چرا چاقی سلامت شما را به خطر می اندازد؟


چاقی نشان دهنده وجود چربی اضافی در شکم است. شکم قسمتی از بدن شما بین قفسه سینه و قفسه سینه است. چربی اضافی بدن در اطراف شکم و شکم مانند سیب تجمع می یابد.

چاقی یا چاقی می تواند خطر مشکلات جسمی مانند دیابت نوع 2 ، فشار خون بالا و بیماری های قلبی را افزایش دهد.

چه چیزی باعث چاقی می شود؟

دانشمندان پاسخ دقیقی برای این س knowال نمی دانند ، اما تحقیقات دلایل قانع کننده ای یافته اند. برای درک این دلایل ، ابتدا باید بدانید که چربی شکم را می توان به دو قسمت تقسیم کرد.

مقداری از آن در بافت چربی زیر پوست تجمع می یابد. این چربی زیر جلدی به عنوان چربی در سایر قسمت های بدن عمل می کند که مضر نیست. اما چربی شکم داستان متفاوتی دارد. این چربی داخلی در اطراف اندام های داخلی تجمع می یابد و واقعاً مضر است. اما چرا مضر است؟

افزایش واکنش بدن به استرس

یک نظریه نشان می دهد که چاقی و چربی بدن ممکن است پاسخ بدن به استرس را افزایش دهد. بر اساس این نظریه ، بیان بیش از حد سیستم عصبی مرکزی و غدد فوق کلیوی باعث افزایش سطح هورمون های استرس مانند آدرنالین و کورتیزول می شود که می تواند منجر به فشار خون بالا ، قند خون بالا و بیماری های قلبی شود.

همچنین بخوانید: بهترین روش ها برای کنترل استرس

تجمع سلولهای چربی در اندامهای حیاتی

سلولهای چربی احشایی اسیدهای چرب رایگان را به کبد منتقل می کنند. اسیدهای چرب آزاد نیز در لوزالمعده ، قلب و سایر اندام ها ذخیره می شوند. در تمام این قسمتهای بدن ، اسیدهای چرب رایگان در سلولهایی ذخیره می شوند که برای ذخیره چربی طراحی نشده اند. در نتیجه ، سیستم ایمنی بدن ضعیف شده و در نتیجه انسولین ، قند خون ، کلسترول و عملکرد قلب مختل می شود.

هورمون ترشح چربی

نظریه سوم عملکرد پیچیده سلول های چربی یا آدنوکارسینوما را دوباره ارزیابی می کند. دانشمندان زمانی معتقد بودند که سلول های چربی مانند عروق غیرفعالی هستند که کالری بیشتری نسبت به کالری ذخیره می کنند.

اما اکنون واضح است که سلول های چربی نه تنها انرژی بیشتری ذخیره می کنند بلکه پروتئین های بیشتری تولید می کنند که وارد جریان خون شده و بر عملکرد سایر اندام ها تأثیر می گذارد. در حقیقت ، این فرزندان به عنوان هورمون عمل می کنند.

بسیاری از آنها به اختلالات متابولیک ، التهاب و بیماریهای قلبی عروقی مانند TNF و اینترلوکین 6 (IL-6) کمک می کنند.

بنابراینبخوانید – چگونه چربی شکم را از بین ببریم؟

حداقل یک محصول سلول چربی به حفظ سلامتی کمک می کند:

به نظر می رسد آدپننتین پاسخ انسولین را افزایش می دهد ، سطح کلسترول را افزایش می دهد و خطرات قلبی را کاهش می دهد. سلولهای چربی احشایی مواد کمکی مضر زیادی تولید می کنند ، اما تنها تعداد کمی از آنها مفید هستند.

این سه نظریه متناقض نیستند. همه آنها به خطرات چربی احشایی اشاره می کنند و دانشمندان می توانند راههای زیادی را در آینده پیدا کنند. به طور کلی ، مشاهدات بالینی و یافته های تحقیق به این نتیجه رسیده اند که چاقی عامل اصلی بیماری های قلبی عروقی است.

راههای ساده برای از بین بردن یبوست

برای کاهش چربی شکم از نوشیدنی ها خودداری کنید

از نوشیدنی های شیرین و شیرین خودداری کنید

غذاهای حاوی قند برای سلامتی مضر هستند. خوردن مقدار زیادی از این غذاها می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند. مطالعات نشان می دهد که قند اضافه شده بر سلامت متابولیسم سلولی تأثیر منفی دارد.

مطالعات متعدد نشان داده است که سطح بالای فروکتوز می تواند منجر به چاقی و تجمع چربی در شکم و کبد شود. نیمی از قند گلوکز و نیمی فروکتوز است. وقتی بیش از حد قند می خورید ، فروکتوز زیاد وارد کبد می شود و آن را به چربی تبدیل می کند.

برخی معتقدند که این دلیل اصلی مضر بودن قند برای سلامتی است. این فرآیند چربی شکم و کبد را افزایش می دهد و منجر به مقاومت به انسولین و مشکلات متابولیکی سلولی مختلف می شود.

به نظر نمی رسد مغز به کالری مایع مانند کالری جامد پاسخ دهد ، بنابراین هنگام نوشیدن نوشیدنی های شیرین ، کالری بیشتری می خورید.

همچنین بخوانید – بهترین گزینه ها برای قند چیست؟

سعی کنید میزان شکر را در رژیم غذایی خود کاهش دهید و به طور کلی از نوشیدنی های شیرین خودداری کنید. این شامل نوشیدنی های شیرین ، نوشیدنی های شیرین ، آب میوه ها و انواع نوشیدنی های پر قند است.

برای اطمینان از اینکه محصولات خریداری شده شما حاوی شکر تصفیه نشده نیستند ، ابتدا برچسب روی محصول را بخوانید. حتی غذاهایی که به عنوان غذاهای سالم به بازار عرضه می شوند می توانند حاوی مقادیر بالایی قند باشند.

به خاطر داشته باشید که هیچ یک از این عوارض جانبی شامل شیرینی در میوه نمی شود ، زیرا میوه ها بسیار سالم هستند ، فیبر بالایی دارند و قند اضافه شده بر رژیم غذایی تأثیر منفی نمی گذارد.

2- فعالیت بدنی منظم

ورزش یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای حفظ جان ، سلامتی و سلامت خود انجام دهید. ورزش یکی از مهمترین مزایای کاهش وزن است. این فقط مربوط به ورزش نیست ، زیرا کاهش وزن در یک قسمت از بدن تنها با یک ورزش خاص امکان پذیر نیست.

در یک مطالعه ، ورزش فقط بر روی عضلات شکم به مدت 6 هفته انجام شد ، اما هیچ تاثیری در ناحیه کمر یا شکم اندازه گیری نشد. تمرینات با وزنه و تمرینات قلبی عروقی باعث کاهش چربی بدن می شود.

تمرینات هوازی مانند پیاده روی ، دویدن و شنا می تواند چربی شکم را تا حد زیادی کاهش دهد. مطالعه دیگری نشان داد که بعد از کاهش وزن ، ورزش از چاقی جلوگیری می کند ، به این معنی که ورزش برای کاهش وزن اهمیت ویژه ای دارد. ورزش همچنین تورم ، قند خون و سایر مشکلات متابولیکی را که می تواند منجر به چاقی شود کاهش می دهد.

همچنین بخوانید – رژیم غذایی برای کاهش چربی شکم

3. برای کاهش استرس در زندگی خود بله بگویید!

حتی اگر غذای سالم بخورید و ورزش کنید ، استرس می تواند احساس گرسنگی در شما ایجاد کند. چگونه؟ از آنجا که استرس میزان کورتیزول را افزایش می دهد ، هورمونی که باعث افزایش اشتها و ذخیره چربی می شود. دفعه بعد که تحت استرس هستید ، یک فنجان چای سیاه بنوشید. تحقیقات نشان می دهد که این نوشیدنی سطح کورتیزول را بازیابی می کند و به کاهش وزن کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *