ویتامین هایی که آنتی اکسیدان نیز هستند – شما آنلاین هستید


ویتامین هایی که آنتی اکسیدان نیز هستند
ویتامین هایی که آنتی اکسیدان نیز هستند

برخی از رادیکال‌های آزاد در بدن تشکیل می‌شوند، اما برخی دیگر از محیط می‌آیند و شامل آلودگی هوا، آسیب خورشید و دود سیگار می‌شوند. آسیب ناشی از آن استرس اکسیداتیو نامیده می شود و با بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری قلبی، سرطان، دیابت، آلزایمر و برخی بیماری های چشمی مرتبط است. […]

برخی از رادیکال‌های آزاد در بدن تشکیل می‌شوند، اما برخی دیگر از محیط می‌آیند و شامل آلودگی هوا، آسیب خورشید و دود سیگار می‌شوند.
آسیب ناشی از آن استرس اکسیداتیو نامیده می شود و با بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری قلبی، سرطان، دیابت، آلزایمر و برخی بیماری های چشمی مرتبط است.
ویتامین سی
ویتامین C یک آنتی اکسیدان محبوب است و بدن شما برای تولید غضروف و کلاژن به آن نیاز دارد. این مواد مغذی همچنین به بهبود سلامت بدن شما کمک می کنند و در عین حال از آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کنند.
بدن شما نمی تواند ویتامین C را به تنهایی بسازد. بنابراین، مهم است که مطمئن شوید به اندازه کافی از آن در رژیم غذایی خود استفاده می کنید. این ویتامین را می توانید در مرکباتی مانند پرتقال، لیمو و لیموترش دریافت کنید و منابع دیگر سیب زمینی، توت فرنگی، کلم بروکلی، کیوی، اسفناج و گوجه فرنگی هستند.
ویتامین E
ویتامین E همچنین یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است. این بدان معناست که اگر آن را به عنوان مکمل مصرف می کنید، بهتر است آن را همراه با وعده غذایی حاوی چربی برای جذب بهتر مصرف کنید.
طبق گفته مؤسسه ملی بهداشت (NIH)، مزایای ویتامین E شامل تقویت سیستم ایمنی و همچنین کمک به سلول‌ها برای برقراری ارتباط با یکدیگر است که به عملکرد آنها کمک می‌کند. ویتامین E همچنین می تواند به سلامت چشم کمک کند و خطر حمله قلبی را کاهش دهد.
نتایج تحقیقات نشان می دهد که این ویتامین می تواند از زوال شناختی جلوگیری کند. بزرگسالان به حدود ۱۵ میلی گرم ویتامین E در روز نیاز دارند. می توانید آن را در روغن جوانه گندم، بادام، آووکادو، کره بادام زمینی، تخمه آفتابگردان، آجیل کاج، ماهی و فلفل دلمه ای قرمز پیدا کنید.
بتاکاروتن و ویتامین A
علاوه بر این، بسیاری از غذاها از جمله غلات و آب میوه ها با این ویتامین غنی شده اند. اگر رژیم غذایی متعادلی داشته باشید، احتمالا ویتامین E کافی دریافت می کنید و نیازی به مصرف مکمل ندارید.
بتاکاروتن و ویتامین A، بتاکاروتن یک آنتی اکسیدان است که رنگ های نارنجی و زرد را به غذا می دهد. بتاکاروتن یک کاروتنوئید است و مانند ویتامین E، باید آن را با منبع چربی مصرف کنید تا بدن شما بتواند آن را به طور موثرتری جذب کند.
بدن شما برخی از کاروتنوئیدها را به ویتامین A تبدیل می کند. ویتامین A علاوه بر تقویت سیستم ایمنی به سلامت چشم کمک می کند و همچنین برای پوست شما نیز مهم است.
مردان به ۳۰۰۰ واحد بین المللی (IU) ویتامین A و زنان حدود ۲۳۳۳ واحد در روز نیاز دارند. منابع این مواد مغذی عبارتند از سبزیجات برگ دار، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای قرمز، هویج، طالبی، تخم مرغ، شیر و روغن ماهی.
هنگام مصرف مکمل های ویتامین A مراقب باشید. زیرا مصرف بیش از حد آن می تواند سمی باشد، به خصوص اگر سیگار می کشید.
همچنین، برخی از داروهای کاهش وزن و کاهش کلسترول می توانند سطح بتاکاروتن را در بدن کاهش دهند. بنابراین مطمئن شوید که هر گونه نگرانی را با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در میان بگذارید.