مشکلات خواب بر نوجوانان – شما آنلاین هستید


شواهد جدید نشان می‌دهد که مشکلات خواب، که مدت‌ها به عنوان نشانه‌ای از افسردگی نوجوانان در نظر گرفته می‌شد، در واقع ممکن است یکی از دلایل اصلی افسردگی باشد.

محققان دانشگاه فلیندرز استرالیا در یک مطالعه جدید نشان داده اند که ترکیبی از بیولوژی خواب و روانشناسی نوجوانان آنها را به طور منحصر به فردی در برابر افسردگی آسیب پذیر می کند.

به گزارش نوروساینس نیوز، دکتر. «سل ریچاردسون»، یکی از محققان این پروژه، گفت: تأخیر در ریتم شبانه روزی، مدت زمان محدود خواب و داشتن شانس بیشتر برای تفکر منفی هنگام تلاش برای خواب، عوامل موثری هستند.

وی افزود: نوجوانان مزمن ترین نوع محدودیت خواب را در سطح جهان چه در جوامع غربی و چه در جوامع شرقی تجربه می کنند. داده های سراسر جهان نشان می دهد که نوجوانان خیلی دیر و خیلی کم می خوابند.

محققان دریافتند که ترکیبی از تغییرات رشدی در سیستم‌های بیولوژیکی که خواب و بیداری را کنترل می‌کنند، مسیری منحصربه‌فرد برای افسردگی فراهم می‌کنند.

ریچاردسون ادامه می دهد: اولین عامل تاخیر در خواب آلودگی در طول روز است که شروع خواب را در نوجوانان به تاخیر می اندازد. اگرچه نوجوانان دیرتر می خوابند، اما مدرسه زودتر شروع می شود. این بدان معناست که رسیدن به میانگین خواب مطلوب برای نوجوانان دشوار است و این محدودیت خواب به نوبه خود علائم افسردگی را افزایش می دهد. مشکل به خواب رفتن با تأخیر در زمان بندی ریتم شبانه روزی که در دوران رشد نوجوانی رخ می دهد و با افزایش خطر افسردگی همراه است تشدید می شود. وقوع این تغییرات فیزیولوژیکی در خواب فرصتی را برای سومین مسیر افسردگی فراهم می کند که بیشتر روانی است. فرصت مکرر منفی اندیشی، نگرانی و خیره شدن با افزایش سطح افسردگی در میان نوجوانان مرتبط است.

محققان می گویند مداخلات خواب، از جمله نور درمانی، استفاده از ملاتونین و روش های درمان شناختی-رفتاری می تواند راه های جدیدی برای کاهش علائم افسردگی در جوانان ارائه دهد.

ریچاردسون افزود: “تحقیقات بیشتر در مورد نقش خواب در افسردگی می تواند به ما کمک کند تا روش های پیشگیری موثرتری را برای به تاخیر انداختن شروع افسردگی، حداقل برای برخی از جوانان، توسعه دهیم.”

دکتر گوریکا میچیچ، یکی از محققان این پروژه، گفت: مدارس و جوامع می توانند آموزش خواب را در برنامه های درسی خود بگنجانند تا از رفاه جوانان آسیب پذیر در این سن حمایت کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه عوامل زمینه ای بیولوژیکی و فیزیولوژیکی در بروز این علائم نقش بسزایی دارند، شناخت اولیه خواب و اتفاقاتی که در دوران خواب در دوران نوجوانی می افتد می تواند به جوانان کمک کند تا خواب خود را بهتر درک کنند و آن را مدیریت کنند.

دکتر. «میشل شورت» (Michelle Short) یکی از محققان این پروژه اظهار داشت که این مسئولیت بر عهده والدین است. وی افزود: خانواده ها می توانند با تعیین محدودیت های زمانی خواب شبانه، از خواب و سلامت روان نوجوانان حمایت کنند. در همین حال، مدارس ممکن است به دانش آموزان اجازه دهند که کلاس ها را از ساعت ۸:۳۰ صبح یا بعد از آن شروع کنند و از فعالیت های مشترک قبل از مدرسه صرف نظر کنند.