک معیار عالی برای تسکین استرس است. حتی یک قدم زدن آرام گردش خون شما را بهبود می بخشد، این به نوبه خود به پوست شما کمک می کند نفس بکشد و اکسیژن و مواد مغذی را به پوست شما برساند.

* پوست شما به عضلات شما چسبیده است. در حین ورزش ماهیچه های شما سفت تر می شوند و پوست شما نیز سفت تر به نظر می رسد. عضلات سفت تر = پوست سفت تر.

* ورزش به تنفس و سم زدایی پوست شما کمک می کند. همچنین به بدن شما کمک می کند تا کلاژن طبیعی تولید کند که به شما کمک می کند پوست انعطاف پذیرتر به نظر برسد.

* حتماً در حین و بعد از ورزش مقدار زیادی آب تازه بنوشید این به بدن شما کمک می کند تا از شر سموم ناخواسته مانند اسید لاکتیک خلاص شوید و همچنین بدن را هیدراته نگه دارید.

سونا همچنین یک راه عالی برای پاکسازی پوست شما از سموم ناخواسته است.

از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید خودداری کنید

من سعی نمی کنم همه شما را بترسانم و شما را از بیرون رفتن بترسانم، منظورم این است که اجازه دهید با آن روبرو شویم اگر می توانید از آنچه می توانید لذت ببرید از خورشید لذت ببرید. در واقع دریافت نور مستقیم خورشید برای پوست شما بسیار مهم است زیرا به جذب کلسیم کمک می کند.

پوست ما همچنین توانایی تبدیل اشعه خورشید به ویتامین D را دارد که یک ویتامین ضروری برای حفظ استخوان های قوی است و همچنین ممکن است با پیشگیری از برخی بیماری ها مرتبط باشد.

* اگرچه توجه داشته باشید که تخمین زده می شود که ۸۰٪ از آسیب هایی که به پوست وارد می شود توسط اشعه ماوراء بنفش ایجاد می شود و ۵۰٪ آن قبل از ۲۰ سالگی رخ می دهد. چند احتیاط ساده قبل از اینکه خیلی دیر شود

* بنابراین در زیر نور آفتاب مراقب باشید و از تخت‌های آفتاب پرهیز کنید، آنها ارزش پولی را ندارند که یک هفته یا بیشتر شبیه یک موج سوار استرالیایی شوند قبل از اینکه همه چیز از بین برود. در حین انجام این کار به پوست خود آسیب می رسانید که غیر قابل برگشت است.

* قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید در طول سال‌ها، پوست را نازک‌تر می‌کند و ظاهری را در پوست ایجاد می‌کند که ما به پیری مرتبط می‌شویم. آسیب پوست در اثر اشعه ماوراء بنفش می تواند منجر به پیری زودرس، چین و چروک، افتادگی خشن، تغییر رنگ پوست و سرطان پوست شود که در ایالات متحده تقریباً ۵۰٪ از مردم را تحت تأثیر قرار می دهد و شایع ترین سرطان در بین همه سرطان ها است.

* اگر نمی‌توانید نیاز خود را برای بهترین برنزه کردن برطرف کنید، گزینه‌های مصنوعی عالی وجود دارد که از اشعه‌های مضر محافظت می‌کنند و پوست شما را مرطوب می‌کنند و آن را بسیار سالم‌تر می‌کنند.

* حتی در فصل زمستان باید هر روز یک ضد آفتاب استفاده شود تا از پوست شما در برابر اشعه های مضر UV اطراف ما محافظت کند، بنابراین سعی کنید محافظت از پوست را در برنامه مراقبت از پوست روزانه خود بگنجانید. یک برنامه مراقبت از آفتاب معقول بر تولید سالم ویتامین D تأثیری نخواهد داشت.

از خواندن شما متشکرم، امیدوارم برخی از مزایای شگفت انگیزی را که من شخصاً در طول تحقیقات شخصی خود تجربه کرده ام، دریافت کنید.

لطفا به آن زمان بدهید. اگر فوراً نتایجی را مشاهده نکردید، معطل نشوید. ممکن است ۳ تا ۴ هفته طول بکشد تا نتایج واقعا شگفت انگیزی را مشاهده کنید.

برای شروع، ممکن است شاهد افزایش لکه‌ها و جوش‌ها (نه در حد جدی) باشید. اما باز هم به تعویق نیفتید. این طبیعی است و به خصوص اگر برای مدتی ورزش نکرده باشید، به احتمال زیاد فقط سم زدایی بدن شما سموم را از طریق منافذ پوستتان آزاد می کند.

موفق باشید

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر