چگونه بر کمردرد برگشت ناپذیر غلبه کنیم؟

بر اساس مطالعه انجام شده توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO)، درد در ناحیه تحتانی و فوقانی کمر علت اصلی ناتوانی افراد زیر ۴۵ سال در جهان است. بسیاری از مردم میلیاردها پول را صرف یافتن راه حلی برای کمردرد می کنند.

به طور روزانه، بسیاری از افراد درد شدید یا متوسطی را در ناحیه کمر یا قسمت بالای کمر خود تجربه می کنند، به جای اینکه علت واقعی آن را بدانند، برای تسکین درد خود موقتی هستند. این بیماری افراد در هر سنی را تحت تاثیر قرار می دهد، اگرچه مطالعه ای که توسط کلینیک مایو انجام شد نشان داد که این افراد بین ۳۵ تا ۵۵ سال در برابر کمردرد آسیب پذیرتر هستند. بیشتر اوقات به امید از بین رفتن درد می پیچند و خم می شوند، اما متأسفانه ممکن است درد غیر قابل برگشت باشد. درد در قسمت فوقانی کمر ممکن است ناشی از رشد قفسه سینه، تورم ستون فقرات و بیماری های آئورت باشد در حالی که درد در قسمت پایین کمر ممکن است مربوط به عضلات کمر و تاندون های اطراف دیسک و ستون فقرات باشد. در زیر راه هایی برای غلبه بر کمردرد غیرقابل برگشت آورده شده است.

۱. شروع به انجام مدارها و تمرینات اصلاحی کنید

هر کاری که روزانه انجام می دهیم بر سلامتی ما تأثیر می گذارد. وضعیت نامناسب و فعالیت های روزمره ما مانند ایستادن برای مدت طولانی، کشیدن یا حمل چیزی سنگین، تنش عضلانی، نشستن در حالت خمیده برای مدت طولانی می تواند منجر به درد شدید در پشت ما شود. در این عصر فناوری، بسیاری از افراد تمایل دارند هنگام استفاده از رایانه، برای مدت طولانی در حالت خمیده بنشینند. این برای کمر بسیار ناسالم است زیرا باعث افزایش درد در ناحیه می شود.

انجام تمرینات منظم به فعال شدن عضلات مرکزی بدن مانند عضلات پشت که مسئول بلند کردن ستون فقرات هستند کمک می کند که از آنها استفاده نکرده اید. بنابراین، تحرک در ستون فقرات را حفظ می کند زیرا عضلات غیرفعال و ضعیف باعث می شود فرد درد شدیدی را تجربه کند. علاوه بر این، به افرادی که بیشتر وقت خود را بیش از ۸ ساعت در روز در مطب می گذرانند، حداقل توصیه می شود برای کاهش درد تجربه شده، هر ساعت یک بار استراحت کنند.

۲. لوازم جانبی مد

بسیاری از خانم ها عادت دارند کیف های سنگین را روی شانه های خود حمل کنند و روزانه کفش های پاشنه بلند را روی پاهای خود بپوشند. با این حال، این انتخاب های مد عواقبی مانند ایجاد درد در پشت و سایر مسائل مربوط به سلامتی دارند. توصیه می شود کیف های دستی زنانه نباید بیشتر از ۱۰ پوند و پاشنه آنها نیز کمتر از ۲ اینچ باشد تا مشکلات کمر کاهش یابد.

۳. رژیم ضد التهابی داشته باشید

متخصص تغذیه توصیه می کند که غذاهای ضد التهابی مانند خوردن آجیل، اسیدهای چرب امگا ۳ مانند ماهی را در رژیم غذایی خود بگنجانیم. اجتناب از مصرف بیش از حد لبنیات و محصولات غلات نقش اصلی را ایفا می کند. التهاب باعث کاهش کمردرد می شود، بنابراین زمانی که رژیم غذایی غنی از غذاهای ضد التهابی دارید، درد را کاهش می دهید و از تغذیه مناسب مطمئن می شوید.

دکتر. اسپالینو توصیه می‌کند که وقتی میوه‌ها، آووکادو، سبزیجات سبز مانند اسفناج، چای سبز و روغن زیتون می‌خورید، التهاب غضروف ستون فقرات را کاهش می‌دهد که به کنترل سفتی و درد کمر کمک می‌کند. آنها حاوی خواص ضد التهابی هستند که به مبارزه با درد کمک می کنند. همچنین با مصرف شیر، ماست و پنیر از دریافت کلسیم کافی در بدن خود مطمئن شوید.

۴. آنچه را که باعث درد می شود متوقف کنید

پزشکان می گویند که درد کمر نیست، بلکه عدم تعادل های دیگر آن است که باعث می شود شما درد را احساس کنید. توصیه می شود قسمت هایی از بدن خود را که باعث ایجاد درد می شوند اصلاح کنید. شما می توانید وضعیت نشستن خود را تغییر دهید. از ایستادن طولانی مدت در یک وضعیت خودداری کنید و با این کار دردی را که بیشتر تجربه می کنیم کاهش می دهیم.

۵. تغییر شدت تمرینات خود را

گاهی اوقات فکر می کنید که اگر تمرینات شدید انجام دهید، درد کمرتان را تسکین خواهید داد. متأسفانه، شما در حال بدتر شدن آن هستید زیرا تمرینات شدید استرس زیادی به کمر شما وارد می کند. بنابراین، باید ورزش های سبک با وزنه کوچک انجام دهید و از استفاده از ماشین های سنگین که منجر به عدم تعادل عضلانی می شود خودداری کنید.

نتیجه

بیشتر درد در قسمت فوقانی و پایین کمر غیرقابل برگشت است. با این حال، اگر کارهای فوق را انجام دهید، کمر درد شدید مکرر را تجربه نخواهد کرد. درد ۱۰۰٪ از بین نمی رود، اما در عوض، تعداد روزهایی را که درد را احساس می کنید کاهش می دهد. مطمئن شوید که همیشه وضعیت نشستن مناسبی دارید، به خصوص اگر مدت طولانی تری در دفتر خود می نشینید، و از بلند کردن یا کشیدن چیزهای سنگین خودداری کنید. علاوه بر این، رژیم غذایی پر از غذاهای ضد التهابی داشته باشید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر