ورزش برای درمان سیاتیک ورزش برای سیاتیک


بر خلاف سایر سیاتیک ، درد با استراحت بهبود نمی یابد و تمرینات ویژه در تسکین آن م areثر است. تمرینات مناسب برای سیاتیک را بخوانید.

درد عصب سیاتیک در اثر تحریک و التهاب عصب سیاتیک ایجاد می شود.

برخی معتقدند که تمرینات ، حرکات کششی خاص در درمان درد و گرفتگی عصب سیاتیک و نواحی اطراف آن مثر است.

اگرچه سیاتیک قابل درمان است ، اما ورزش مناسب می تواند به تسریع روند بهبود کمک کند.

مدیریت عصب سیاتیک مشکل و گاهی اوقات خسته کننده است. برخلاف سایر سیاتیک ، سیاتیک با استراحت بهبود نمی یابد.

این مقاله انواع تمرینات و تمرینات برای درمان سیاتیک و دلیل موثر بودن آنها را بررسی می کند.

همچنین علل و علائم سیاتیک ، اقدامات پیشگیرانه و سایر گزینه های درمانی را شرح می دهد.

همچنین بخوانید:

درمان عصب سیاتیک (کلیک کنید)

شیاتیک چیست؟

سیاتیک نوعی درد عصبی در امتداد عصب سیاتیک است.

عصب سیاتیک وسیع ترین و طولانی ترین عصب بدن است. این عصب قبل از انشعاب از ناحیه کمر در هر پا به باسن متصل می شود.

قطر عصب سیاتیک در برخی مناطق تا 2 سانتی متر است.

به طور کلی ، سیاتیک بسته به محل فشرده شدن آن می تواند یک پا و یک طرف بدن را تحت تأثیر قرار دهد. درد رفلکس همراه با سوزن سوزن شدن یا بی حسی در ناحیه کمر ، نزدیک باسن ، پشت پا ، ساق پا و انگشتان پا برخی از علائم این بیماری است.

همچنین ، ناحیه آسیب دیده ممکن است ضعیف تر از حد معمول باشد. در برخی موارد ، این وضعیت همچنین می تواند باعث کمردرد شود که می تواند شدیدتر از سیاتیک باشد.

همچنین بخوانید:

علل و درمان کمردرد (کلیک کنید)

علت سیاتیک

درد عصب سیاتیک به دلیل تحریک و التهاب عصب سیاتیک به طور موقت رخ می دهد. با این حال ، تشخیص علت بسیاری از موارد سیاتیک مشکل است.

این درد زمانی رخ می دهد که دیسک یا فتق دچار لغزش شده و بر عصب سیاتیک فشار وارد می کند.

دیسک ها قسمت هایی از غضروف هستند که مهره های ستون فقرات را می پوشانند و در خم شدن ستون فقرات مثر هستند.

سایر علل سیاتیک عبارتند از:

  • تومور در ستون فقرات
  • عفونت ها به ستون فقرات سرایت می کنند
  • سر خوردن ستون فقرات کمری – این حالت باعث می شود دیسک به داخل مهره های کمری سر بخورد
  • سندرم اسب اسب – این وضعیت بر اعصاب قسمت تحتانی نخاع تأثیر می گذارد.
  • آسیب نخاعی

هفت تمرین و کشش برای سیاتیک

اکثر افراد مبتلا به سیاتیک بعد از 4 تا 6 هفته بهبود می یابند. با این حال ، برخی از تمرینات و حرکات کششی در بهبود درد سیاتیک و درد عضلات مثر است.

تمرینات زیر برای افزایش قدرت و انعطاف پذیری در عضلات سرین ، پیریفورمیس ، همسترینگ و کمر مثر است.

به احتمال زیاد ورزش منظم بهترین نتیجه را در درمان سیاتیک به همراه خواهد داشت. با این حال ، همه این تمرینات لزوماً برای همه مناسب نیستند زیرا علل مختلف سیاتیک به طرق مختلف روی سیاتیک تأثیر می گذارد.

توجه داشته باشید که ورزش باید باعث ایجاد تنش و تنش در ناحیه شود ، اما نباید سیاتیک را تشدید کرده یا باعث ایجاد درد جدید شود.

همچنین بخوانید:

مزایای ورزش برای سلامت جسمی و روانی (کلیک کنید)

کبوتر نشسته

افرادی که تجربه یوگا دارند احتمالاً از قبل با این ورزش آشنا بوده اند. برای انجام این حرکت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی زمین بنشینید و پاها را صاف و مستقیم بکشید.
  • پای راست را خم کرده و مچ پای راست را روی زانوی چپ قرار دهید.
  • از باسن به جلو خم شوید و اجازه دهید قسمت بالای بدن به آرامی به سمت پایین ران حرکت کند.
  • سپس ، در صورت راحت بودن ، پای چپ را خم کرده و دست ها را در پشت ران ها قرار دهید تا کشش افزایش یابد.
  • بسته به راحتی ، این موقعیت را برای 10 تا 20 ثانیه نگه دارید.
  • سپس به آرامی رها کنید و تمرین را برای طرف دیگر تکرار کنید.

همچنین بخوانید:

حرکات یوگا: مبتدیان – متوسط ​​و پیشرفته (کلیک کنید)

ورزش برای درمان سیاتیک تمرین برای درد سیاتیک تمرینات برای درد سیاتیک

پسوند تنه کشیده

برای انجام افزونه bust مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی زمین دراز بکشید و پاها را دراز کرده و انگشتان پا را به سمت بالا خم کنید.
  • زانوی راست را خم کنید ، پا را بلند کرده و آن را در قسمت بیرونی پای چپ (زانو) قرار دهید.
  • آرنج چپ را در قسمت خارجی زانوی راست قرار دهید و به آرامی به داخل فشار دهید و بدن را به راست بچرخانید.
  • این حالت را 20 تا 30 ثانیه نگه دارید و سپس رها کنید. سپس تمرین را برای طرف دیگر بدن انجام دهید.

این تمرین را 2 تا 3 بار در هر طرف تکرار کنید.

ورزش برای درمان سیاتیک تمرین برای درد سیاتیک تمرینات برای درد سیاتیک

زانو به سینه

برای انجام این حرکت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به پشت دراز بکشید و پاها را خم کنید به طوری که زانوها بالا آمده و کف پاها روی زمین قرار گیرد.
  • یک زانو را به سینه بیاورید و پای دیگر را روی زمین بگذارید.
  • زانو را تا 30 ثانیه یا تا زمانی که راحت هستید در قفسه سینه نگه دارید.
  • سپس به آرامی پا را رها کرده و همین مراحل را برای پای مقابل نیز تکرار کنید.

این تمرین باید 3 بار برای هر پا انجام شود. همچنین ، به عنوان نوعی کشش مشابه ، هر دو پا را می توان حرکت داد و برای ثانیه به سمت قفسه سینه نگه داشت.

گلوت اورات

برای انجام این حرکت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به پشت دراز بکشید و پاها را خم کنید به طوری که زانوها بالا و پاها روی زمین قرار گرفته و عرض شانه ها از هم فاصله داشته باشد.
  • پاشنه ها را فشار دهید و باسن را بالا بیاورید تا یک خط مستقیم از زانو تا شانه ایجاد شود.
  • سپس چند ثانیه در این حالت راحت بایستید و باسن را به حالت اولیه بازگردانید.

ابتدا این تمرین را 8 تا 10 بار تکرار کنید و در صورت رضایت چندین ست را انجام دهید.

ورزش برای درمان سیاتیک تمرین برای درد سیاتیک تمرینات برای درد سیاتیک

کشش گیره ساق پا

برای انجام این تمرین و ایجاد فاصله بین پا و زمین به یک صندلی یا وسیله مشابه نیاز است. مراحل انجام این تمرین عبارتند از:

  • بلند شوید و یک پا را روی چیزی بالاتر از پای دیگر (اما زیر سطح لگن) قرار دهید. برای این منظور می توان از صندلی یا نردبان استفاده کرد.
  • پا را خم کنید تا انگشت پا به بالا و پا کشیده شود.
  • کمی از ناحیه لگن خم شوید و تنه را به سمت ساق پا (پایین) حرکت دهید تا باسن نیز شامل شود. پشت خود را صاف نگه دارید.
  • تا جایی که ممکن است بدون ایجاد ناراحتی خم شوید ، اما زیاد کشش ندهید.
  • این موقعیت را به مدت 30 ثانیه یا تا آنجا که ممکن است نگه دارید.
  • سپس به آرامی رها کنید و تمرین را برای طرف دیگر تکرار کنید.

این تمرین را برای هر پا 2 تا 3 بار تکرار کنید.

موقعیت کودک

این تمرین در یوگا نیز رایج است و مراحل زیر را دنبال می کند:

  • روی زانو بنشینید و باسن را تا پاشنه پا پایین بیاورید.
  • زانوها را به اندازه باسن تقسیم کرده و تنه را بین ران ها بکشید.
  • بازوهای آرام را به سمت زمین و جلوی سر بکشید.
  • برای آرامش نفس بکشید. باسن را به پاشنه وارد نکنید و بگذارید بماند تا کشش ملایمی ایجاد شود.

در صورت امکان ، قبل از رها کردن این حالت را به مدت 30 ثانیه نگه دارید.

ورزش برای درمان سیاتیک تمرین برای درد سیاتیک تمرینات برای درد سیاتیک

شیب لگن

این تمرین در تقویت کمر ، عضلات شکم و پایین شکم مثر است. مراحل آن عبارتند از:

  • به پشت دراز بکشید و پاها را خم کرده و دست ها را در دو طرف بدن قرار دهید.
  • ماهیچه های شکم خود را سفت کرده و پشت خود را به زمین فشار دهید.
  • باسن و لگن خود را کمی به سمت بالا خم کرده و وضعیت را حفظ کنید. سپس برای چند ثانیه روی تنفس تمرکز کنید.
  • موقعیت را رها کرده و استراحت کنید.

10 تکرار برای شروع کافی است ، اما در صورت امکان این تعداد را در طول زمان افزایش دهید.

چگونه ورزش به درد سیاتیک کمک می کند

به گفته BMJ ، ورزش باید جزء اصلی درمان غیر تهاجمی در نظر گرفته شود.

این به این دلیل است که سیاتیک برخلاف سایر آسیب ها با استراحت بهبود نمی یابد ، اما به ورزش مناسب پاسخ می دهد.

علاوه بر این ، ادامه ورزش پس از درمان عصب سیاتیک به جلوگیری از عود آن کمک می کند.

عوامل زیر در کاهش علائم سیاتیک م areثر است:

گردش خون را بهبود بخشد

ورزش باعث بهبود جریان خون در ماهیچه ها و اعصاب ناحیه مورد نظر می شود. بهبود جریان خون در انتقال خون تازه و مواد مغذی به ناحیه مورد نظر و دفع سموم و التهاب از این مناطق م effectiveثر است.

همچنین بخوانید:

برای گردش بهتر خون چه بخوریم؟ (کلیک)

بهبود قدرت ماهیچه ها

ورزش می تواند عضلات مناطق آسیب دیده را درگیر کرده و تقویت کند. ماهیچه های قوی تر نیز می توانند وزن بیشتری را در اطراف بافت های مورد نظر حمل کنند.

طبق تحقیقات انجام شده در مجله Exercise Rehabilitation ، تمرین عمدی در تثبیت کمر و افزایش انعطاف پذیری حرکات آن موثر است. این به کاهش فشار بر دیسک های نزدیک عصب سیاتیک کمک می کند.

همچنین بخوانید:

انواع ماهیچه های بدن و راه های کمک به رشد آنها (کلیک کنید)

بهبود سلامت عصب

بر اساس یک مطالعه در سال 2016 ، ورزش هدفمند برای درد عصب سیاتیک باعث تحریک سیستم عصبی می شود. این منجر به افزایش انعطاف پذیری عصب و کاهش سفتی و حساسیت به نشانگرهای سلامت عصبی می شود.

بهبود سلامت بافت نرم

ورزش منظم سیاتیک باعث بهبود بافت نرم دیسک و افزایش سلامت آنها می شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده ، دیسک های ستون فقرات در طول ورزش از مواد مغذی و مایعات سالم تری استفاده می کنند. بنابراین ، استفاده طولانی مدت و کاهش فعالیت بدنی برای دیسک ها مضر است.

چگونه از سیاتیک جلوگیری کنیم

برخی از اقدامات پیشگیرانه را می توان برای کمک به کاهش خطر سیاتیک یا جلوگیری از کمردرد (که می تواند منجر به درد شود) انجام داد.

این شامل:

  • از فعالیت هایی که باعث ایجاد درد مانند کشش و خم شدن قبل از گرم شدن می شود خودداری کنید
  • از تکنیک های مناسب برای بلند کردن اجسام سنگین استفاده کنید
  • از نشستن یا ایستادن طولانی مدت خودداری کنید
  • قبل از استفاده ، ماهیچه های خود را گرم کنید
  • تمرینات منظم برای تقویت عضلات

یکی دیگر از درمان های سیاتیک

مصرف داروهای ضد التهابی و داروهای خانگی از دیگر گزینه های درمانی سیاتیک است.

درمان های پزشکی

داروهای تجویز شده برای تسکین درد سیاتیک عبارتند از:

  • ضد تشنج ها
  • داروهای ضد انعقادی غیراستروئیدی
  • کورتیکواستروئیدهای تزریقی
  • شل کننده های عضلانی

همچنین بخوانید:

شل کننده عضلات (کلیک کنید)

درمان خانگی

داروهای خانگی سیاتیک شامل موارد زیر است:

  • تمرینات قدرتی اصلی را انجام دهید
  • از کمپرس گرم یا سرد برای کاهش التهاب و آرامش فرد استفاده کنید
  • نشستن و ایستادن را تمرین کنید
  • تمرینات منظم با شدت کم ، از جمله پیاده روی ملایم و شنا انجام دهید

برای مشاهده و خرید محصولات داروخانه آنلاین Eviro سرد و گرم کلیک

نتیجه

سیاتیک زمانی رخ می دهد که عصب سیاتیک تحریک و فشرده می شود.

گاهی اوقات یک دیسک لغزنده علت این بیماری است.

با تقویت عضلات و افزایش انعطاف پذیری در ناحیه مورد نظر ، می توان روند بهبودی را تسریع کرده و از آسیب های بعدی جلوگیری کرد.

گزینه های درمانی ، از جمله م exercisesثرترین تمرینات را می توان با پزشک و فیزیوتراپیست خود در میان گذاشت.

برای مشاهده و خرید مکمل ها و محصولات مراقبت از داروخانه آنلاین Oiro کلیک

1 »2» 3 »4» 5 من از این مقاله قدردانی می کنم!

[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *