۵ غذای ضد التهابی برتر (لیست بهترین)

التهاب یکی از نادیده گرفته ترین علل برخی از شایع ترین بیماری هایی است که امروزه جامعه ما را مبتلا می کند. در اینجا لیستی از بهترین غذاهای ضد التهابی و رژیم غذایی ضد التهابی توصیه شده است.

وقتی آمارها را مرور می کنیم، می بینیم که فشار خون بالا، آسم، بیماری قلبی و آرتریت همه یک علت مشترک دارند که التهاب است.

خبر خوب این است که التهاب را می توان به سادگی با ایجاد چند تغییر در رژیم غذایی خود کنترل کرد. در این مقاله به غذاهای ضد التهابی بسیار توصیه شده و نحوه استفاده از آنها برای درمان و حتی پیشگیری از بیماری ها می پردازیم.

اصول اولیه. بیایید با بررسی اینکه چه چیزی غذاهای ضد التهابی را موثر می‌کند و چگونه می‌توان از آنها به نفع خود استفاده کرد، شروع کنیم.

غذاهای ضدالتهابی اغلب در رژیم باستانی میوه ها و سبزیجات تازه، با گوشت قرمز کم یا بدون گوشت قرمز یافت می شود. اساساً هنگام در نظر گرفتن غذاهای مناسب به دنبال این سه ویژگی خواهیم بود:

فراوانی امگا ۳

آنتی اکسیدان بالایی دارد

مقدار زیادی اسیدهای چرب ضروری

اساسا، این رژیم مدیترانه ای است که توسط همتایان یونانی ما ابداع شده است. این رژیم درمانی حاوی بسیاری از سبزیجات، میوه های وحشی، گوشت سفید و دانه هایی است که حاوی مقدار زیادی امگا ۳ هستند.

یکی از عناصر کلیدی برای مبارزه با التهاب، حفظ تعادل مناسب بین غذاهای غنی از پتاسیم و سدیم است.

هر دوی این مواد معدنی با هم برای پاکسازی بدن و جلوگیری از تجمع سموم کار می کنند. حال بیایید به برخی از اصول یک رژیم غذایی ضد التهابی که می‌توانیم در هر خواربار فروشی محلی پیدا کنیم نگاهی بیاندازیم.

بوک چوی یکی از محبوب ترین غذاهای فوق العاده است.

اخیراً بوک چوی به دلیل داشتن مقدار زیادی آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در این میان، قابل توجه ترین اسیدهای به اصطلاح هیدروکسی سینامیک هستند که آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند که قطعا به درمان التهاب کمک می کنند.

بوک چوی یک سبزی بسیار قدرتمند و همه کاره است که می تواند در هر غذای گیاهی استفاده شود و آن را به یک رژیم غذایی ضد التهاب تبدیل می کند.

کرفس و دانه کرفس

فواید خوردن کرفس بسیار زیاد است.

توانایی های ضد التهابی کرفس برای کمک به بهبود فشار خون، کاهش سطح کلسترول و حتی پیشگیری از بیماری قلبی ثابت شده است.

دانه‌های کرفس را می‌توان در اشکال مختلف یافت و همچنین دارای توانایی‌های ضد التهابی و همچنین کمک به مبارزه با عفونت‌های باکتریایی است. علاوه بر این، کرفس یک منبع عالی و سالم از پتاسیم است که بدن ما برای دفع سموم به آن نیاز دارد.

بلوبری به خودی خود تقریباً جادویی است.

رژیم غذایی سرشار از زغال اخته می تواند فواید بسیاری برای سلامتی از بهبود بینایی تا کاهش آهسته تر زوال شناختی و مهارت های حرکتی واضح تر داشته باشد.

آنتی اکسیدانی که مسئول فواید ضد التهابی زغال اخته است کوئرستین است، ماده ای که در غذاهای تازه یافت می شود و به جلوگیری از التهاب و حتی مبارزه با سرطان کمک می کند. فواید آن به همین جا ختم نمی شود، یک فنجان زغال اخته می تواند حاوی یک چهارم منبع روزانه ویتامین K و C باشد.

زغال اخته را روزانه به اسموتی ها یا نوشیدنی ها اضافه کنید.

ماهی سالمون منبع عالی اسیدهای چرب امگا ۳ است.

چندین مطالعه نشان داده اند که اسیدهای چرب امگا ۳ برای کاهش خطر بیماری های مزمن ناشی از التهاب مانند بیماری قلبی و آرتریت ضروری هستند.

در انسان، امگا ۳ در مغز وجود دارد و برای عملکرد سالم و شناختی مغز ما ضروری است.

دانه‌های کتان از جمله غذاهای حاوی آنتی اکسیدان در این فهرست هستند.

از فواید این غذای فوق العاده می توان به ضد پیری و بهبود تعادل هورمونی اشاره کرد.

دانه‌های کتان عمدتاً توسط مواد مغذی گیاهی به نام لیگنان تأمین می‌شوند که فواید آنتی‌اکسیدانی زیادی را ارائه می‌کنند. برای استفاده حداکثری از این ماده غذایی ضد التهابی قوی، حتما دانه ها را آسیاب کنید. این به این دلیل است که بدن شما می تواند بیشتر مواد مغذی را استخراج کند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر