قهوه برای سلامتی – لوک کوتینیو


افسانه ها می گویند که قهوه در فلات اتیوپی توسط یک گیاه بز کشف شد ، که متوجه شد بزها بسیار پر انرژی هستند زیرا انواع توت ها را از درخت خاصی دارند. سپس این توت ها جمع آوری شده و به صومعه منتقل شدند ، و در آنجا نوشیدنی از آن ایجاد کردند. ثابت شد که این نوشیدنی توت آنها را در ساعات طولانی نماز عصر هوشیار نگه می دارد. این نوشیدنی در واقع قهوه بود!

این یکی از مزایای اصلی است ، یا به همین دلیل است که اکثر ما مستقیماً هر روز صبح قهوه خود را دوباره پر می کنیم.

بیایید نگاه کنیم که قهوه چگونه بر بدن ما تأثیر می گذارد:

قهوه حاوی یک ماده حیاتی به نام کافئین است. کافئین به عنوان یک داروی روانگردان یا محرک سیستم عصبی مرکزی در نظر گرفته می شود.

مردم آن را می خواهند زیرا باعث می شود غدد فوق کلیوی باعث ترشح کورتیزول و آدرنالین شود. به ما انرژی می دهد که می رود. کافئین همچنین انتقال دهنده عصبی بازدارنده ، “آدنوزین” را در مغز مسدود می کند ، که به نوبه خود باعث رشد سایر انتقال دهنده های عصبی مانند نوراپی نفرین و دوپامین می شود و منجر به افزایش تحریک سلول های عصبی می شود.

کافئین به بهبود عملکردهای مختلف مغز مانند حافظه ، تنظیم خلق و خو و زمان واکنش کمک می کند.

کافئین همچنین متابولیسم را افزایش می دهد که باعث افزایش کالری سوزی می شود. همچنین سیستم عصبی را تحریک می کند ، که باعث می شود سلول های چربی چربی بدن را تجزیه کرده و به کاهش وزن کمک کنند.

قهوه سرشار از آنتی اکسیدانی به نام اسید کلروژنیک است که به کاهش التهاب در بدن کمک می کند. به استفاده از قند خون کمک می کند ، که به مدیریت دیابت نوع 2 کمک می کند.

دانه های قهوه سبز به دلیل دارا بودن اسید کلروژنیک بیشتر برای مدیریت دیابت مفید هستند.

  • فوق العاده برای سلامت مغز

تحقیقات نشان می دهد که قهوه گیرنده های آدنوزین را مسدود می کند ، بنابراین التهاب را در مغز کاهش می دهد. این به جلوگیری یا تاخیر در شروع آلزایمر در افراد مسن کمک می کند. کافئین همچنین به بهبود حافظه و کاهش زوال عقل یا زوال عقل کمک می کند.

پارکینسون یکی دیگر از بیماری های دژنراتیو مغزی است که با افزایش سن مرتبط است. این بیماری در اثر مرگ نورونهای تولید کننده دوپامین در مغز ایجاد می شود. مطالعات نشان می دهد که کافئین به کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون کمک می کند.

قهوه به کاهش شانس افسردگی کمک می کند. با این حال ، ممکن است بخواهید در مورد آن مراقب باشید ، زیرا نوشیدنی های کافئین دار نیز بر ریتم شبانه روزی و کیفیت خواب تأثیر می گذارد ، که می تواند باعث تغییرات خلقی و افسردگی بیشتر شود. فرد می تواند خود را به 1-2 لیوان در روز محدود کند ، اما نه دیر هنگام. ایده آل برای نوشیدن قهوه در هر زمان از روز ، اما یک ساعت یا بیشتر قبل از غروب خورشید.

مشاهده شده است که قهوه با کاهش فعالیت آنزیم های کبدی به کاهش فیبروز کبدی کمک می کند. به کاهش خطر سرطان سلولهای کبدی و همچنین سیروز کبدی کمک می کند.

  • کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ

قهوه در محدوده ایمن می تواند سلامت روده را افزایش دهد. چندین ترکیب زیست فعال وجود دارد که سلامت روده بزرگ را بهبود می بخشد و به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ کمک می کند.

قهوه فواید خارجی زیادی نیز دارد و این به این دلیل است که دارای خواص درمانی داخلی است. بعضی از آنها … هستند:

  1. ظاهر سلولیت را کاهش می دهد ، زیرا عروق خونی زیر پوست را گشاد می کند و جریان کلی خون را بهبود می بخشد.
  2. پودر قهوه به کاهش لکه های آفتابی ، قرمزی و خطوط ریز کمک می کند.
  3. اسید کلروژنیک موجود در قهوه به کاهش رنگدانه های ناشی از التهاب کمک می کند.
  4. تری گونلین موجود در دانه های قهوه به ویتامین B3 (نیاسین) تبدیل می شود. نیاسین از سرطان پوست بدون ملانوم جلوگیری می کند.
  5. اسید کلروژنیک همچنین دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است که برای درمان آکنه مفید است.
  6. پودر قهوه به عنوان یک لایه بردار عمل می کند که به از بین بردن سلول های مرده و بقایای پوست کمک می کند و می تواند بخشی از مراسم مراقبت از پوست شما برای درخشندگی کامل باشد.
  7. استفاده از قهوه همچنین به کاهش حلقه های زیر چشم کمک می کند.

در اینجا یک دستور DIY است که می توانید با قهوه امتحان کنید:

  • ½ قاشق چایخوری پودر قهوه را با یک قاشق چای خوری روغن زیتون فوق بکر مخلوط کنید. کمی آب اضافه کنید و یک خمیر درست کنید. این را بدون مالش زیر چشم بمالید.
  • بگذارید مخلوط 5 تا 10 دقیقه عمل کند.
  • با آب بشویید.

در صورت آفتاب سوختگی:

  • یک فنجان قهوه درست کنید. آن را با آب سرد رقیق کنید. یک پنبه را 3 بار در پارافین گرم آغشته کنید و بین لایه ها مکث کنید تا خشک شوند.
  • دو بار در روز برای کاهش تورم و قرمزی این کار را تکرار کنید.

همچنین می توانید از قهوه به عنوان رنگ طبیعی مو برای ایجاد رنگ قهوه ای در گله استفاده کنید.

مخلوط با پودر حنا طبیعی ، به تشدید رنگ حنا کمک می کند. استفاده از قهوه روی پوست سر باعث تحریک رشد مو و جلوگیری از ریزش مو به ویژه در مردان می شود ، زیرا شناخته شده است که یک مسدود کننده DHT (دی هیدروتستوسترون) است.

چه زمانی قهوه برای ما مضر است؟

در حالی که قهوه فواید زیادی برای سلامتی دارد ، مهم است بدانید که اگر به جنبه های خاصی توجه نکنید ، می تواند تأثیرات منفی بر بدن بگذارد.

  1. یک قهوه با کیفیت خوب انتخاب کنید.

قهوه ارگانیک با کیفیت خوب دارای یک آنتی اکسیدان عالی است که مزایای آن را افزایش می دهد. از سوی دیگر ، قهوه فوری تمایل زیادی به فرآوری دارد و از تمام مزایای آن محروم است.

2 نوع قهوه ای که درست می کنید برای شما اهمیت دارد.

قهوه بهتر است سیاه باشد. تمام خامه ، کارامل ، شکر یا بستنی پمپ شده در قهوه آن را به یک نوشیدنی بی فایده تبدیل می کند. قهوه را بنوشید اگر می خواهید شیر اضافه کنید ، این کار را انجام دهید ، اما شیر با کیفیت خوب و با منبع اخلاقی.

3 هرگز زیاده روی نکنید.

اگر بیش از حد قهوه مصرف کنید برای شما مضر است. وقتی صحبت از قهوه می شود ، کمتر بیشتر است. محدود کردن قهوه به دو فنجان در روز مهم است. در صورت افراط در مصرف قهوه می توان بدن را بسیار اسیدی کرد. بدن اسیدی محل پرورش میکروب ها و باکتری های مختلف است.

قهوه همچنین به عنوان یک دیورتیک عمل می کند ، به این معنی که می تواند تمام مواد معدنی و مواد مغذی مهم را از طریق ادرار از بدن شما خارج کند. برای هر فنجان قهوه ، خوردن یک لیوان آب برای هیدراته کردن بدن و قلیایی شدن آن یک عمل خوب است.

4 قهوه در صورت نوشیدن با معده خالی می تواند به روده شما آسیب برساند.

بسیاری از افراد روز خود را با یک فنجان قهوه شروع می کنند. این برای روده شما مضر است. قهوه با معده خالی می تواند لایه های ظریف روده را تحریک کرده و باعث التهاب شود. با معده خالی مصرف نکنید. همچنین ، وقتی از خواب بیدار می شویم ، بدن ما در حال حاضر اسیدی است. اگر نوشیدنی اسیدی دارید ، مانند قهوه اولین چیزی که بعد از بیدار شدن از خواب بیدار می شوید ، سیستم گوارش را اسیدی تر می کند. توصیه می شود بعد از بیدار شدن از خواب یک نوشیدنی قلیایی مانند آب معمولی یا حتی آب لیمو بخورید.

5 هرگز در روزه داری قهوه نخورید.

نوشیدن قهوه در طول ناشتایی متناوب نیز می تواند به سلامت روده ما آسیب برساند ، زیرا بدن را بسیار اسیدی می کند و عملاً تمام فواید روزه داری را باطل می کند. این روش اشتباه برای حفظ روزه در نظر گرفته می شود.

6 زمان مناسب.

کافئین موجود در قهوه باعث کاهش جذب مواد مغذی از مواد غذایی مانند آهن ، کلسیم ، منیزیم و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی دیگر می شود. اطمینان حاصل کنید که قهوه با ، یا بلافاصله بعد از غذا نخورید. بین وعده غذایی و قهوه خود حداقل 20 تا 30 دقیقه فاصله بیندازید.

7 همیشه به یاد داشته باشید که بعد از نوشیدن قهوه دهان خود را بشویید.

کافئین با گذشت زمان لکه ای ناخواسته روی دندان های شما می گذارد. دهانشویه به جلوگیری از این امر کمک می کند.

بنابراین قهوه می تواند دوست شما و همچنین دشمن شما باشد. فقط باید در مصرف آن عاقلانه و با وجدان باشید تا از تمام فواید آن در حین لذت بردن از فنجان شادی صبح لذت ببرید!

YouCare همه چیز درباره شماست

نمی توانید از یک فنجان خالی بریزید. بنابراین قبل از تغذیه جهان ابتدا خود را بسازید. You Care به شما مربوط می شود. – لوک کوتینیو

ما یک تیم / اکوسیستم متشکل از متخصصان تغذیه بالینی ثبت شده ، متخصصان تغذیه ، مربیان مجرب زندگی ، متخصصان یوگا ، مشاوران احساسی ، پزشکان ماهر آلوپاتیک و هومیوپات ها هستیم که رویکرد 360 درجه ای را اتخاذ کرده و پزشکی و شیوه زندگی را برای تغییر زندگی با یکدیگر ترکیب می کنیم. مراقبت های پیشگیرانه و بهبودی جامع با تأکید بر چهار رکن سلامت – تغذیه متعادل ، ورزش مناسب ، خواب با کیفیت و سم زدایی احساسی.

ما انسانها محصول طبیعت هستیم. بنابراین وقتی در محدوده قوانین و محدودیت های طبیعت عمل کنیم بهترین رشد را داریم. این شامل طرز غذا خوردن ، حرکت ، خوابیدن ، فکر کردن ، چشم انداز معنوی ما است که همه آنها از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

ما معتقدیم که به علت اصلی و فردیت زیستی که به شما به عنوان یک فرد منحصر به فرد احترام می گذارد پرداخته ایم. بهبودی زمانی آغاز می شود که ما به دارو احترام بگذاریم و تمرکز خود را فراتر از آن انجام دهیم. ما به شما کمک می کنیم محیط بیرونی و درونی مناسبی ایجاد کنید که هوش بدن شما را قادر سازد تا در پیشگیری ، بهبودی و بهبودی مشارکت داشته باشد.

برنامه های یکپارچه و پیشگیرانه شیوه زندگی ما به صدها هزار نفر کمک کرده است که از جمله سرطان ، دیابت ، تیروئید ، قلب و عروق ، اختلالات خود ایمنی ، ایمنی پایین تا سایر سندرم های نادر را مدیریت کنند.

در اینجا می توانید سفرهای تغییر دهنده زندگی و شهادت های قدرتمند افرادی را که از سراسر جهان آمده اند بخوانیدبا

تیم ما اینجاست تا به شما کمک کند. با کلیک روی اینجا یا رزرو مشاوره جهت هدایت در مسیر درست ، بخشی از برنامه های رفاهی یکپارچه ما شوید. با ما در 18001020253 تماس بگیرید یا برای ما در [email protected] بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *