میوه های زمستانی مفید برای یبوست – دکتر رویا کادمیان


637121703149574203 - میوه های زمستانی مفید برای یبوست

میوه های زمستانی مفید ب یبوست

یبوست یک مشکل گوارشی نسبتاً شایع است که ارتباط مستقیمی با زندگی و رژیم غذایی انسان دارد. در این میان ، خوردن برخی از میوه های زمستانی می تواند کمک کننده باشد.

امروزه بسیاری از مردم به دلایل مختلف از یبوست رنج می برند. این عارضه اغلب به دلیل سبک زندگی ناسالم و ناسالم و انتخاب رژیم غذایی نامناسب ایجاد می شود. به گفته محققان و متخصصان تغذیه ، یبوست اغلب نتیجه عدم دریافت فیبر کافی در رژیم غذایی و عدم نوشیدن آب کافی در هر روز است.

این بر عملکرد طبیعی بدن اکثر افرادی که از آن رنج می برند تأثیر می گذارد و می تواند زندگی روزمره آنها را مختل کند. حرکات غیر طبیعی روده می تواند باعث درد شکم ، حالت تهوع و ناراحتی عمومی شود. البته باید تاکید کرد که یبوست یک بیماری تهدید کننده زندگی نیست ، اما برای لذت بردن از یک زندگی سالم و متعادل نباید آن را نادیده بگیرید.

خوشبختانه غذاهای زیادی وجود دارد که می تواند به رفع یبوست کمک کند. این غذاها جایگزین مناسبی برای داروها و سایر درمان ها هستند. اکنون که در آستانه زمستان هستیم ، برخی میوه های بهاری و زمستانی را برای جلوگیری از یبوست معرفی می کنیم. توصیه می شود این مواد را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید و از نتایج شگفت انگیز لذت ببرید:

مرکبات:

پرتقال زنده حاوی سه گرم فیبر است. همچنین منبع غنی فیبر محلول است که انتقال مواد مغذی به روده بزرگ را تسریع کرده و به رفع یبوست کمک می کند. پرتقال و بیشتر لیموها همچنین حاوی فلاونوئیدهای طبیعی مانند نرگس هستند که به پاکسازی سیستم گوارش کمک می کند. خوردن پرتقال ، پرتقال و لیمو شیرین را در این مدت فراموش نکنید.

عصبانیت:

این میوه که در هفته های اول پاییز و زمستان به وفور یافت می شود ، منبع خوب دیگری از فیبر است و حاوی 100 گرم فیبر است. مصرف این میوه باعث افزایش مدفوع روزانه و رفع یبوست می شود.

سیب:

بسیاری از مردم معتقدند که خوردن سیب باعث یبوست می شود ، اما به خاطر داشته باشید که یک سیب به طور متوسط ​​حاوی 4.4 گرم فیبر است. اگر از یبوست رنج می برید ، این میوه قطعاً باید بخشی از رژیم غذایی روزانه شما باشد.

مروارید:

گلابی سرشار از فیبر مغذی است و گلابی متوسط ​​دارای 5.5 گرم فیبر است. میوه حاوی فروکتوز و سوربیتول است که به عنوان نرم کننده طبیعی حرکات روده را تحریک می کند.

برای بهره مندی از رژیم آنلاین دکتر رویا کادمیان ، روی پیوند زیر کلیک کنید:

رژیم آنلاین دکتر رویا کادمیان را بیابید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *