ویتامین ها برای درد مفاصل – داروهای رژیمی برای درمان التهاب و درد

آرتریت و درد مفاصل می تواند یک وضعیت ناتوان کننده برای اکثر مبتلایان باشد. کاهش بافت غضروفی که مفاصل را مسدود می کند، علامت اولیه هم آرتروز و هم آرتریت روماتوئید است. اگرچه علل آنها متفاوت است، اما بیشتر بیماری هایی که باعث درد مفاصل می شوند با سطوح بالای التهاب مشخص می شوند.

از آنجایی که طب معمولی چیز زیادی برای درمان ندارد، پزشکان داروهای تجویزی مانند ایبوپروفن و آسپرین را توصیه می کنند که در صورت مصرف طولانی مدت می توانند عوارض جانبی جدی و آسیب اندام ایجاد کنند. اما راه های طبیعی زیادی برای افراد مبتلا به درد مفاصل وجود دارد تا از شر درد خلاص شوند.

به بیماران مبتلا به آرتریت توصیه می شود اقدامات احتیاطی عمومی مانند استراحت و آبرسانی کافی، ورزش نکردن بیش از حد، استفاده از کمپرس، پرهیز از الکل و انجام یوگا یا سایر ورزش های طبیعی کم تاثیر را رعایت کنند. خوردن یک رژیم غذایی سالم و پرهیز از غذاهای التهاب آور مانند گوشت قرمز، فلفل، بادمجان، سیب زمینی و گوجه فرنگی می تواند به کاهش التهاب کمک کند.

تعداد فزاینده ای از پزشکان و متخصصان تغذیه به این باور رسیده اند که رژیم غذایی نقش عمده ای در ظهور عفونت ها و بیماری های خودایمنی دارد. پزشکانی مانند دکتر نیکلاس پریکون، یکی از حامیان برجسته رژیم غذایی ضد التهابی، رژیم غذایی کم کربوهیدرات های ساده مانند شکر، غذاهای فرآوری شده، پاستا، نان، شیرینی ها و محصولات پخته شده را توصیه می کنند. اینها غذاهایی با شاخص گلیسمی بالا هستند که می توانند سطح پپتیدهای پیش التهابی را در بدن افزایش دهند.

Perricone یک رژیم غذایی ضد التهابی را توصیه می کند که شامل مصرف پروتئین با کیفیت بالا (مانند ماهی تن یا سالمون) و مقادیر کافی اسیدهای چرب ضروری، و همچنین میوه ها و سبزیجات تازه و رنگارنگ است. دلیل اینکه این رژیم غذایی برای کاهش التهاب کار می کند این است که تعدادی از مواد مغذی ضروری را فراهم می کند که می تواند شرایط التهابی مانند آرتریت و بیماری های خود ایمنی را درمان کند.

اسیدهای چرب ضروری مانند اسیدهای چرب موجود در ماهی قزل آلا، کتان، آجیل، دانه ها و روغن زیتون می توانند به میزان قابل توجهی التهاب را کاهش دهند، درد و تورم را کاهش دهند، تحرک مفصل را بهبود بخشند و از زوال بیشتر مفاصل جلوگیری کنند. با این حال، باید در یک دوره چند ماهه مصرف شود تا اثر قابل توجهی مشاهده شود.

مکمل اسید فولیک برای کاهش شکستگی های لگن ناشی از پوکی استخوان یافت شده است. مصرف یک مکمل خوب که مواد معدنی استخوان مانند منیزیم و کلسیم را فراهم می کند برای کسانی که درد مفاصل دارند ضروری است. روی همچنین نشان داده شده است که درد و سفتی مفاصل را تسکین می دهد. یک مکمل خوب همچنین شامل ویتامین D و B6 و همچنین ویتامین های آنتی اکسیدانی مانند A، C و E خواهد بود.

سایر مواد مغذی که در تعدادی از مطالعات نشان داده اند به طور قابل توجهی التهاب را کاهش می دهند زردچوبه هستند که علائم را تا ۷۳ درصد کاهش می دهد و بروملین، آنزیم پروتئاز مشتق شده از آناناس. آنتی اکسیدان هایی مانند آلفا لیپوئیک اسید نیز به عنوان بخشی از رژیم غذایی ضد التهابی توصیه می شود.

MSM (متیل سولفونیل متان)، یک ماده غذایی حاوی گوگرد ارگانیک، نشان داده شده است که در تسکین علائم آرتروز زانو و کاهش درد مفید است. همچنین مواد مغذی مانند کندرویتین که به ساخت غضروف کمک می کند و گلوکزامین که التهاب را کاهش می دهد توصیه می شود.

گیاهان ضد التهابی مانند بوسولیا و گیاهان تنظیم کننده سیستم ایمنی مانند آشواگاندا و جینسنگ می توانند سیستم ایمنی بیش از حد حساس را تنظیم کنند و سطوح متابولیت های پیش التهابی را کاهش دهند. گیاهان دیگری که برای درمان درد مفاصل استفاده می شوند عبارتند از: مخمر سنت جان، دانه کرفس، گلپر، ارس، سارسابلا، پنجه شیطان، سیب زمینی وحشی و پوست درخت بید.

یک مکمل خوب برای مفاصل ممکن است حاوی همه این مواد نباشد، اما گنجاندن برخی از آنها به عنوان بخشی از مصرف روزانه شما می تواند به درمان تعدادی از بیماری های التهابی و مفصلی کمک کند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر