چگونه می توان چربی های ضروری مانند امگا ۳ را در رژیم غذایی روزانه کودک خود دریافت کرد

مطمئناً شما هم در مورد اسیدهای چرب ضروری امگا ۳ شنیده اید. معلوم شد که اکثر آمریکایی ها به اندازه کافی از آنها دریافت نمی کنند. پس دقیقاً امگا ۳ چیست و چرا کودکان ما به آن نیاز دارند؟ خوب، امگا ۳ یک اسید چرب ضروری است که در بدن برای متعادل کردن اسیدهای چرب ضروری امگا ۶ کار می کند. دلیل آن این است: امگا ۶ باعث پاسخ التهابی در بدن می شود و امگا ۳ باعث پاسخ ضد التهابی می شود. بنابراین، می بینید، این دو واقعاً با هم کار می کنند. مشکل این است که ما تا ۲۵ برابر بیشتر از امگا ۳ امگا ۶ دریافت می کنیم! این تعادل خوبی نیست، بنابراین جای تعجب نیست که آمریکایی ها همیشه بیمار هستند!

بنابراین، ما از چه غذاهایی امگا ۳ دریافت می کنیم؟ در حالت ایده‌آل، بدن ما امگا ۳ را از ماهی‌های آب سرد مانند سالمون، ماهی تن یا هالیبوت دریافت می‌کند. میدونم به چی فکر میکنی خوردن ماهی قزل آلا، ماهی تن یا هالیبوت برای فرزند من غیرممکن است. من تو را می شنوم با این حال، قبل از اینکه تلاش برای گنجاندن این موجودات ماهی در رژیم غذایی خود را نادیده بگیرید، به این فکر کنید که چرا امگا ۳ بسیار مهم است.

نقش مهمی در عملکرد مغز و همچنین رشد و تکامل طبیعی کودکان دارد.

داشتن عملکرد مغز سالم برای عملکرد رفتاری سالم مهم است (بدون عصبانیت، کسی؟)

می تواند علائم بسیاری از بیماری های رایج دوران کودکی مانند آسم، اگزما و ADHD را کاهش دهد.

با این حال، پیشنهاد می‌کنم حداقل هفته‌ای یک‌بار سعی کنید کودکتان را به خوردن ماهی سرد آبی وادار کنید. حتی گاز گرفتن یک زن و شوهر یک شات منصفانه است. با کمال تعجب، بچه های من بعد از اینکه فهمیدند ماهی قزل آلا آنها را به یاد مرغ می اندازد، به طور مرتب شروع به خوردن ماهی قزل آلا کردند (البته من تمام پوست آن را جدا می کنم، فقط گوشت را به آنها می دهم، بنابراین در بشقابشان خوب و تمیز به نظر می رسد، نه چسبنده). در همین حال، راه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید شکوه و شکوه امگا ۳ کودکان خود را تقویت کنید:

۱. غذاهای غنی شده. اغلب اوقات، غذاهایی را در فروشگاه مواد غذایی با برچسب “تقوی شده با…” می بینید. برای مثال، اگر بچه‌های شما عاشق تخم‌مرغ هستند، من به شدت بهار را برای تخم‌مرغ‌هایی که نه تنها ارگانیک و بدون محدوده هستند، بلکه با امگا ۳ نیز غنی شده‌اند، توصیه می‌کنم. بدن – و مغز فرزندتان – از شما متشکر خواهد بود.

۲. دانه کتان. بذر کتان حاوی نوعی اسید چرب ضروری به نام ALA است. این بدان معنی است که بدن شما باید آن را به شکل قابل استفاده موجود در ماهی، EPA و DHA تبدیل کند. دانه‌های کتان از زمین بیرون می‌آیند و در یخچال نگهداری می‌شوند و می‌توانند به همه چیزهایی که بچه‌های شما می‌خورند نفوذ کنند. من به طور مرتب دانه کتان را در چیزهایی مانند بلغور جو دوسر، پنکیک، کراکر یا سایر محصولات پخته شده و ماست قرار می دهم. یک قاشق چای خوری اینجا و آنجا اضافه می کند!

۳. مکمل غذایی. برخی از والدین نمی خواهند رژیم غذایی فرزندان خود را تکمیل کنند و این اشکالی ندارد. ما دو مکمل را برای بچه‌هایمان انتخاب می‌کنیم: روغن ماهی (با طعم توت‌فرنگی طبیعی، از Nordic Naturals) و یک مولتی ویتامین بر پایه سبزی که با نیروگاه‌های مختلف مانند کلرلا و علف گندم ساخته شده است. این یک راه عالی برای افزودن به چیزهایی است که ممکن است رژیم غذایی از دست داده باشد، زیرا با وجود اینکه می دانم بچه هایم در خانه چه می خورند، اما وقتی به مدرسه یا خانه دوست می روند داستان متفاوتی است. *همیشه قبل از افزودن مکمل های غذایی به رژیم غذایی فرزندتان با متخصص مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید: من پزشک نیستم*

اکنون که اقدامات معقولی برای دریافت امگا ۳ بیشتر در رژیم غذایی فرزندتان دارید، این کار را انجام دهید! چند هفته طول می کشد تا فواید مصرف منظم امگا ۳ ظاهر شود، پس لطفا تسلیم نشوید. همچنین مهم است که به محض مشاهده تغییرات مثبت به راه خود ادامه دهید – این یک افزونه مادام العمر است و چه هدیه بزرگی برای دادن سلامتی به کودک!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر