کاهش خطر افسردگی با خوردن قارچ – دکتر رویا کادمیان


199674 - کاهش خطر افسردگی با استفاده از قارچ

با خوردن قارچ خطر افسردگی را کاهش دهید

قارچ ها به دلیل فواید سلامتی زیادی که دارند ، خبرساز شده اند. تحقیقات جدید از دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا Hellenic نشان می دهد که این مواد شگفت انگیز نه تنها سرطان و مرگ زودرس را کاهش می دهند ، بلکه سلامت روانی را نیز افزایش داده و خطر افسردگی را کاهش می دهند.

محققان بیش از 24000 داده رژیم غذایی و سلامت روان بزرگسالان آمریکایی را بین سالهای 2005 تا 2016 جمع آوری کردند و دریافتند افرادی که قارچ می خورند کمتر از افسردگی رنج می برند.

به گفته محققان ، قارچ حاوی آنتی اکسیدان ارگوت است که می تواند بدن را از آسیب سلولی و بافتی محافظت کند.

مطالعات نشان می دهد که آنتی اکسیدان ها از بسیاری از بیماری های روانی مانند اسکیزوفرنی ، اختلال دوقطبی و افسردگی جلوگیری می کنند.

گابریل با ، محقق گفت: “قارچ منبع عالی اسید آمینه ضد التهابی است و سطوح بالای این ماده می تواند خطر استرس اکسیداتیو را کاهش دهد ، که به نوبه خود می تواند علائم افسردگی را کاهش دهد.”

قارچ های کره خوار رایج ترین نوع قارچ در ایالات متحده هستند و حاوی پتاسیم هستند که باعث کاهش استرس می شود. علاوه بر این ، برخی دیگر از انواع قارچ های خوراکی ، به ویژه هرپس سیمپلکس ، از بروز اختلالات عصبی ، از جمله افسردگی جلوگیری می کند.

نتایج این مطالعه نشان می دهد که مصرف زیاد قارچ با مزایای اضافی مرتبط نیست.

محققان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا جایگزینی روزانه قارچ گوشت قرمز می تواند خطر افسردگی را کاهش دهد یا خیر.

این تیم تجزیه و تحلیل دوم را انجام داد تا ببیند آیا جایگزینی یک گوشت قرمز یا گوشت فرآوری شده با قارچ در روز می تواند خطر افسردگی را کاهش دهد و نتایج نشان داد که جایگزینی با افسردگی ارتباطی ندارد.

تحقیقات کمی در مورد رابطه بین مصرف قارچ و افسردگی در گذشته انجام شده است ، و این مطالعه ممکن است اهمیت استفاده از قارچ را به عنوان ابزاری برای کاهش افسردگی و جلوگیری از بیماری نشان دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *