غذاهایی که درد آرتریت را تسکین می دهند

حدود ۲۰۰ نوع آرتریت وجود دارد که دو نوع رایج آن استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید است. خوردن یک رژیم غذایی سالم که شامل میوه ها، سبزیجات و غلات کامل باشد، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و به فرد کمک می کند تا با انرژی بیشتری با بیماری مبارزه کند.

در اینجا برخی از غذاهای مفیدی که می توانند به تسکین درد آرتریت کمک کنند آورده شده است:

۱) سیب – سیب یکی از بهترین منابع غذایی بور است. بور یک ماده معدنی با خواص واقعی استخوان سازی است و بخش مهمی از پیشگیری از پوکی استخوان است.

۲) آب گیلاس – فواید آب آلبالو ترکیباتی به نام آنتوسیانین است که رنگدانه هایی هستند که به گیلاس رنگ قرمز روشن می دهند و همچنین اعتقاد بر این است که به بدن در کاهش التهاب کمک می کند.

۳) آناناس – آناناس حاوی منگنز است، یک ماده معدنی ضروری برای تشکیل غضروف استخوان و بروملین، منبعی غنی از آنزیم‌های موجود در ساقه‌ها و فواید سلامتی زیادی برای مبارزه با آرتریت دارد.

۴) توت فرنگی – توت فرنگی حاوی فنل هایی مانند آنتوسیانین و الاژیتانین است که آنتی اکسیدان های قوی و ضد التهابی هستند. همچنین تخریب مفاصل را کاهش داده و آرتریت روماتوئید را بهبود می بخشد.

۵) هویج – هویج حاوی بتاکاروتن است که به بدن در تسکین عفونت هایی مانند آرتریت و روماتیسم کمک می کند.

۶) اسفناج – اسفناج حاوی ۱۳ فلاونوئید، یک ضد التهاب طبیعی و ویتامین K برای جلوگیری از پوکی استخوان است.

۷) دارچین – دارچین حاوی مواد شیمیایی گیاهی اوژنول و ژرانیول است. همچنین حاوی ترکیبات ضد التهابی است که می تواند به تسکین درد و سفتی مفاصل کمک کند.

۸) زنجبیل – زنجبیل حاوی زینگرون و شوگاول است که دارای خواص ضد التهابی است که آرتریت و روماتیسم را تسکین می دهد.

۹) زردچوبه – زردچوبه حاوی کورکومینوئیدها با رنگ زرد روشن است. یکی از درمان های سنتی برای آرتروز است.

۱۰) مریم گلی – مریم گلی یکی از گیاهان ضدعفونی کننده است و حاوی توژون، اسید فنولیک و اسید رزمارینیک است که یک ماده التهاب آور برای آرتروز است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر