پوست درخشان از درون

پیروی از یک سبک زندگی سالم همه چیز در مورد احساس عاطفی و سلامت برای زندگی نیست، بیایید صادق باشیم یک انگیزه بزرگ خوب به نظر رسیدن است. من می دانم که قطعا برای من صادق است.

در این زمان از سال که از یک زمستان طولانی و سرد بیرون می آییم و افکار شروع به تبدیل شدن به نوید بهار می کنند (هوم، من این را می نویسم که در پتو پیچیده شده است و به برف های سبک در برابر آسمان خاکستری نگاه می کنم که به این باور که گرم تر است می نویسم. آب و هوا در راه است!) ما اغلب به سلامت و ظاهر پوست خود توجه بیشتری می کنیم. همانطور که لایه های لباس زمستانی را جدا می کنیم، ممکن است متوجه شویم که پوست ما خشک، پوسته پوسته شده و به نظر می رسد که برای خودش متاسف است. قرار گرفتن در معرض دماهای سرد، نسیم های زمستانی و جو خشک شدن گرمایش مرکزی، همراه با نور کم و تماس با خورشید، همگی تاثیر خود را می گذارند. بنابراین به نظر می‌رسد این زمان مناسبی است تا در مورد روش‌های متعددی که می‌توانید با استفاده از تغذیه، نکات سبک زندگی و محصولات طبیعی، پوست خود را به سلامت بهینه برگردانید، بگویید.

نکات برتر

هیدراته، هیدراته، هیدراته – می دانم که قبلاً این را میلیون ها بار شنیده اید، اما هیدراته نگه داشتن بدن یکی از نکات مهم برای ایجاد پوستی زیبا است. و بهترین راه برای انجام این کار نوشیدن مقدار زیادی آب، دمنوش های گیاهی یا آب سبزیجات تازه است. همچنین، برای اینکه سلول‌ها آب را به درستی حفظ کنند، باید در مورد ویتامین‌ها، مواد معدنی و به‌ویژه چربی‌های ضروری، به خوبی تغذیه شوند.

روی چربی ها تمرکز کنید – به غیر از آب، ماده مغذی کلیدی دیگر برای سلامت پوست چربی است. چربی هایی که در اینجا به ویژه به آنها اشاره می کنم، چربی های ضروری (امگا ۳ و ۶) هستند که در ماهی های روغنی، مغزها و دانه ها و روغن های گیاهی یافت می شوند. اما وقتی صحبت از روغن‌های گیاهی به میان می‌آید، مهم است که فقط به سراغ روغن‌هایی بروید که حداقل فرآوری شده‌اند (فرا بکر یا با پرس سرد) در غیر این صورت چربی‌های آسیب‌دیده‌ای را که در هنگام فرآوری روغن‌ها تشکیل می‌شوند، دریافت خواهید کرد و اینها خبر بدی برای پوست هستند. و سلامتی به طور کلی اکثر مردم برای رسیدن به مصرف بهینه چربی های امگا ۳ در رژیم غذایی مشکل دارند و از مکمل روغن ماهی بهره مند می شوند.

قند را کنار بگذارید – هر چیزی که باعث التهاب مزمن در بدن شود، خبر بدی برای پوست (و همچنین به طور کلی سلامتی) است. شکر با افزایش سطح گلوکز و انسولین در تحریک التهاب بسیار خوب است و همچنین رشد بیش از حد میکروب های ناسالم را تشویق می کند. نتیجه این است که یک رژیم غذایی با قند بالا می تواند بیماری های التهابی پوست مانند اگزما و موارد مرتبط با رشد بیش از حد قارچ مانند پای ورزشکار را تشویق کند. و یک چیز دیگر وجود دارد که شما قطعاً می خواهید در مورد شکر بدانید. باعث آکنه می شود! بله، می ترسم درست باشد، شکر از طریق فرآیندی به نام گلیکاسیون، به پروتئین های موجود در پوست آسیب می رساند که به آن ظاهری چاق می دهد. اگر عاشق غذاهای شیرین هستید (من هم می‌توانم شما را سرزنش کنم) آنها را برای یک یا دو بار در هفته ذخیره کنید و بقیه زمان‌ها را به عنوان شیرینی رژیمی خود از میوه استفاده کنید.

غذاهای گیاهی را پر کنید – در اینجا در درجه اول به سبزیجات، میوه ها، گیاهان و ادویه جات اشاره می کنم که همگی مملو از آنتی اکسیدان ها (ترکیباتی که با اثر رادیکال های آزاد مخرب پوست مقابله می کنند) و عوامل ضد التهابی هستند. سعی کنید در زمان ناهار و شام ۵۰ درصد بشقاب خود را با سبزیجات پر کنید و از میوه ها برای میان وعده های سالم استفاده کنید.

سموم را از بین ببرید – سمومی مانند دود سیگار، الکل و مواد شیمیایی از محیط اطراف ما همگی بدن را ضعیف می کنند و این در سلامت پوست منعکس می شود. سعی کنید تا حد امکان قرار گرفتن در معرض چنین سمومی را به حداقل برسانید و یک یا دو بار در سال سم زدایی را در نظر بگیرید تا دفع سموم ذخیره شده را تسهیل کنید.

اکسیژن رسانی – تمام بافت های بدن ما، از جمله پوست، برای رشد و بازسازی به سطوح سالم اکسیژن نیاز دارند. اگر در شهری زندگی می‌کنیم، ورزش کمی انجام می‌دهیم و بیشتر وقت خود را صرف تنفس از بالای قفسه سینه می‌کنیم نه از عمق شکم، احتمالاً در حالت کمبود خفیف اکسیژن زنده می‌مانیم. با حفظ حرکت بدن، از سیستم گردش خونی که اکسیژن را به بافت های ما می رساند، حمایت می کنیم. و با آموزش بدن برای کشیدن نفس های عمیق تر (این کار نیاز به تمرین دارد و فقط ۵ دقیقه تنفس شکمی برای شروع بسیار مفید است) اکسیژن مفید بیشتری دریافت می کنیم. یوگا روشی فوق العاده برای تمرین مهارت تنفس عمیق همزمان با ورزش بدن است.

از آن لذت ببرید و به زندگی عشق بورزید – هیچ چیزی به اندازه نگرانی و استرس پوست را از درخشش می کاهد (خوب، شاید به جز کمبود خواب). و به همان اندازه که ساده به نظر می رسد، یکی از بهترین راه هایی که می توانید از بیرون خوب به نظر برسید این است که از درون احساس خوبی داشته باشید. مطمئن شوید که هر روز زمانی را در نظر می گیرید، حتی اگر فقط ۵ دقیقه باشد، برای انجام کاری که دوست دارید – آواز بخوانید، خود را نوازش کنید، بخوانید، در حمام دراز بکشید یا هر چیز دیگری که شما را سرشار از لذت می کند.

بخواب – و بله، شما همچنین قبلاً این نکته را میلیون ها بار شنیده اید و به این دلیل است که بسیار درست است. بهترین روشی که می توانید ظاهر خود را تازه کنید و شادابی را به پوست بازگردانید، داشتن یک خواب خوب شبانه است. سعی کنید حداقل ۵ شب از هفت شب بین ساعت ۱۰ تا ۱۱ شب بخوابید و در یک زمان مشخص از خواب بیدار شوید تا بدن خود را در یک ریتم طبیعی سالم نگه دارید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر