علائم کمبود ویتامین D – شما آنلاین هستید


علائم کمبود ویتامین D
علائم کمبود ویتامین D

درد ضربان دار در پشت یا زانو ممکن است نشانه کمبود ویتامین D باشد. این درد می تواند مانند درد خنجری در عمق بدن باشد. به گزارش هلث، درد استخوان با کمبود ویتامین D مرتبط است، زیرا این ویتامین برای سلامت استخوان ها مهم است. بدن برای تنظیم سطح کلسیم و فسفات به ویتامین D نیاز دارد […]

درد ضربان دار در پشت یا زانو ممکن است نشانه کمبود ویتامین D باشد. این درد می تواند مانند درد خنجری در عمق بدن باشد.
به گزارش هلث، درد استخوان با کمبود ویتامین D مرتبط است، زیرا این ویتامین برای سلامت استخوان ها مهم است.
بدن برای تنظیم سطح کلسیم و فسفات به ویتامین D نیاز دارد. به همین دلیل دریافت آن برای بدن مهم تلقی می شود. یک مکمل ویتامین ۱۰ میکروگرم معمولی در زمستان برای تکمیل رژیم کافی است.
کمبود ویتامین D همچنین می تواند به سلامت کلی بدن آسیب برساند. کمبود این ویتامین با ام اس، فشار خون بالا و دیابت نیز مرتبط است.
سایر علائم احتمالی کمبود ویتامین D شامل افسردگی، خواب آلودگی و کمبود انرژی است.
سایر بیماری های مرتبط با کمبود ویتامین D شامل بیماری های قلبی عروقی، دیابت و سرطان است.
برخی از مطالعات تخمین می‌زنند که تا ۷۰ درصد افراد ممکن است کمبود ویتامین D داشته باشند.
بیشتر ویتامین D بدن در پاسخ به نور خورشید در پوست تولید می شود. به همین دلیل است که میزان این ویتامین در بدن انسان معمولاً در طول زمستان در عرض های جغرافیایی شمالی کاهش می یابد.
۲۰ دقیقه پیاده روی چندین بار در هفته کافی است تا بدن مقدار لازم ویتامین D را تولید کند.
برخی از بهترین منابع غذایی ویتامین D عبارتند از تخم مرغ، ماهی روغنی و قارچ.
نتایج یک مطالعه بر روی زنان یائسه سطح بسیار بالایی از کمبود ویتامین D را نشان داد.
محققان توصیه می کنند که یک سبک زندگی سالم باید شامل قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت ۱۵ دقیقه، سه تا چهار بار در هفته باشد، زیرا ۹۰ درصد ویتامین D با قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید سنتز می شود.
محقق ارشد این پژوهش گفت: بسیاری از مشکلات سلامتی را می توان با کمبود ویتامین D مرتبط دانست.
ما معتقدیم که بسیاری از بیماری ها می توانند با کمبود مزمن ویتامین D بدتر شوند.
متخصصان مراقبت های بهداشتی باید بدانند که این کمبود یک مشکل رایج است که بخش بزرگی از جمعیت را تحت تاثیر قرار می دهد. حتی کسانی که در مکان های آفتابی زندگی می کنند.
ویتامین D از تراکم مواد معدنی استخوان حمایت می کند و به عملکرد عصبی عضلانی کمک می کند. همچنین خطر شکستگی استخوان را کاهش می دهد.