پروبیوتیک چیست و چه ویژگی هایی دارد؟


استفاده از قرص های پروبیوتیک

امروزه بسیاری از غذاها ، به ویژه محصولات لبنی ، پروبیوتیک نامیده می شوند. اگرچه بسیاری از مردم از خواص پروبیوتیک ها بی اطلاع هستند ، اما این غذاها را می خرند و برخی بدون اطلاع از نحوه استفاده از کپسول های پروتئولیتیک از آنها استفاده می کنند. به همین دلیل ، در این مقاله ما آخرین داده های پزشکی در مورد استفاده از پروبیوتیک ها و چگونگی این مواد برای بدن را بررسی کرده ایم. با مجله Apple Health همراه باشید.

پروبیوتیک ها چیست؟

پروبیوتیک ها باکتری های مهم زنده و قارچ های تک سلولی هستند که به طور طبیعی در دستگاه گوارش ، به ویژه در روده کوچک زندگی می کنند. ما اغلب باکتری ها را به عنوان عوامل بیماری زا می بینیم ، اما بدن انسان نیز مملو از باکتری های مفید است و پروبیوتیک ها باکتری های خوب یا مفیدی هستند که به سلامت دستگاه گوارش در بدن انسان کمک می کنند.

منابع طبیعی پروبیوتیک ها معمولاً لبنیات و میوه ها هستند ، اما امروزه آنها در آرد ، مکمل ها یا برخی غذاهای فرآوری شده مانند ماست نیز یافت می شوند. در قسمت های بعدی در مورد مکمل های پروبیوتیک بیشتر صحبت خواهیم کرد.

مشکلات کپسول های پروبیوتیک

آنها واقعاً به استفاده از آنتی بیوتیک ها اهمیت می دهند. سالانه 26،904 میلیون دوره درمان آنتی بیوتیک در کلینیک ها تجویز می شود. در ایالات متحده ، 35 درصد از بزرگسالان دارای مشکلات گوارشی هستند و 25 درصد از زنان پس از مصرف آنتی بیوتیک دچار مشکلات تناسلی می شوند.

روده انسان حاوی انواع زیادی از باکتری ها (مفید ، مضر یا خنثی) است ، و دستگاه ادراری و واژن حاوی برخی از باکتری های مفید است. متعادل کردن باکتری ها به ویژه در دستگاه گوارش مهم است. بر اساس تحقیقات سازمان های علمی و پزشکی برجسته از جمله کلینیک کلیولند در ایالات متحده ، استفاده از آنتی بیوتیک ها م effectiveثرترین راه برای جلوگیری از مشکلات گوارشی است.

انواع پروبیوتیک ها

به طور کلی دو گونه باکتری و یک قارچ تک سلولی منابع اصلی پروبیوتیک ها هستند و پروتئولیتیک ها به سه دسته زیر تقسیم می شوند.

لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس

لاکتوباسیل ها شایع ترین گونه های باکتری پروبیوتیک هستند و معمولاً در ماست و غذاهای گرسنه یافت می شوند. عدم تحمل لاکتوز ممکن است در صورت اسهال یا سوء هاضمه به دلیل عدم تحمل لاکتوز مفید باشد.

بیفیدوباکتریوم

این نوع باکتری در محصولات لبنی مانند ماست و کیمچی و غذاهای گرسنه یافت می شود. این پروبیوتیک ها به ویژه در تسکین علائم سندرم روده تحریک پذیر (IBS) مثر هستند.

ساکارومیسس بولاردی

Saccharomyces bulardii یک قارچ تک سلولی است که می تواند در ایجاد فلور باکتریایی بدن انسان از جمله سلول معده و واژن بسیار مثر باشد.

نقش پروبیوتیک ها در پیشگیری و بهبود علائم

پروبیوتیک ها به بازسازی و رشد باکتری های مفید روده ، به ویژه در روده کمک می کنند. اگر تعادل باکتریایی در روده مختل شود ، انسداد روده ای ایجاد می شود که منجر به آکنه ، حساسیت غذایی ، خستگی ، افسردگی ، سردرد و معمولاً اسهال مزمن می شود. در افراد سالم ، تعداد زیادی باکتری مفید در روده وجود دارد. این باکتری ها در تولید برخی ویتامین ها (مانند ویتامین K) و اسیدهای آلی نقش دارند.

باکتری های مضر به نوبه خود می توانند ترکیبات سمی و سرطان زا تولید کنند. بنابراین ، اگر باکتری های مضر بر روده غالب شوند ، ترکیبات لازم تولید نمی شود ، اما ترکیبات مضر نیز افزایش می یابد.

فلور طبیعی روده به میکروارگانیسم های موجود در دستگاه گوارش و سلامت میزبان کمک می کند. این میکروب ها به آنتی بیوتیک ها بسیار حساس هستند و به سرعت از بین می روند.

این امر به ویژه برای افراد در معرض خطر ، از جمله افرادی که از آنتی بیوتیک های قوی یا استفاده طولانی مدت استفاده می کنند ، به ویژه کودکان ، افراد مسن یا کسانی که دارای بیماری مزمن هستند ، اهمیت دارد. آنها می توانند با ایجاد اختلال در فلور طبیعی روده و ایجاد تکثیر سریع باکتری ها ، باعث بیماری های مزمن مانند اسهال مزمن شوند. این امر در مورد تعادل باکتریایی در واژن نیز صادق است. از بین رفتن باکتری های مفید در واژن می تواند منجر به رشد و گسترش عفونت های عفونی و قارچی واژن پس از استفاده از آنتی بیوتیک ها شود.

ساده ترین راه برای جلوگیری از عفونت استفاده از آنتی بیوتیک ها در ترکیب با پروبیوتیک ها و آنتی بیوتیک ها برای محافظت از روده ها ، واژن و سایر اندام های داخلی است.

برخی از بیماریهای ناشی از آنتی بیوتیک ها شامل سندرم روده تحریک پذیر (IBS) ، بیماری التهابی روده ، انسداد روده و اسهال عفونی حاد با ویروس ها ، باکتری ها یا انگل ها است. درمان ها.

مصرف پروبیوتیک ها همچنین می تواند شرایط پوستی مانند اگزما ، آلرژی غذایی ، سلامت ادرار و واژن را بهبود بخشد ، از سلامت دهان جلوگیری کرده و مصرف مواد معدنی و ویتامین ها را افزایش دهد. محققان در حال بررسی پروبیوتیک ها برای کنترل ، پیشگیری و درمان برخی بیماری ها هستند.

اگر از آنتی بیوتیک استفاده می کنید ، آنتی بیوتیک مصرف کنید

آنها واقعاً به استفاده از آنتی بیوتیک ها اهمیت می دهند. سالانه 26،904 میلیون دوره درمان آنتی بیوتیک در کلینیک ها تجویز می شود. در ایالات متحده ، 35 درصد از بزرگسالان دارای مشکلات گوارشی هستند و 25 درصد از زنان پس از مصرف آنتی بیوتیک دچار مشکلات واژن می شوند.

روده انسان حاوی انواع زیادی از باکتری ها (مفید ، مضر یا خنثی) و همچنین برخی از باکتری های مهم است که برای جلوگیری از عفونت های مجاری ادراری و واژن و حفظ تعادل به ویژه در دستگاه گوارش مورد نیاز است. بر اساس تحقیقات سازمان های علمی و پزشکی برجسته از جمله کلینیک کلیولند در ایالات متحده ، استفاده از آنتی بیوتیک ها م effectiveثرترین راه برای جلوگیری از مشکلات گوارشی است.

عوارض جانبی پروبیوتیک ها

رژیم های پروبیوتیک به طور کلی برای اکثر مردم بی خطر است ، اما افرادی که دارای بیماری های سرکوب کننده سیستم ایمنی یا حاد یا خاص هستند باید با پزشک مشورت کرده و از نزدیک آن را بررسی کنند.

مشکلات مربوط به پری بیوتیک ها

عوارض جانبی شایع پروبیوتیک ها شامل یبوست ، اسهال و نفخ در چند روز اول استفاده است. افرادی که داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین مصرف می کنند ، باید در مورد مصرف آنتی بیوتیک ها با پزشک خود مشورت کنند.

مکمل های پروبیوتیک

علاوه بر غذا ، پروتئوتیک ها می توانند در رژیم غذایی آنها استفاده شود. امروزه پروبیوتیک ها و گلوله ها رایج ترین انواع پروتئین های پروتئولیتیک هستند. بهتر است با متخصص کپسول های پروبیوتیک یا سایر انواع مکمل ها مشورت کنید ، زیرا مصرف بیش از حد آن می تواند عوارض جانبی کپسول های پروبیوتیک را ایجاد کند. این عوارض می تواند شامل زخم معده و همچنین سردرد و برخی واکنش های ناخوشایند در بدن باشد.

به طور کلی ، میوه ها و محصولات لبنی می توانند نیازهای هر پروبیوتیک را برآورده کنند و انواع کپسول های پروبیوتیک و سایر مکمل ها محدود است. خوردن غذاها همچنین می تواند شما را از عوارض جانبی کپسول های پروبیوتیک محافظت کند. اگرچه این عوارض جانبی بسیار نادر است ، توصیه می شود هنگام مصرف مکمل آنتی بیوتیک با پزشک یا متخصص مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید.

آخرین کلمه

امیدواریم با بررسی مزایا و عوارض جانبی پروبیوتیک ها و تأثیر آنها بر بدن ، این مقاله برای شما جالب باشد. پروبیوتیک ها را می توان مانند غذا و محصولات پروتئولیتیک مصرف کرد ، اما در برخی موارد پزشکان مکمل های غذایی حاوی پروتئولیتیک را برای برخی درمان ها توصیه می کنند. عوارض جانبی پری بیوتیک ها معمولاً بسیار محدود است ، اما در برخی افراد استفاده از این مواد می تواند برخی مشکلات را در مغز یا دستگاه گوارش ایجاد کند.

دکتر محبوبه مشایکی
داروساز

منابع –

http://www.mayoclinic.org/daseases-conditions

http://www.webmd.com/digestive-disorders

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *