مواد مغذی را برای سلامت روان افزایش دهید


اکثر مردم نمی دانند که غذا چقدر می تواند قوی و شفابخش باشد. من قدرت شفابخش غذا را به طور مستقیم با تغییر آنچه که می خورم تغییر دادم. تغییرات در رژیم غذایی من به معکوس بیماری های قلبی ، کم کاری تیروئید ، خستگی مزمن و ضعف سیستم ایمنی کمک کرد.

غذاهایی که می خوریم بلوک های سازنده ترمیم و رشد بدن ما هستند ، بنابراین آنچه می خورید اهمیت دارد. افزایش مواد مغذی به بهبود سلامت روان ، افسردگی ، اضطراب ، حافظه و شناخت کمک می کند. خوردن غذاهای مغذی از عملکرد سیستم ایمنی بدن ، عضله سازی و افزایش انرژی کمک می کند – تقریباً همه جنبه های سلامت تحت تأثیر غذایی است که می خورید.

حفظ وضعیت تغذیه مناسب در بدن برای سلامت کلی و رفاه بسیار مهم است.

چرا کمبود تغذیه ای ایجاد می شود؟

استرس و ضربه مزمن می تواند باعث کمبود مواد مغذی شود. وقتی فردی دچار استرس ، آسیب یا حتی غم می شود ، بدن او به مواد مغذی بیشتری احتیاج دارد. در عین حال ، این می تواند و اغلب اوقات زمانی است که دریافت غذاهای بسیار مغذی دشوارتر می شود یا گاهی اوقات هوس ها برطرف می شوند و در نهایت ما کربوهیدرات های ساده و کیک های مغذی خالی می خوریم.

استفاده زیاد از داروهای تفریحی ، الکل و سیگار کشیدن نیز می تواند ذخایر تغذیه ای بدن شما را از بین ببرد. داروها همچنین می توانند مواد مغذی را کاهش دهند. برای روشن شدن گاهی اوقات به داروها نیاز است – آنها می توانند زندگی را نجات دهند ، اما مهم است که به خاطر داشته باشید که آنها همچنین می توانند در کمبود مواد مغذی نقش داشته باشند.

خبر خوب این است که ما می توانیم هر روز کارهای زیادی برای کمک به بازیابی وضعیت مواد مغذی در بدن انجام دهیم – و همزمان غذای خوشمزه بخوریم!

سه راه برای افزایش مواد مغذی

شماره 1 اولین چیز این است که تا حد امکان غذاهای طبیعی بخورید. بدانید غذای شما را چه کسی تهیه کرده است. آیا توسط یک تکنسین در آزمایشگاه فرموله شده است؟ یا ، این توسط مادر طبیعت یا هر سیستم اعتقادی شما ساخته شده است – “انرژی قدرتمند” که این زمین را زیبا می کند که ما در آن زندگی می کنیم.

همیشه به خاطر داشته باشید که غذاهای طبیعی “هوشمند” هستند! برای مثال یک تخم مرغ را در نظر بگیرید ، زیرا همه می دانیم که تخم مرغ دارای کلسترول بالا است. اما آنها همچنین حاوی چیزی به نام لسیتین هستند و ممکن است از خود بپرسید ، “لسیتین چه می کند؟” خوب ، یکی از کارهایی که می کند ، کاهش کلسترول خون شما است.

سالها به دلیل ناراحتی قلبی ، سفیده تخم مرغ می خوردم ، نمی دانستم چه چیزی را از دست داده ام …

شماره 2 مطمئن شوید که می دانید چه می خورید. اگر به یکی از اجزای آن اطلاع ندارید یا نمی توانید آن را تلفظ کنید ، به لیست اجزای آن نگاه کنید – پس آن را نخرید. برخی از مواد می توانند از سمت راست عالی باشند! به عنوان مثال عنصری را که معمولاً به عنوان پروپیونات کلسیم استفاده می شود ، در نظر بگیرید. با توجه به مجله عصب روانپزشکی “ممکن است به دلیل تأثیر آن بر میکروبیوم روده ، به توسعه و بدتر شدن اختلال طیف اوتیسم (ASD) کمک کند”. ووزا! خریدار توجه!

نیازی نیست که نان خود را بپزید یا 8.00 دلار یک نان از نانوایی سبز در خیابان خریداری کنید – در اکثر فروشگاه های مواد غذایی برخی از گزینه های آسان و با قیمت مناسب وجود دارد. یکی از موارد مورد علاقه من نان سنگی تخمیر شده طبیعی است – حتی در Costco نیز موجود است.

شماره 3 در نهایت ، تا جایی که می توانید از گیاهان ارگانیک (میوه ها ، سبزیجات) ، غلات کامل ، آجیل و دانه ها استفاده کنید. آنها از دو جهت به نفع شما خواهند بود:

  1. از سموم و مواد شیمیایی خطرناک کمتر استفاده کنید
  2. گیاهانی که با مواد شیمیایی کمتری رشد می کنند باید برای محافظت از خود مکانیسم های دفاعی خود را تولید کنند. بنابراین هنگامی که از غذاهای ارگانیک استفاده می کنید ، سیستم ایمنی گیاه را مصرف می کنید ، که به عنوان فیتونوترینت نیز شناخته می شود. این مواد مغذی گیاهی به عنوان آنتی اکسیدان برای محافظت از سلامت سلول های شما عمل می کنند – چه چیزی بهتر از این؟!

همچنین ، گوشت ، ماهی ، مرغ و لبنیات با منبع اخلاقی بخورید زیرا دارای مواد مغذی بیشتر ، آفت کش ها ، مواد شیمیایی کمتر و موارد دیگر هستند. من موضوع خوردن گوشت را بی اهمیت نمی دانم. من تقریباً 25 سال است که گیاه خوار هستم. شخصاً ، برای سالم ماندن و احساس قدرت و سرشار از انرژی ، باید مقداری گوشت بخورم.

از جمله مزایای دیگر ، پروتئین های حیوانی به انتقال دهنده های عصبی کمک می کند تا احساس خوبی در مغز داشته باشند (دوپامین> تیروزین و تریپتوفان> سروتونین).

به طور خلاصه ، فقط سعی کنید تا آنجا که ممکن است غذاهای طبیعی بخورید ، بدانید چه می خورید (برچسب ها را بخوانید) و محصولات ارگانیک ، آجیل و غلات و محصولات حیوانی را بخورید ، آنها مواد شیمیایی کمتری دارند و مواد مغذی بیشتری دارند.

این در مورد “کامل” بودن نیست ، بلکه مهم این است که به بدن خود آنچه را که برای رشد نیاز دارد ، بدهید!

منابع:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4939559/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31504084/

https://wellness.ucsd.edu/studenthealth/resources/health-topics/alcohol-drugs/Pages/alcohol-nutrition-endurance.aspx

https://www.researchgate.net/publication/232054785_Drogat_as_anti-nutrients

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/j.1471-4159.2010.06614.x

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6434678/



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *