فواید علم ورزش چیست و چگونه باید آن را نوشید؟


شما در این مقاله می خوانید

جینسینگ یا جینسینگ یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین مکمل های گیاهی است و در انواع مکمل ها یافت می شود که ادعا می شود همه مزایای کند شدن روند پیری را دارد. طبق این ادعا ، جینگینگ فوق العاده محبوب است و تحقق هزاره ای دارد! اما آیا علم از این س supportال پشتیبانی می کند؟

جینسینگ چیست؟

بسیاری از گیاهان دارویی به نام جینسنگ به بازار عرضه می شوند ، اما اکثر کارشناسان معتقدند که فقط “آسیایی” و (جینسنگ آمریکایی) دارای ارزش “جینسنگ” (“جینسنگ” اول) هستند. گیاهان دیگر با مزایای مشابه گاهی “جینسنگ جعلی” نامیده می شوند ، از جمله سیبری (eleuthero) ، برزیلی (کل) ، هندی (Ashwagandada) و ماکا جینسنگ. اگرچه “تقلب” است ، اما دو گونه آخر ، Asiganda و Maca ، در سالهای اخیر به دلیل ادویه بسیار محبوب شده اند.

جینسنگ آسیایی هزاران سال است که در طب سنتی چین مورد استفاده قرار می گیرد و اغلب او را سلطان گیاهان می نامند.

در حقیقت ، Panax Ginseng نام خود را از مزایای بسیاری از گیاهان گرفته است. Panax به عنوان “شفا دهنده عمومی” (pan به معنی کامل و akos در یونانی) ترجمه شده است. کلمه جینسنگ از طرف دیگر به معنای “انسان” است ، احتمالاً به این دلیل که ریشه این گیاهان شبیه به شگفتی های انسان است.

فواید نیش زدن روی بدن چیست؟

جینسنگ آسیایی اغلب برای تحریک بدن یا تحریک عمل در بدن (واکنش های تحریک کننده مانند سوخت) استفاده می شود و برای بهبود خواص بازیابی و آرامش بخش آمریکایی استفاده می شود. گیاه شناسان چینی نیز بر این دو اثر متضاد تاکید می کنند ، هرچند که آنها تأثیر گرم کننده ای بر بدن یا تعادل یین-یانگ دارند. با این حال ، روشهای مدرن و علمی برای بیان این تناقض وجود دارد.

جینسنگ آمریکایی توسط جینسنگ آسیایی

در آسیا و آمریکا ، مواد مغذی و بسیار مهم در این دو گونه گیاهی وجود دارد. این مواد فعال جینسینوئید نامیده می شوند و بسیاری از جینسینوئیدهای موجود در ریشه های جینسنگ آسیایی و آمریکایی با نام های Rg1 و Rb1 شناخته می شوند.

غلظت بالای این اسیدهای جینسنگ ، که در گونه های آسیایی فراوان است ، از Rg1 تا Rb1 ، نشان داده شده است که سیستم عصبی مرکزی را تحریک می کند. این نوع جینج توضیح می دهد که چرا اغلب در محصولات بدنسازی یا محصولات انرژی زا استفاده می شود.

در مقابل ، نسبت Rb1 و Rg1 رایج در گونه های جینسنگ آمریکایی توضیح می دهد که چرا این فرم به طور گسترده در بازیابی و آرامش ، قند خون پایین یا محصولات کاهش دهنده استرس استفاده می شود. این نوع جینسینگ اغلب “آداپتور ژن” نامیده می شود.

آداپتور ژن چیست؟

خواص زنجبیل چیست و چگونه باید آن را نوشید؟آداپتور ژنی به بدن کمک می کند تا با استرس و تعادل “فیزیکی ، شیمیایی یا بیولوژیکی” سازگار شود. سازگاری ژنی می تواند هورمون های استرس را هنگامی که سطح آنها بسیار زیاد یا برعکس ، بسیار پایین است ، کاهش دهد.

اعتقاد بر این است که همین تأثیر در مورد هورمون های آنابولیک و کاتابولیک (مانند تستوسترون و کورتیزول) ، سیستم ایمنی بدن یا هر سیستم دیگری که نیاز به بازگرداندن تعادل (برای حفظ هموسیستیس) دارد ، اعمال می شود.

این فرآیند به بهبود مقاومت بدن در برابر تنش ها و فشارهای مختلف کمک می کند. نمونه هایی از استرس نامتعادل شامل افزایش فعالیت بدنی ، استرس عاطفی در محل کار یا خانه یا عوامل محیطی مانند آلودگی است.

فواید موثر زنجبیل در ورزش

قدرت و عملکرد

تحقیقات علمی اخیر در مورد استفاده از جینسینگ در تمام مطالعات انسانی نشان داده است که این گیاه می تواند خستگی را کاهش داده ، استقامت را افزایش داده و انگیزه را افزایش دهد. مطالعات مبتنی بر یافته های مشابه نشان می دهد که هر نوع گیاه جینگنگ توانایی های ذهنی و شناختی 200-600 میلی گرم را افزایش می دهد.

عضله و بهبودی بعد از ورزش

زنجبیل به عنوان یک گیاه متعادل می تواند به شما در ساختن ماهیچه و ورزش مناسب در طول تمرین کمک کند. در عمل ، این اتفاق می افتد اگر قدرت تمرین شما تغییر کند یا ماهیچه ها و بدن در ایجاد این فشار نقشی نداشته باشند. به عنوان مثال ، خوردن روزانه 20 گرم جینسنگ آسیایی به مدت هفت روز می تواند باعث آسیب عضلانی و ورزش در دانش آموزان پسر جوان شود.

جینسینگ و بدنسازی

تحقیقات نشان داده است که زنجبیل می تواند به عنوان مکمل برای تقویت آمادگی جسمانی و روحی در ورزشکاران و بدنسازان مورد استفاده قرار گیرد. جینسینگ می تواند انرژی شما را افزایش داده و در حین ورزش عضله سازی کند.

زمان بسیار خوبی برای استفاده از جینسینگ است

از آنجا که جینسینگ یک سازگار ژن است ، می توانید هر زمان که شدت یا بار تمرین خود را افزایش دهید ، از جمله زمان های بهبود یا دوره های استراحت ، نتایج بهتری بگیرید. ورزش کنید یا رژیم بگیرید ، سپس مصرف جینسینگ و برنامه ورزشی را تا شش هفته انجام دهید. حالا وقتی بدن خود را با فشار جدید تنظیم می کنید. این نتایج بهتری نسبت به ورزش شما به شما می دهد. برای به دست آوردن نتایج کاهش وزن جینسنگ آمریکایی یا آسیایی و کاهش قند خون ، جینسنگ را قبل یا همراه غذا امتحان کنید.

اندازه زنجبیل

به طور کلی توصیه می شود 1-3 گرم ریشه زنجبیل خام یا 200-400 میلی گرم در روز مصرف کنید. بهتر است از کوچک شروع کنید و زمان را افزایش دهید. به دنبال عصاره زنجبیل معمولی باشید که حاوی 2-3 درصد از کل جینسینگ باشد و قبل از غذا آن را بخورید تا به نوشیدنی اضافه شود و از مزایای آن لذت ببرید. اگر به دلیل تغییرات شدید در غذا خوردن ، قدرت تمرین و حجم تمرین ، این دوزها را به همان مدت یا سه بار در مدت زمان کوتاه ، حدود 3-6 هفته مصرف کنید.

آنتی اکسیدان ها

خواص زنجبیل چیست و چگونه باید آن را نوشید؟(زردچوبه) ، یکی دیگر از داروهای گیاهی محبوب ، زنجبیل دارای خواص ضد میکروبی قوی است. ورزش ، پیری ، رژیم های غذایی با قند بالا ، آلودگی محیط زیست ، مواد شیمیایی و استرس باعث ایجاد رادیکال های بدون اکسید در بدن شما می شود. رادیکالهای آزاد بیش از حد می توانند به سلولها آسیب برسانند و باعث پیری زودرس ، اختلالات متابولیک و ناتوانی شوند.

دو نکته مهم را به خاطر بسپارید. اول ، اگر می خواهید جینسینگ به شما در کاهش سطح استرس جسمی یا روحی کمک کند ، قبل از اینکه دچار موقعیت استرس زا شوید ، آن را مصرف کنید ، نه زمانی که در موقعیت استرس زا قرار دارید. دوم ، فقط 2 گرم زنجبیل در روز می تواند این مزایای ضد باکتریایی را ارائه دهد. تا زمانی که از مکمل های با کیفیت استفاده می کنید ، حتی مقدار کمی نیز می تواند تأثیر مثبتی داشته باشد.

آیا جینسینگ می تواند به شما در کاهش وزن و چربی سوزی کمک کند؟

اکثر می گویند این مطالعات انسانی نیست ، اما مزایای کاهش وزن در انسان هنوز توسط محققان در حال مطالعه است. مطالعات حیوانی و سلولی نشان داده است که این عصاره گیاهی بر اشتها و متابولیسم تأثیر می گذارد و چربی سوزی را تحریک می کند. مطالعات انسانی محدود نشان می دهد که 8 زن چاق آسیایی در افزایش وزن روزانه به کاهش وزن کمک می کنند.

محققان به این نتیجه رسیده اند که این امر باعث بهبود وضعیت باکتری های سالم در دستگاه گوارش می شود. اگر جینسینگ به کنترل وزن شما کمک می کند ، ممکن است به دلیل توانایی آن در کنترل قند خون باشد. آمارها نشان می دهد که روزه داری و قند خون در افراد سالم و غیر دیابتی با مصرف روزانه 200 تا 20 گرم از آسیا یا جینسینگ ایالات متحده انجام می شود. بر اساس یافته های متناقض در مورد مزایای جینسینگ و کاهش وزن ، سعی کنید دقیقاً مشخص کنید که برای کاهش وزن و مصرف ژیننگ چه انتظاری دارید.

آیا جینسینگ عوارض جانبی دارد؟

مطالعات علمی بر روی مطالعات انسانی نشان داده است که Panach Ginseng بی خطر است. دوزهای مجاز از 100 میلی گرم تا 60 گرم متغیر است. شایع ترین دوز روزانه 2-6 گرم است.
تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com
منبع – بدنسازی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *