مقصدی برای رهایی از مشکلات روزمره


در این مقاله به موضوع سفرهای آخر هفته می پردازیم و علاوه بر دیدگاه روانشناسان، گزینه هایی را آورده ایم که می توانند آرامش و تجربه خوبی را برای شما رقم بزنند.

طبیعت گردی

به گزارش دیدشهر؛ روانشناسان امروز توصیه می کنند زمانی را برای خود تعیین کنید تا کاملاً از شبکه های اجتماعی دور شوید.

توصیه آنها این است که چنین اقداماتی به افراد کمک می کند تا سلامت روان خود را بازیابی کنند و از افسردگی یا فروپاشی روانی جلوگیری کنند.

اگرچه این توصیه برای خیلی ها سخت است، اما شاید لازم باشد آن را اجرا کنیم و بپذیریم، این به معنای بی توجهی نیست.

مقصدی آرام برای آخر هفته

دوری از شبکه های اجتماعی مستلزم آن است که برای چندین ساعت در روز، حداقل در تعطیلات آخر هفته، برنامه هایی جدا از برنامه های روزانه خود داشته باشید. این برنامه می تواند سفری به منطقه ای باشد که در آن احساس آرامش می کنید.

طبیعت انتخابی است که همه بر سر آن اتفاق نظر دارند و معتقدند حضور در آن می تواند شما را از هیاهو و اتفاقات اطراف دور کند و ساعت ها به شما آرامش دهد.

برای گزینه طبیعت گردی، اگر توانایی و حوصله دارید، یک برنامه دو روزه ترتیب دهید، اما اگر این گزینه برای شما سخت است یا تجهیزات مربوط به گذراندن شب در طبیعت را ندارید، از منطقه ای دیدن کنید که جو دارد

نمونه های زیادی از این منطقه در اطراف شما وجود دارد و مطمئناً روستاها و خانه های ییلاقی در اطراف شما وجود دارند که می توانند انرژی لازم را برای گذراندن هفته پیش رو به شما بدهند.

هنگام رفتن به این منطقه، موسیقی مورد علاقه خود را پخش کنید، همان موسیقی که به شما آرامش می دهد و باعث می شود که طبیعت و محیط اطرافتان را بهتر درک کنید، به خودتان این حق را بدهید که ساعت ها، فقط چند ساعت وقت بگذارید. همه چیز برای بازگشت به خانه و شهر و غرق شدن در جریان زندگی روزمره و اتفاقات آن دور است.

اخبار را در ساعات خاصی از روز بررسی نکنید، به خصوص زمانی که برای اولین بار از خواب بیدار می شوید. روانشناسان بر این باورند که این امر باعث از دست دادن تمرکز شما در طول روز می شود. احتمالاً این سخت ترین کاری است که تا به حال انجام می دهید. همین که چشمانمان را باز می کنیم، عادت کرده ایم در آن لحظه که از اخبار دور بوده ایم، به موبایل خود نگاه کنیم و ببینیم آیا اتفاقی افتاده است یا نه! شاید دوستان یا خانواده پیامی برای ما ارسال کرده باشند. ممکن است در طول هفته با انجام کارهای جایگزین، دستیابی به تلفن همراه را به تعویق بیندازید، در آخر هفته اگر حتی برای نیم روز برنامه سفر دارید، این امر به طور خودکار اتفاق می افتد، زیرا برنامه دارید و ذهن شما درگیر می شود. آی تی. این موضوع به شما کمک می کند در مورد موضوعات دیگر فکر کنید.

جرات قدم زدن داشته باش

رفتن به سفر دسته جمعی یا مهمانی از دیگر مواردی است که امروزه توصیه می شود. البته لازم نیست با دوستانی که همیشه با شما هستند سفر کنید. خودت را به دردسر نینداز امروز با شخصی که می خواهید قرار ملاقات بگذارید و به او بگویید چه احساسی دارید.

روانشناسان می گویند امروزه تجربه انواع احساسات و توقعات طبیعی و طبیعی است، باید این را به عنوان یک امر طبیعی بپذیریم و سعی نکنیم خود و دیگران را عذاب وجدان کنیم، نباید از دیگران بخواهیم که هیچ نگرانی نداشته باشند. خود و دیگران را سرزنش نکنید، بگذارید کمی ناامید شویم.

با شروع کرونا یکی از ورزش های پرطرفدار دویدن است. برخی از کسانی که این ورزش را جزئی از زندگی خود کرده اند، این روزها تمایل کمتری به بیرون رفتن دارند و همین موضوع باعث تشدید اضطراب و افسردگی آنها شده است. چرا آخر هفته برای دویدن با دوستانمان به خارج از شهر نرویم، این کار در شهرهای آلوده بسیار ضروری است، زیرا دویدن در شهر شما برای بدن یک چیز خطرناک محسوب می شود. حتی اگر نمی خواهید بدوید یا نمی توانید، این قرار را برای پیاده روی بگذارید. قدم زدن در فضاها و مزارع طبیعی که برگ های زرد و نارنجی در باد به زمین می ریزند می تواند لحظاتی را برای شما رقم بزند تا در کنار تمام اتفاقات تلخ لحظاتی از آرامش را تجربه کنید.

ببینید چه چیزی به شما احساس خوبی می دهد

تماشای فیلم و سریال را جزئی از برنامه آخر هفته خود قرار دهید، صرف نظر از اینکه به چه ژانری علاقه دارید، برخی ممکن است بخواهند فیلم های امروزی را که شبیه به تجربیات روزانه آنها است تماشا کنند، برخی فیلم های کمدی تماشا کنند و گروه های دیگر به دنبال فیلم های درام خانوادگی باشند. ، هر کدام از این ژانرها و سایر ژانرها که دوست دارید تماشا کنید، وقتی فیلم را تماشا می کنید، از لحظه ای که ساعت ها یا ساعت ها در آن بودید بیرون می آیید و می توانید ذهن خود را روی چیز دیگری متمرکز کنید. این مطمئناً برای برخی از کتاب‌های خواندنی صدق می‌کند، هر کاری انجام دهید تا خودتان را مشغول کنید.

این روزها مثل روزها و سالهای قبل گذشت. با استرس، نگرانی، احساس گناه و در نهایت غمگین شدن و انجام هیچ کاری، نمی توانید احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید، قرار گرفتن در این چرخه فقط باعث بدتر شدن شما می شود. گاهی سفر کردن سخت است، گاهی تماشای فیلم سخت است، گاهی حتی یک پیاده روی ساده هم سخت می شود، با این حال، به خودتان فرصت دهید که در روزهای سخت استقامت کنید و قوی باشید.

اکوتوریسم