کمبود منیزیم و 5 هشدار جدی برای بدن! – دکتر رویا کادمیان


.jpg - کمبود منیزیم و 5 هشدار جدی برای بدن!

کمبود منیزیم و 5 هشدار جدی برای بدن!

میزان کافی منیزیم برای عملکرد مغز ، قلب و ماهیچه ها ضروری است و ترکیب ویتامین K و D سلامت استخوان ها را تقویت می کند. کمبود منیزیم دارای 5 علامت هشداردهنده جدی است

کاهش شنوایی و زنگ زدن در گوش ؛

تحقیقات نشان می دهد که سطح کافی منیزیم می تواند به کاهش شنوایی کمک کند. البته کمبود منیزیم یکی از علل کم شنوایی و زنگ زدن مداوم در گوش است.

گرفتگی عضلات یا لرزش ؛

منیزیم برای سلامت ماهیچه ها بسیار مهم است و با تحریک بازسازی کلسیم به حفظ ماهیچه های قوی و جلوگیری از التهاب کمک می کند. همچنین حاوی پتاسیم است که برای عملکرد مناسب ماهیچه ها ضروری است. منیزیم همچنین با مسدود کردن گیرنده ها در مغز و سیستم عصبی به کاهش درد ماهیچه ای کمک می کند. اگر درد عضلانی زیادی دارید ، حتماً سطح منیزیم بدن خود را بررسی کنید. تنش مکرر عضلات ، به ویژه خستگی چشم ، می تواند ناشی از کمبود منیزیم باشد.

افسردگی

سالهاست که ارتباط بین سطوح پایین منیزیم و افسردگی ثابت شده است. علم مدرن این ارتباط را تأیید کرده است. مطالعات محققان اروپایی نشان می دهد که سطوح پایین منیزیم در بیمارانی که اقدام به خودکشی می کنند یافت می شود. اگر به طور ناگهانی احساس افسردگی ، بی دقتی ، بی قراری و ناامیدی می کنید بدون دلیل مشخص ، ممکن است به دلیل کمبود مواد مغذی مانند کمبود منیزیم باشد. منیزیم به شما کمک می کند تا آرام و خنک باشید.

عملکرد غیر طبیعی قلب ؛

همانطور که گفته شد ، سطوح پایین منیزیم بر عملکرد ماهیچه ها در سراسر بدن از جمله ماهیچه قلب تأثیر می گذارد. منیزیم ناکافی می تواند باعث آریتمی شود و احتمال بروز مشکلاتی مانند حمله قلبی یا فشار خون بالا را افزایش دهد.

سنگ کلیه:

بسیاری از مردم بر این باورند که سنگ کلیه در اثر تجمع کلسیم در کلیه ها ایجاد می شود که عامل اصلی ایجاد سنگ کلیه است. منیزیم برای جلوگیری از سنگ کلیه ، کلسیم را به اکسید متصل می کند. دو ترکیب که باعث ایجاد سنگ کلیه می شوند. البته دریافت منیزیم کافی یکی از راه های پیشگیری از سنگ کلیه است.

به یاد داشته باشید که منابع غذایی مانند لوبیا ، تخمه آفتابگردان ، تخمه کدو ، بادام ، لوبیا ، سویا ، حبوبات و اسفناج منابع طبیعی منیزیم هستند.

برای بهره مندی از رژیم آنلاین دکتر رویا خادمیان ، روی لینک زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *