غذاهایی که به جلوگیری از چین و چروک کمک می کنند – علائم رایج پیری را شکست دهید

آیا به دنبال غذاهایی هستید که به جلوگیری از چین و چروک کمک کند؟ از آنجایی که بسیاری از مردم دائماً به دنبال محصولاتی هستند که پیری پوست را به چالش بکشد، چندین میلیارد شرکت در حال حاضر میلیاردها دلار برای تحقیق و توسعه این محصولات اختصاص می دهند.

تحقیقات نشان می دهد که دو نوع پیری پوست وجود دارد. اول این که پیری پوست تحت تأثیر ژن هایی است که به ارث می بریم که به پیری ذاتی معروف هستند و دوم اینکه پیری بیرونی ناشی از عوامل خارجی است.

اما جدای از محصولاتی که در بازار به فروش می رسند، در واقع غذاهایی وجود دارند که می توانند از پیری پوست جلوگیری کنند. افراد زیادی به این واقعیت توجه نمی کنند.

خوردن غذاها به جای استفاده از لوازم آرایشی، راه طبیعی تری برای جلوگیری از پیری پوست ارائه می دهد و باعث صرفه جویی زیادی در پولی که به سختی به دست می آورید، می شود. در اینجا برخی از بهترین غذاهایی که از چین و چروک جلوگیری می کنند را معرفی می کنیم.

گوجه فرنگی یک غذای عالی است که به جلوگیری از چین و چروک کمک می کند. به طور گسترده ای شناخته شده است که گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن است.

لیکوپن یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند از پیری پوست ناشی از رادیکال های آزاد که یکی از عوامل اصلی پیری پوست است جلوگیری کند و لیکوپن با دفع این رادیکال های آزاد از پوست، بدنی جوان تر و سالم تر را به همراه دارد. گوجه فرنگی را به دلیل داشتن لیکوپن بالا می توان به صورت موضعی روی پوست نیز استفاده کرد.

فلفل قرمز یا نارنجی تیره یکی دیگر از گزینه های غذایی محبوب است. فواید سلامتی خوردن فلفل به صورت روزانه بسیار زیاد است. فلفل یکی از غذاهایی است که حاوی مقادیر زیادی ویتامین به ویژه ویتامین A و E است و این ماده غذایی حاوی بیوفلاونوئیدها نیز می باشد.

هر سه این ویتامین ها و مواد معدنی با آبرسانی به پوست به آن کمک می کنند. همچنین به بهبود سریعتر پوست کمک می کند.

کلم پیچ غذایی است که به جلوگیری از چین و چروک نیز کمک می کند، حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است و به عنوان غنی از آهن شناخته شده است. این آهن برای رساندن اکسیژن به پوست بسیار مفید است.

همچنین سرشار از ویتامین A است که از پیری زودرس جلوگیری می کند. آنتی اکسیدان هایی که به خلاص شدن از شر رادیکال های آزاد و لوتئین کمک می کنند.

زغال اخته و شاه توت یکی دیگر از مواد غذایی غنی از آنتی اکسیدان هستند. همچنین حاوی پلی فنول است. برای جلوگیری از مصرف سموم، خوردن سموم ارگانیک توصیه می شود.

خوردن ماهی سالمون، ساردین و ماهی خال مخالی می تواند به جلوگیری از چین و چروک پوست کمک کند. آنها با کاهش التهاب در بدن و سپس نرم کردن پوست با امگا ۳، ۶ و ۹ عمل می کنند.

خوردن تخم مرغ و آجیل نیز می تواند از پیری پوست ما جلوگیری کند. این غذاها غنی از اسیدهای چرب هستند که در سطح سلولی به پوست کمک می کنند.

کورکومین که قبلاً به عنوان ادویه استفاده می شود نیز سرشار از آنتی اکسیدان است. این حاوی مقادیر بالایی از این است و همچنین دارای خواص ضد التهابی است که با جلوگیری از آسیب به پوست کمک می کند.

همچنین توجه به این نکته ضروری است که هنگام خرید غذاهایی که به جلوگیری از چین و چروک کمک می کنند، همیشه باید غذاهای تازه را انتخاب کنیم زیرا حاوی مواد مغذی و ویتامین بیشتری هستند.

خوردن انواع مواد غذایی مناسب که با یک رژیم غذایی مناسب همراه با استفاده از محصولات طبیعی مراقبت از پوست، یک استراتژی موثر در پیشگیری از چین و چروک است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر