ماه ملی میوه و سبزیجات


ماه سپتامبر ماه ملی میوه و سبزیجات است و ما تلاش می کنیم به شما کمک کنیم راههای ساده ، واقع بینانه و خوشمزه ای را برای افزایش مصرف روزانه میوه ها و سبزیجات خوشمزه و سالم پیدا کنید.



کشف – این پست در ابتدا در Local Nutrition در سال 2020 ارسال شده بود ، اما به روز شده و مجددا ارسال شده است.

علت جشن

من می دانم که به نظر می رسد هر هفته یک “روز ملی” متفاوت (جای خالی را پر کنید) “متفاوت است. همه چیز از روز ملی اسفناج گرفته تا پنکیک ملی بلوبری با روز شربت افرا. بیشتر است.


با این حال، برای بنیاد سلامت خوب تولید کنید (PBH) سپتامبر را به عنوان ماه ملی میوه ها و سبزیجات تعیین کرده است و این چیزی است که من قطعاً از آن حمایت می کنم!

دریافت میوه و سبزیجات در ایالات متحده

کاسه بزرگ با توت فرنگی

رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات می تواند به کاهش فشار خون ، جلوگیری از برخی از سرطان ها و کاهش خطر سکته مغزی و بیماری های قلبی کمک کند. این بسیار مهم است زیرا بیماری های قلبی هنوز علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است ، اگرچه 80 درصد از حوادث قلبی عروقی با تغییر رژیم غذایی و شیوه زندگی قابل پیشگیری است.


میوه ها و سبزیجات همچنین سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی ، مواد شیمیایی گیاهی و آنتی اکسیدان های قوی هستند. آنها همه چیز را از بینایی گرفته تا سیستم ایمنی بدن ما پشتیبانی می کنند.

با وجود این مزایا ، آمریکایی ها به سادگی به میزان مجاز روزانه خود برای میوه و سبزیجات دست پیدا نمی کنند.

طبق گزارش منتشر شده توسط CDC در سال 2018 ،

فقط یک نفر از هر 10 بزرگسال در ایالات متحده مقدار توصیه شده روزانه میوه و سبزیجات را مصرف می کند

جوانانی که برای دستیابی به میزان مصرف میوه ، هندوانه می خورند

مصرف میوه و سبزیجات توسط جوانان به همان اندازه کم است فقط 2٪ دانش آموزان دبیرستانی که مصرف روزانه سبزیجات خود را تکمیل می کنند و فقط 9 amount مقدار روزانه میوه خود را دریافت می کنند.

توصیه های فعلی میوه و سبزیجات چیست؟

مطابق با 2020-2025 دستورالعمل های رژیم غذایی برای آمریکایی ها، توصیه می شود که بزرگسالان روزانه موارد زیر را مصرف کنند –

  • 1.5 – 2 فنجان میوه
  • 2-3 فنجان سبزیجات

ه دستورالعمل های رژیم مدیترانه ای توصیه می شود میوه ها و سبزیجات را در بیشتر وعده های غذایی ، با تاکید زیاد بر گنجاندن بسیاری از غذاهای گیاهی بیشتر در رژیم غذایی خود ، قرار دهید.

نکاتی برای مصرف بیشتر میوه و سبزیجات

کاسه ای با تربچه

برخی نکات ساده برای دریافت میوه و سبزیجات بیشتر در روز عبارتند از:

  • افزودن اسفناج یا سبزی به اسموتی صبحانه
  • چیدن سبزیجات برای ناهار مانند کاهو ، خیار و کلم روی ساندویچ بوقلمون
  • مخلوط کردن میوه ها (تازه یا یخ زده) در ماست برای یک پارافیت سبک
  • هر هفته یک سبزی جدید در فروشگاه انتخاب کنید و روشهای جدیدی برای تهیه آن پیدا کنید
  • سبزیجات را ستاره برنامه هفته ای یک بار در وعده شام ​​با دوشنبه بدون گوشت غذای الهام گرفته
  • هفته ای یک تابه کامل سبزیجات بپزید تا در آخرین لحظه به غذا اضافه شود
  • در حین پختن شام یک سینی با دستگیره بگذارید
  • مخلوط کردن یک الف مسیرهای خانه را مخلوط کنید با میوه های خشک مانند زردآلو ، زغال اخته یا گیلاس
  • گنجاندن میوه ها در کیک ، و همچنین هلوهای کبابی با ماست یا سالاد میوه با نعناع

سوگند خوردن گیاهان

BPH در تلاش برای کمک به همه افراد برای افزودن میوه ها و سبزیجات بیشتر به سبک زندگی خود ، یک جنبش سرگرم کننده به نام Challenge Have a Plant ایجاد کرد. امسال ، آنها ما را تشویق می کنند تا از تخیل خود استفاده کرده و آماده تجربه میوه و سبزیجات در سراسر جهان شویم. به افتخار مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان سال جهانی میوه و سبزیجات 2021 ، جشن امسال شامل فعالیتهای دیجیتالی و اجتماعی هیجان انگیز ، محتواهای الهام گرفته از سطح جهانی ، دستور العمل ها و موارد دیگر خواهد بود.

چالش گیاهی داشته باشید

من شما را تشویق می کنم که بگیرید سوگند خوردن گیاهان و خودتان را به چالش بکشید که هر روز و در طول ماه یک میوه و سبزی دیگر به برنامه معمول خود اضافه کنید.

ه وب سایت Plant داشته باشید همچنین دارای هزاران منبع عالی ، دستور العمل ها و اطلاعاتی درباره میوه ها و سبزیجات است.

برخی از دستور العمل های میوه و سبزیجات رژیم مدیترانه ای مورد علاقه ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *