۴ نکته در مورد نحوه درمان سیاتیک در خانه با یک رژیم غذایی ضد التهابی

افزایش مصرف غذاهای فرآوری شده به طور مستقیم باعث افزایش درد و ناراحتی مرتبط با التهاب در بدن از جمله سیاتیک شده است. سیاتیک زمانی رخ می دهد که التهاب عصب سیاتیک را فشرده می کند و باعث ایجاد درد در ناحیه کمر و پایین یک یا هر دو پا می شود. غذاهای غنی از ویژگی های غیر التهابی یک راه حل برای درمان خانگی سیاتیک هستند.

التهاب واکنش طبیعی بدن به آسیب یا عفونت است. زمانی که سیستم های بدن برای ترمیم خود کار می کنند، می تواند مفید باشد. با این حال، رژیم های غذایی مدرن بدون دلیل منجر به التهاب فراوان شده است که مشکلات مختلفی را ایجاد می کند.

بسیاری از افراد از NSAID ها یا داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن برای تسکین درد ناشی از التهاب استفاده می کنند. با این حال، بیشتر خطرات استفاده بیش از حد از NSAID ها را در نظر نمی گیرند. شایع ترین مشکلی که در اثر استفاده از داروهای ضد التهابی ایجاد می شود، دردهای گوارشی است. در موارد جدی، مصرف کنندگان طولانی مدت NSAID ها به زخم های بالقوه کشنده و سایر بیماری های تهدید کننده زندگی مبتلا می شوند. رژیم ضد التهابی جایگزینی برای دارو است.

۴ نکته در مورد نحوه درمان سیاتیک در خانه با رژیم غذایی ضد التهابی:

۱. غذاهای ضد التهاب بخورید. کلپ، ماهی آزاد آلاسکا وحشی، زردچوبه، قارچ شیتاکه، پاپایا، زغال اخته، کلم بروکلی و سیب زمینی شیرین از جمله غذاهای رایج ضد التهابی هستند. این غذاها نه تنها به کاهش تورم و در نتیجه کاهش درد کمک می کنند، بلکه تغذیه متعادل و طعم عالی را نیز ارائه می دهند!

۲. نوشیدنی های ضد التهاب بنوشید. نوشیدن مقدار زیادی آب و چای سبز تورم، قرمزی و ناراحتی مرتبط با التهاب را کاهش می دهد. بزرگسالان باید روزانه ۸ لیوان آب بنوشند. آب دارای مزایای اضافی کاهش اشتها و پاکسازی پوست خواهد بود. چای سبز علاوه بر کاهش التهاب، خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی را نیز کاهش می دهد.

۳. با روغن زیتون فرابکر بپزید. روغن زیتون خالص راز سلامت دریای مدیترانه است. عرضه فراوان پلی فنول ها در کاهش التهاب در قلب و عروق خونی حیاتی است. چربی تک غیراشباع موجود در روغن زیتون توسط بدن به عنوان عوامل ضد التهابی، کاهش آسم و آرتریت روماتوئید استفاده می شود.

۴. مکمل روغن ماهی. اگر هفته ای دو وعده ماهی چرب نمی خورید، از مکمل های روغن ماهی برای کاهش التهاب استفاده کنید. شما به دنبال ۲ تا ۳ گرم EPA و DHA در روز هستید. مکمل های زنجبیل و زردچوبه برای سلامتی شما نیز بسیار مفید هستند.

اگر درد مزمن دارید، قبل از استفاده از داروهای خطرناک یا جراحی های تهاجمی، یک رژیم غذایی ضد التهابی را امتحان کنید. اگر به دنبال پاسخی برای درمان خانگی سیاتیک هستید، با انتخاب های غذایی منطقی شروع کنید. علاوه بر این، باید سعی کنید میزان تمرینات ورزشی خود را به طور منظم افزایش دهید. پیاده روی و کشش راه های ایده آلی برای تسکین درد هستند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر