چند غذای مناسب برای جلوگیری از آفتاب سوختگی انتخاب کنید – شما آنلاین هستید


رژیم غذایی اغلب برای محافظت از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش نادیده گرفته می شود.

در ادامه به بررسی برخی از مواد غذایی می پردازیم که می توانند در تابستان از پوست محافظت کنند.

بلوبری

کرن بری سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است که با رادیکال های آزاد که به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید می توانند به پوست آسیب برسانند، مبارزه می کند. این میوه همچنین منبع عالی ویتامین C است که می تواند به جلوگیری از چین و چروک روی پوست کمک کند.

گل کلم

این سبزیجات متقاطع حاوی آنتی اکسیدان های قوی هستند که به مبارزه با استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند. علاوه بر این فواید مهم، گل کلم سرشار از هیستیدین است که یک ماده غذایی طبیعی ضد آفتاب است.

هویج و سبزیجات برگ دار

بدن ما بتاکاروتن را به ویتامین A تبدیل می کند که برای سلامت پوست مهم است. یک متاآنالیز در سال ۲۰۰۷ نشان داد که بتاکاروتن پس از ۱۰ هفته استفاده منظم، نوعی محافظت طبیعی در برابر آفتاب را فراهم می کند. از دیگر منابع این مواد مغذی می توان به اسفناج، اسفناج و سایر سبزیجات برگ دار اشاره کرد. به طور خاص، سبزیجات برگ دار سرشار از آنتی اکسیدان های لوتئین و زآگزانتین هستند که از پوست ما حتی در برابر سرطان پوست محافظت می کنند.

آجیل و دانه ها

گردو، دانه کتان، دانه چیا و کتان همگی حاوی اسیدهای چرب ضروری امگا ۳ هستند. ماهی و تخم مرغ نیز بهترین منابع این چربی هستند که برای پوست مفید است. بدن ما نمی تواند امگا ۳ بسازد. بنابراین لازم است آن را از رژیم غذایی خود دریافت کنیم. امگا ۳ به بدن کمک می کند تا به طور طبیعی با اثرات گذراندن زمان بیش از حد زیر نور خورشید مبارزه کند.

منبع: Healthline