10 فایده رژیم کتوژنیک – مشاوره تغذیه تلفنی


رژیم کتوژنیک – 10 فایده رژیم کتوژنیک

رژیم های کم کربوهیدرات سالها بحث برانگیز بوده است. برخی می گویند این غذاها به دلیل داشتن چربی زیاد باعث افزایش کلسترول و ایجاد بیماری قلبی می شوند. با این حال ، در اکثر مطالعات علمی ، رژیم های کم کربوهیدرات بسیار مفید و سالم نشان داده شده است.

رژیم کم کربوهیدرات نه تنها منجر به کاهش وزن بیشتر می شود بلکه به کاهش عوامل خطر قلبی عروقی از جمله کلسترول نیز منجر می شود.

این مقاله 10 فایده بهداشتی ثابت شده از رژیم غذایی کم کربوهیدرات و کتوژنیک را ارائه می دهد.

  1. غذاهای کم کربوهیدرات اشتهای شما را کاهش می دهند

گرسنگی بدتر از خوردن است. این یکی از اصلی ترین دلایلی است که باعث می شود بسیاری از افراد در طول وعده های غذایی سخت دچار خستگی و دلسردی شوند. با این حال ، کربوهیدرات کم به طور خودکار اشتها را کاهش می دهد. مطالعات بعدی نشان می دهد وقتی افراد کربوهیدرات ها را کاهش می دهند و پروتئین و چربی بیشتری می خورند ، کالری کمتری مصرف می کنند.

  1. رژیم های کم کربوهیدرات در ابتدا منجر به کاهش وزن می شود

قطع کربوهیدرات ها یکی از ساده ترین و م effectiveثرترین روش ها برای کاهش وزن است. مطالعات نشان می دهد افرادی که رژیم غذایی کم کربوهیدرات دارند در مدت زمان کمتری نسبت به افرادی که رژیم کم چربی دارند وزن خود را کاهش می دهند ، اگرچه در رژیم کم چربی بیشتر کالری می سوزانند. دریافت ها را محدود کنید.

این به این دلیل است که غذاهای کم کربوهیدرات شروع به از بین بردن آب اضافی ، سطح انسولین پایین در بدن می کنند و این می تواند منجر به کاهش سریع وزن در یک یا دو هفته اول شود.

در مطالعاتی که رژیم های کم کربوهیدرات و کم چرب را مقایسه کرده اند ، افرادی که مصرف کربوهیدرات خود را محدود می کنند ، گاهی اوقات 2-3 برابر وزن خود را کاهش می دهند که بدون گرسنگی رخ می دهد.

در مطالعه ای که بر روی بزرگسالان چاق انجام شد ، رژیم غذایی کم کربوهیدرات به طور قابل توجهی وزن را تا شش ماه کاهش داد.

  1. بیشتر چربی هایی که از دست می دهید از معده شما خواهد بود

چربی در قسمت های مختلف بدن شما یکسان نیست. میزان تجمع چربی بر سلامتی و سلامتی شما تأثیر می گذارد. دو نوع اصلی چربی در بدن وجود دارد ، یکی چربی آسیاب شده یا چربی آسیاب شده ، و دیگری چربی احشایی است که در افراد چاق در شکم تجمع می یابد.

چربی احشایی مسئول حفاظت از اندام های مختلف است. چربی احشایی زیاد می تواند منجر به التهاب و مقاومت به انسولین شود و عملکرد متابولیک بدن را مختل کند. رژیم های کم کربوهیدرات در کاهش این چربی های مضر بسیار مثر است. در واقع به نظر می رسد بیشتر چربی هایی که افراد در رژیم کم کربوهیدرات از دست می دهند از معده است. با گذشت زمان ، این امر خطر بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 را تا حد زیادی کاهش می دهد.

  1. تری گلیسیریدها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد

تری گلیسیریدها مولکول های چربی در خون شما هستند. دوزهای بالای تری گلیسیرید ناشتا یک عامل خطر برای بیماری های قلبی عروقی است. یکی از محرک های اصلی افزایش تری گلیسیرید در افرادی که نشسته اند ، مصرف کربوهیدرات است ، به ویژه به شکل فروکتوز ساده.

وقتی افراد از خوردن کربوهیدرات دست می کشند ، ممکن است متوجه کاهش قابل توجه تری گلیسیرید در خون شوند. از طرف دیگر رژیم های کم چرب اغلب شامل تری گلیسیرید هستند.

  1. افزایش رتبه HDL (کلسترول خوب)

سطوح بالای لیپوپروتئین (HDL) به عنوان “کلسترول خوب” شناخته می شود. خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی HDL نسبت به LDL کمتر است. یکی از بهترین راه ها برای افزایش سطح HDL ، خوردن چربی است و غذاهای کم کربوهیدرات دارای چربی زیادی هستند.

بنابراین ، تعجب آور نیست که سطح HDL در رژیم های سالم و کم کربوهیدرات به طور چشمگیری افزایش می یابد ، اما در رژیم های کم چرب کمی افزایش یا کاهش می یابد.

  1. سطح قند خون و انسولین را کاهش دهید

میلیون ها نفر در سراسر جهان از دیابت و مقاومت به انسولین رنج می برند و رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک ممکن است به خصوص مفید باشد. مطالعات علمی نشان می دهد که کربوهیدرات کم قند خون و مقاومت به انسولین را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

برخی از بیماران دیابتی ممکن است بلافاصله پس از شروع رژیم کم کربوهیدرات ، میزان مصرف خود را تا 50 درصد کاهش دهند. در مطالعه ای که بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 انجام شد ، 95 درصد افراد مصرف داروهای کاهش دهنده قند خون را بعد از شش ماه متوقف یا متوقف کردند.

اگر دیابت دارید و داروهای قند خون مصرف می کنید ، حتماً قبل از تغییر مصرف کربوهیدرات با پزشک خود مشورت کنید.

  1. احتمال کاهش فشار خون

فشار خون بالا یک عامل خطر برای بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی عروقی ، فشار خون بالا و نارسایی کلیه است. رژیم کم کربوهیدرات یک راه م toثر برای کاهش خطر ابتلا به این بیماری ها و کاهش فشار خون است که می تواند به شما کمک کند عمر طولانی تری داشته باشید.

  1. در سندرم متابولیک موثر است

سندرم متابولیک یک عامل خطر برای بیماریهای قلبی عروقی و دیابت است. در واقع سندرم متابولیک مجموعه ای از علائم است.

  • چاقی شکمی
  • فشار خون بالا
  • قند خون ناشتا زیاد است
  • تری گلیسیرید بالا
  • HDL پایین (کلسترول خوب)

رژیم کم کربوهیدرات در درمان این پنج علامت بسیار مثر است. تحت این نوع رژیم غذایی ، سندرم متابولیک می تواند از بین برود.

  1. اوضاع را بهبود بخشد LDL کلسترول بد

افرادی که LDL بالایی دارند بیشتر دچار حمله قلبی می شوند. اندازه ذرات LDL مورد نیاز مهم است. ذرات کوچک با خطر بالای بیماری قلبی همراه هستند ، در حالی که ذرات بزرگتر با خطر کمتری همراه هستند. به نظر می رسد رژیم های کم کربوهیدرات با کاهش تعداد کل ذرات LDL در خون ، میزان ذرات LDL را افزایش می دهند. کاهش مصرف کربوهیدرات ها نیز شرایط LDL را بهبود می بخشد.

  1. درمان مشکلات متعدد مغزی

مغز شما به گلوکز نیاز دارد زیرا برخی از قسمتها فقط می توانند آن نوع قند را بسوزانند. در نتیجه ، اگر کربوهیدرات نمی خورید ، کبد شما از پروتئین گلوکز تولید می کند. در عین حال ، بیشتر مغز شما می تواند در هنگام گرسنگی یا خوردن کربوهیدرات سطوح بسیار پایینی از کتون ها را بسوزاند.

رژیم های کتوژنیک ده ها سال است که برای درمان صرع در کودکانی که به دارو پاسخ نمی دهند مورد استفاده قرار می گیرد. در بسیاری از موارد ، این رژیم غذایی می تواند کودکان مبتلا به صرع را درمان کند. در یک مطالعه علمی ، بیش از نیمی از کودکانی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کردند دچار تشنج بیش از 50 درصد و 16 درصد از آنها صرع نداشتند.

رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک در حال حاضر برای سایر مشکلات مغزی از جمله آلزایمر و پارکینسون در حال انجام است.

در پایان

رژیم های غذایی کم کربوهیدرات و کتوژنیک در علم تغذیه گزارش شده است. این رژیم ها نه تنها می توانند کلسترول ، فشار خون و سطح قند خون شما را بهبود بخشند ، بلکه اشتها ، روند کاهش وزن و کاهش تری گلیسیرید را نیز کاهش می دهند. اگر می خواهید سلامت خود را ارتقا دهید ، یکی از این غذاهای گران قیمت می تواند به شما کمک کند.

مترجم – سید حمیدرضا ناجی

منبع –

healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *