مزایای روی برای سلامتی | چقدر روی برای سلامت کلی ما مهم است


غذاهای غنی از روی

این سیستم ارزیابی مجازی ما را برای نظارت بر سلامت عمومی و پیامدهای آن فلج کرده است. افزایش گسترده بیماریهای مزمن ، اپیدمی ها ، سالمندی و میزان بالای مراقبت های بهداشتی ، جهان را در برابر بسیاری از کاستی ها آسیب پذیر کرده است. تمرکز ما را تغییر داده است. در این مشکل و سیستم بهداشتی ضعیف ، ما آن را تاسف آور نمی بینیم
ریز مغذی ها نقش مهمی در هماهنگی بدن انسان ایفا می کنند.

عناصر کمیاب مانند روی ، منیزیم و آهن نقش کلیدی در عملکرد مناسب و تن ماهیچه ها دارند. بنابراین ، ارزیابی این واحدها برای ایمنی در محدوده استاندارد الزامی است.

ریز مغذی ضروری ، روی توسط بدن انسان تولید نمی شود. مکمل غذایی روزانه برای رفع نیاز بدن به روی ضروری است.

روی چیست؟

روی یک عنصر ریز مهم است. حاوی 1.6 تا 3.0 گرم در بدن انسان و تقریباً 2.0 گرم به عنوان یک جزء است. به عبارت دیگر ، اندازه آن 30 میلی متر است که 0.0005٪ از وزن کل بدن است. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی ، بیش از 2 میلیارد نفر در کشورهای در حال توسعه از کمبود روی رنج می برند.

کمک هزینه روزانه توصیه شده ؛ RDA روی برای یک زن بالغ 8 میلی گرم در روز و برای یک بزرگسال 11 میلی گرم در روز است.

روی چقدر اهمیت دارد

با توجه به اینکه روی یک اندام داخلی است ، 60 درصد از کل 2 گرم روی توسط ماهیچه های اسکلتی جذب می شود و 40 درصد باقی مانده در استخوان ها یافت می شود. به عنوان یک مولکول ، در فرایندهای مختلف آنزیمی ، واکنش های اکسیداتیو ، بیان ژن ، سیگنال و تغییر عصب نقش دارد.

بهترین منابع روی در رژیم غذایی روزانه ما غلات کامل ، محصولات لبنی ، گوشت قرمز ، صدف ، سبزیجات برگ سبز ، توفو سخت ، صدف ، تخم شاهدانه ، تخمه کدو ، عدس ، قارچ و بادام بین بادام و بادام است.

فواید روی برای سلامتی بدن انسان است

روی برای سلامت کلی ما مهم است. بیایید در مورد برخی از فواید روی برای سلامتی و نحوه عملکرد آن برای سیستم کلی بدن صحبت کنیم.

فعالیت آنزیمی

روی نقش مهمی در توسعه ساختاری بیش از 300 آنزیم در بدن انسان دارد. جزء ساختار آنزیم در نظر گرفته می شود. این آنزیم ها مسئول متابولیسم پروتئین ، بلوغ استخوان ، استخراج مواد معدنی استخوان ، یکپارچگی گلبول های قرمز خون ، تعامل دی اکسید کربن و تعادل اسید و باز بدن انسان هستند.

این برای عملکرد طبیعی سیستم ایمنی بدن انسان و برای هضم مناسب پروتئین های ترشحی قابل اعتماد است.

تحریک پذیری و مصونیت

سیستم ایمنی را با مبارزه با عوامل بیماری زا از جمله ویروس ها و باکتری ها تقویت می کند و مسئول ایجاد اختلال در سنتز پروتئین در این میکروب ها است.

روی جزء اصلی بسیاری از آنزیم ها است که با از بین بردن ساختار این میکروارگانیسم ها در فعال شدن آنزیم های DNA و RNA نقش دارند. از تکثیر این عوامل بیماری زا جلوگیری کرده و تخریب آنها را در بدن انسان کاهش دهید.

در التهاب ، روی سلول های T را در خط اول سیستم ایمنی بدن فعال می کند و نقش مهمی در تولید سیستم ایمنی سلول دارد.

آنتی اکسیدان

روی نشان داده است که با کاهش ROS (گونه های اکسیژن فعال) یا به عبارت دیگر استرس اکسیداتیو ، استرس سلولی را کاهش می دهد.

جلوگیری از تولید بیش از حد ROS آسیب DNA را محدود می کند ، که از وقایعی مانند توقف چرخه سلولی و آپوپتوز جلوگیری می کند.

التیام زخم

روی نقش مهمی در بهبود زخم ها دارد. از سنتز کلاژن پشتیبانی می کند و بنابراین یکپارچگی ساختاری بافت های پوست را حفظ می کند.

سطح گلوکز خون

گزارش شده است که مکمل روی برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 و 2 بسیار مهم است. روی ترشح انسولین را تقویت می کند و به حفظ سطح طبیعی قند خون کمک می کند.

روی به کاهش سطوح بالای کلسترول خون ، کاهش LLL و کاهش تری گلیسیرید کمک می کند.

تولید مثل

همچنین نقش مهمی در سلامت باروری سیستم تولید مثل مردان دارد. با تبدیل کلسترول به هورمونهای جنسی ، تولید تستوسترون را افزایش می دهد. مطالعات نشان داده است که عملکرد باروری و مورفولوژی مردان را بهبود می بخشد.

حفظ سطح ویتامین A

روی روی سنتز ویتامین A تأثیر قابل توجهی دارد ، بنابراین از کوری شب جلوگیری می کند. سطوح بالای روی در بافت شبکیه یافت می شود. در کنار ویتامین A ، ویتامین N با تبدیل آن به اشکال فعال مانند رتینول A نقش مهمی در درمان آکنه ایفا می کند. این آکنه فعال خطر را کاهش می دهد و منافذ را می بندد تا از تجمع باکتری در داخل آنها جلوگیری شود.

احساسات و ادراکات

این فشار بیش از حد اعصاب را متوقف می کند و مغز و اعصاب مرتبط را در یک تعادل سالم نگه می دارد. افزایش سطح سروتونین باعث ایجاد احساس آرامش و موفقیت می شود.

ادویه ها

گوستین ، پروتئینی حاوی روی ، مسئول رشد و نمو جوانه های چشایی است. کاهش قند خون در صورت عدم وجود گورخرماهی گزارش می شود.

سلامت ناخن و مو

روی یکی از مهمترین مواد مغذی در رژیم غذایی برای بهبود سلامت مو و ناخن است. بلوک های سازنده پیاز مو حاوی روی هستند و باعث تقویت و یکپارچگی ساختاری مو می شوند. از ریزش و نازک شدن مو جلوگیری می کند.

افکار نهایی

با در نظر گرفتن حقایقی در مورد فواید روی برای سلامتی ، نحوه عملکرد آن در بدن انسان را در نظر بگیرید. مهم است که یک ماده قوی مانند روی را اضافه کنید تا به مزایای طولانی مدت سلامتی خود امیدوار باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *