علوم ورزشی کدام مکمل های ورزشی مجاز به مصرف همزمان نیستند؟


شما در این مقاله می خوانید

بسیاری از مکمل ها توسط شرکت های مختلف با اهداف مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند. برخی از ورزشکاران شروع به مصرف این مکمل ها می کنند تا رشد آنها را تسریع کنند بدون اینکه نحوه استفاده و ادغام آنها را بدانند. این مقاله سعی دارد اطلاعات کلی و مفیدی را ارائه دهد استفاده همزمان از مکمل ها مواردی را جمع آوری کنید که نباید با هم خورده شوند.

دو دسته مکمل وجود دارد که نباید به طور همزمان مصرف شوند – اول ، مکمل هایی هستند که نباید به طور همزمان مصرف شوند زیرا کل عملکرد آنها مختل شده است ، و دوم ، برخی عوارض جانبی وجود دارد.

مواد زیادی وجود دارد که علم با هم خوب کار نمی کند (مواد معدنی ، ویتامین ها ، رقابت برای جذب بهتر). اما در این مقاله ، مجله Science Sports در مورد حقایق یا مکمل های مهمتری صحبت می کند که باید بر اساس حقایق علمی از آنها اجتناب کنید. بیایید با اولین افزودنی شروع کنیم.

کدام مکمل های ورزشی نباید با هم مصرف شوند؟

مصرف همزمان کراتین و کافئین را متوقف کنید. تیمی از محققان بلژیکی تاثیرات مصرف کوکراتین و کافئین را مورد مطالعه قرار دادند. محققان 9 مرد را که به طور منظم ورزش می کردند ، به کار گرفتند ، اما این افراد حرفه ای نبودند. هر فرد به طور تصادفی به سه وعده غذا در هفته اختصاص می یابد. برنامه زمان بندی به شرح زیر بود

  • 1. کراتین را به مدت 6 روز بمالید ، 0.5 گرم کراتین مونوهیدرات را در هر کیلوگرم وزن بدن بخورید.
  • 2. قرص دارونما را به مدت 6 روز مصرف کنید. در 3 روز گذشته ، کراتین به مدت 6 روز مملو از کراتین و کافئین در صبحانه است.
  • کافئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن 5 میلی گرم (70 کیلوگرم برای هر نفر ، 3 فنجان قهوه سنگین یا 7 فنجان چای) بود.

سطح کراتین فسفات (CPماهیچه ها قبل و بعد از هر وعده غذایی اندازه گیری می شوند. علاوه بر این ، یک سری آزمایش بر روی قدرت تمرینات خم شدن زانو انجام شد. هنگامی که از مکمل کراتین استفاده می شود ، قدرت ماهیچه ها به طرز چشمگیری افزایش می یابد ، اما حدس بزنید مصرف کراتین و کافئین به طور همزمان چیست؟ اگر چه سطح کراتین-کافئین CP در مقایسه با دارونما ، افزایش قابل توجهی در حجم ماهیچه ها در مقایسه با مصرف کراتین مشاهده نشد.

راه حل اگر بعد از صبحانه تمرینات وزنه ای انجام می دهید ، بهتر است کافئین را در این زمان فراموش کنید. بعد از ورزش بعد از ظهر از مصرف کافئین خودداری کنید. برای بهترین نتیجه ، بین کراتینین و کافئین 4 تا 5 ساعت تلاش کنید. (کافئین بیشتر از سایر محرک ها در بدن باقی می ماند. ساعت ها بعد از استفاده ، نصف فنجان کافئین در شریان های خود بنوشید). بنابراین در طول بارگیری کراتین مصرف کافئین را در 4 تا 5 روز فراموش کنید.

به روز رسانی: تحقیقات موافق نیست ، برخی آن را یک مشکل می دانند و برخی دیگر فکر می کنند که یک مشکل است ، اما باید مراقب بود. گاهی اوقات یا به عنوان مثال ، کافئین بهتر است قبل و بعد از تمرین مصرف شود.

مصرف همزمان گلوتامین با کراتین

کدام مکمل های ورزشی مجاز به مصرف همزمان نیستند؟

قبلا ، مصرف گلوتامین با کراتین اشتباه تلقی می شد ، زیرا آنها بر اساس حامل ها و حامل های یکسان در بدن هستند ، و هنگامی که این دو مکمل با هم مصرف شدند ، با ارائه دهندگان خدمات رقابت کردند ، یکی برنده و دیگری بازنده شد. شدن.

راه حل پیشنهادی این است که این دو مکمل را به راحتی در عرض 2 ساعت مصرف کنید. بسیاری از بدنسازان قبل و بعد از ورزش و بعد از ورزش ال گلوتامین و کراتین مصرف می کنند. این روش زمان کافی را برای جذب هر مکمل فراهم می کند.

به روز رسانی: تحقیقات قوی در این زمینه انجام نشده است ، بنابراین نمی توانیم به طور قطعی بگوییم که دو افزوده با یکدیگر همپوشانی دارند. بنابراین مشکل ب مصرف همزمان کراتین و گلوتامین پیدا نشد.

استفاده همزمان از کراتین و اسیدهای آمینه

هیچ استفاده همزمان از کراتین و آمینو اسیدها یا مطالعه همزمان نتایج کراتین و BCAE گزارش نشده است. بنابراین غذا خوردن با آنها مشکلی ندارد.

مصرف همزمان کراتین و چربی سوز

ذکر شده است که نباید کراتین و کافئین مصرف کنید ، اما نکته مهم تری وجود دارد. یکی از مهمترین اثرات کراتینین بر بدن را در نظر بگیرید. کرتین به حفظ آب در سلول های ماهیچه ای کمک می کند. اکنون به یکی از عملکردهای مهم کافئین فکر کنید. کافئین باعث تکرر ادرار می شود. از یک سو ، شما باید به دلیل مصرف سازنده ، مقدار زیادی آب بنوشید ، از سوی دیگر ، به دلیل مصرف کافئین ، باید در طول روز ادرار زیادی انجام دهید. نتیجه نهایی کم آبی و گرفتگی عضلات است.

کلسیم ، روی + منیزیم

کلسیم نوشیدن روی و منیزیم را متوقف می کند ، بنابراین نوشیدن همزمان آنها در جذب اختلال ایجاد می کند. ممکن است بگویید کلسیم نمی خورید ، پس این چه ربطی به ما دارد؟ واقعیت این است که همه پروتئین ها ، پروتئین سویا و پروتئین های لبنی موجود در بازار 100 تا 200 میلی گرم کلسیم در هر وعده و 500 میلی گرم کلسیم مخلوط با شیر دارند. بنابراین ، بهتر است از خوردن روی و منیزیم در آخرین وعده غذایی پروتئینی قبل از خواب خودداری کنید.

برای حل این مشکل ، می توانید 1 تا 2 ساعت قبل از خواب وعده غذایی پروتئینی بخورید یا پروتئین را جایگزین سفیده تخم مرغ کنید. پروتئین تخم مرغ فاقد کلسیم است. بنابراین می توانید با خیال راحت پروتئین تخم مرغ را با آب یا آب میوه بخورید و بعد از 10 تا 15 دقیقه قرص روی و منیزیم مصرف کنید.

ویتامین E. و آهن

آهن ، ویتامین ها E. خراب می کند. بنابراین مصرف این دو مکمل را به یکباره قطع کنید.

مس و روی

دو کانی دیگر مس و روی هستند. وقتی این دو افزودنی با هم مصرف شوند ، روی با مس مقایسه می شود. بنابراین این دو ماده معدنی را جداگانه بخورید.

کدام مکمل های ورزشی را نباید همزمان مصرف کرد؟

توجه داشته باشید که در این قسمت در مورد مکمل هایی که در کنار هم م wellثر نیستند ، صحبت نمی شود ، بلکه مکمل هایی هستند که در صورت مصرف همزمان می توانند برای سلامتی شما مضر باشند.

1. مصرف همزمان E / C / A + Yohimbe

ECA افدرین Y ، L ، کافئین و آسپرین. این ترکیبات برای کاهش وزن و به عنوان محرک استفاده می شود. در مطالعه ای در سال 1998 ، از افراد دارای اضافه وزن و چاق خواسته شد تا ترکیبی از افدرین ، کافئین و یوهیمبه درگیر ورزش شوید. محققان دریافتند که 10 میلی گرم یوهیمبه فشار خون و ضربان قلب را افزایش می دهد و با خونریزی کارایی قلب را کاهش می دهد.

این ترکیب باعث افزایش فشار بر قلب در هنگام ورزش یا ورزش می شود که در نهایت می تواند منجر به حمله قلبی یا فشار خون بالا شود. اما افدرین و کافئین به تنهایی چنین عوارضی را ایجاد نمی کنند. در نتیجه ، برای سالم ماندن این مواد را به یکباره یا هر ترکیبی از این مواد را در بازار مصرف نکنید.

2. مصرف همزمان E / C / A + L-carnitine

وقتی افدرین یا ECA بدن شما به جای ذخیره کالری به عنوان چربی ، آنها را به گرما تبدیل می کند. کافئین به تنهایی باعث افزایش سطح آدرنالین در خون می شود که به نوبه خود منجر به لیپولیز می شود. اما برای اینکه بدن این روند را آغاز کند ، کافئین باید ضربان قلب را افزایش دهد. به همین دلیل است که افراد مبتلا به مشکلات قلبی یا فشار خون بالا نباید از محصولات حاوی افدر استفاده کنند.

ال کارنیتین همچنین ضربان قلب را برای انتقال اسیدهای چرب از طریق غشای سلولی به میتوکندری افزایش می دهد ، که به عنوان انرژی عمل می کنند. بنابراین اگر این مکمل ها را برای مدتی مصرف کنید ، خطر حمله قلبی را افزایش می دهید. کاهش وزن خوب است ، اما کاهش وزن بد است. بنابراین بهتر است این مواد را با هم مخلوط نکنید.

3 + ال کارنیتین یوهیمبه

همانطور که قبلاً ذکر شد ، ال کارنیتین ضربان قلب را افزایش می دهد. همچنین یوهیمبه این بر سطح نورآدرنالین خون تأثیر زیادی دارد. حدس بزنید این یعنی چه؟ یوهیمبه سیستم عصبی مرکزی را تحریک می کند و ضربان قلب را افزایش می دهد. بنابراین ما در مورد دو مورد صحبت کردیم که تأثیر زیادی بر ضربان قلب دارند. بنابراین هرگز آن را با هم نگیرید.

4. پروژسترون + E / C / a (یا هر محصول چربی سوزی)

در این بخش می خواهیم در مورد یکی از خطرناک ترین ترکیبات صحبت کنیم. ECA یا کافئین ، ال کارنیتین یا هر محصول دیگر یوهیمبه ضربان قلب افزایش می یابد. در مورد تبلیغات چطور؟ آنها دوست دارند بیشتر کار کنند زیرا هنگام مصرف پرومونیم سطح تستوسترون را افزایش می دهند. یکی از عوارض جانبی مصرف پرومونیم رفتار پرخاشگرانه است.

عملکرد اصلی پروهورمون ها افزایش تستوسترون است. چربی سوزی ضربان قلب را افزایش می دهد. نتیجه نهایی چیست؟ دو یا چند مکمل مصرف کنید تا ضربان قلب شما سریعتر شود. کارشناسان توصیه می کنند که این مکمل ها را با هم مصرف نکنید. هرگز از دو ماده ای که ضربان قلب را افزایش می دهند به طور همزمان استفاده نکنید. چنین مواد مغذی به بهترین وجه در دو چرخه یا فصل مختلف جذب می شوند.

اهداف را مشخص کنید. اگر اولین هدف شما چربی سوزی است ، در اولین جلسه چربی بخورید و در جلسه دوم مکمل های عضله سازی را در نظر بگیرید. اگر هدف شما عضله سازی است ، در جلسه اول از مکمل عضله سازی و در جلسه دوم از چربی سوز استفاده کنید. از مکمل ها یا منابعی که در هنگام چربی سوزی عضله می سازند ، تکیه نکنید. نکته اصلی این است که هرگز سلامت خود را به خطر نیندازید.

به روز شده – 6 مرداد 1397

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

منبع –

https://www.bodybuilding.com/fun/glutamine-creatine-old-dogs-can-learn-new-tricks.htm

https://www.livestrong.com/article/498455- Glumin-Creitin-taken-in the same time

https://gasparinutrition.com/blogs/fitness-facts/can-you-mix-creatine-and-bcaa


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *