چرا رژیم مدیترانه ای برای شما خوب است؟

رژیم مدیترانه ای سال هاست که به طور گسترده ای توسط متخصصان تغذیه و متخصصان پزشکی توصیه می شود و به لطف تمام فوایدی که این رژیم برای سلامتی دارد. همچنین به دلیل گزینه های خوشمزه و ارزانی که این رژیم در اختیار افراد قرار می دهد، این رژیم تا حد زیادی توسط افراد در هر سنی ترجیح داده می شود. با این حال، برای سالمندان و شرکت کنندگان سالخورده، رژیم مدیترانه ای دارای مزایای بسیاری مانند کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر است.

چگونه استودیو شده است؟

در سال ۱۹۸۰، پروفسوری به نام Ancel Keys مرگ های مرتبط با قلب را در بسیاری از کشورهای مختلف بررسی کرد. کیز دریافت که مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی در یونان، ایتالیا و ژاپن بسیار بیشتر است در حالی که در ایالات متحده و فنلاند بسیار بیشتر است. سپس سبک زندگی و رژیم غذایی مدیترانه ای به امید درک بهتر اینکه چرا مردم این منطقه طولانی تر و سالم تر زندگی می کنند، مورد بررسی قرار گرفت. نتیجه گیری شد که رژیم غذایی نقش زیادی دارد.

شامل چه مواردی می شود؟

رژیم غذایی مدیترانه ای سرشار از سبزیجات، میوه، حبوبات، غلات و نخود فرنگی است و غذاهای بسیار ترجیح داده شده از جمله مرغ و ماهی را در خود جای داده است. گوشت قرمز معمولا از رژیم غذایی مدیترانه ای و همچنین چربی های اشباع شده حذف می شود. چربی های خوب روغن زیتون و آجیل تشویق می شوند. شراب قرمز نیز به دلیل خواص ضد التهابی آن در مواقعی مجاز است. سبک زندگی نیز بخشی از این رژیم است، ورزش، فعالیت و عدم استعمال دخانیات توصیه می شود. دوری از شیرینی ها بخش مهمی از این تغییر سبک زندگی است، زیرا اعتقاد بر این است که قندهای تصفیه شده باعث افزایش التهاب در بدن می شوند. این رژیم غذایی شامل چرای غذاهای سالم در طول روز است. آنهایی که در عین سلامتی برای شما فواید تغذیه ای نیز دارند.

نسبت ها

رژیم غذایی مدیترانه ای علاوه بر خوردن مقدار زیادی سبزیجات، میوه ها، غلات و پروتئین های بدون چربی توصیه می کند که از کنترل سهم استفاده شود. به جای خوردن سه وعده غذایی بسیار زیاد در روز، پیشنهاد می شود که وعده های غذایی کوچکتر در طول روز داده شود. هر وعده غذایی باید شامل جزئیات رژیم غذایی باشد، اما وعده های غذایی باید کم باشد. اساساً به اندازه ای است که گرسنگی را برطرف کند، اما بدن را تحت تأثیر قرار ندهد. پرخوری نه تنها منجر به چاقی می شود، بلکه برای هضم یک وعده غذایی بزرگ، قلب باید بیشتر کار کند. این امر به ویژه در صورتی صادق است که وعده غذایی حاوی چربی های اشباع شده و مواد هضم سخت باشد، مانند گوشت قرمز.

بسیاری از مردم، زندگی در جامعه غربی می تواند استرس زا و ناسالم باشد. با توجه به اینکه بیماری قلبی علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است و مواردی مانند زوال عقل و آلزایمر بسیار شایع است، سالمندان، مراقبان و متخصصان پزشکی بیشتر و بیشتر رژیم غذایی سالمی را برای کمک به مبارزه با مشکلات توصیه می کنند. آپنه خواب، چاقی، فشار خون بالا و سرطان نیز نگرانی های رایجی هستند اما اغلب با پیروی از رژیم غذایی مانند رژیم مدیترانه ای می توان از آنها پیشگیری کرد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر