رژیم محرومیت: استاندارد طلایی برای حساسیت های غذایی؟

آیا تا به حال یک رژیم غذایی حذفی سخت را انجام داده اید تا ببینید آیا در رژیم غذایی شما غذاهایی وجود دارد که علائم ناخوشایندی ایجاد می کند؟ بسیاری از ما در مورد آن فکر کرده ایم، یا حداقل به آن فکر کرده ایم. رژیم غذایی حذف سنتی استاندارد طلایی برای تشخیص حساسیت های غذایی است. در اصل توسط دکتر آلبرت روو در کتاب خود اختراع و منتشر شد رژیم غذایی طرد و حساسیت بیمار، که در سال ۱۹۴۱ نوشته شده است. ما هنوز از مفهوم آن تا به امروز استفاده می کنیم. بسیاری از پزشکان، حتی پزشکان، به طور معمول این رژیم ها را توصیه می کنند.

بنابراین رژیم غذایی حذف دقیقاً به چه معناست؟ همانطور که گفته می شود، این نوع رژیم به دنبال حذف بسیاری از آلرژن های رایج شناخته شده (یا به طور مناسب تر، حساسیت ها) از رژیم غذایی برای یک دوره زمانی ثابت، معمولاً ۳ یا ۴ هفته است. این به سیستم ایمنی زمان کافی برای آرام شدن، به اصطلاح، و زمان کافی برای مشاهده کاهش علائم می دهد. هنگامی که غذاها دوباره معرفی می شوند، علائمی که آنها ایجاد می کنند معمولاً واضح تر و شدیدتر از قبل هستند. این امر تشخیص غذاهای مسبب را بسیار ساده تر می کند.

در اینجا غذاهایی که معمولاً در یک رژیم غذایی حذف اولیه حذف می شوند آورده شده است:

گندم

آلگولتن

ذرت

سویا

آلبانیایی

بادمجان

تخم مرغ

بادام زمینی

الکل

کافئین

جعبه قند

شیرین کننده های مصنوعی

سایر غذاهایی که باید در برنامه های سخت گیرانه حذف شوند:

لوبیا، نخود و عدس

تمام دانه ها و آجیل ها

تمام شکر (شامل شربت افرا، عسل و غیره)

گوشت

مرغ

گوشت خوک

صدف

برخی مواد شیمیایی (تیرامین، فنیل اتیلامین، نیترات، MSG و غیره)

همانطور که می توانید تصور کنید، این رژیم ها به وضوح پیاده روی در پارک نیستند. معمولاً فقط به بیمارانی پیشنهاد می‌شود که مایل و قادر به پیروی از پروتکل هستند با یک پیشنهاد قوی که رژیم توسط یک پزشک آموزش دیده هدایت شود. سخت گیری رژیم غذایی می تواند برای برخی مانع باشد، اما با آموزش، مشاوره و حمایت مناسب می توان بر آن غلبه کرد. بسیاری از ما به عنوان متخصص تغذیه در طول تحصیل آموزش و تمرین دیدیم و به خوبی واجد شرایط هستیم که بیماران را در این فرآیند راهنمایی کنیم.

در حالی که اکنون می‌دانید که رژیم‌های غذایی برای مدتی طولانی وجود داشته‌اند، ممکن است متوجه شده باشید که اخیراً و تقریباً به طور طبیعی شروع به ظهور مجدد کرده‌اند. امروزه، به نظر می رسد کتاب های بی شماری در قفسه ها وجود دارد که در مورد برنامه های رژیم غذایی ضد التهابی و برنامه های غذایی تخصصی صحبت می کنند که ادعا می کنند به کاهش وزن، افزایش انرژی و حتی جوان تر نشان دادن شما کمک می کنند. وجه اشتراک همه این رژیم ها چیست؟ این بر اساس رژیم غذایی حذف کلاسیک است!

همانطور که قبلا ذکر شد، این رژیم‌ها بسته به معیارهایی که دنبال می‌کنید، می‌توانند محدودکننده یا بسیار محدودکننده باشند. شما و پزشکتان معمولاً تصمیم می گیرید که کدام معیارها و غذاهایی که فکر می کنند در مورد خاص شما مشکل ساز هستند. در حالی که کارگردانی، آگاهانه و خوش نیت است، اساساً یک بازی حدس زدن است. به همین ترتیب، وقتی برنامه‌ای را دنبال می‌کنید که توسط نویسنده‌ای که هرگز شما را ندیده است و مطمئناً تاریخچه یا علائم شما را نمی‌داند، دنبال می‌کنید، این یک بازی حدس‌زنی بسیار بزرگ‌تر است.

و مشکل شماره یک با استاندارد طلایی ما وجود دارد. در دنیا چگونه می دانیم از چه چیزی خلاص شویم و چه چیزی را پشت سر بگذاریم؟ چرا ما هرگز به فرد توصیه نمی کنیم که مثلاً سیب یا کینوا یا سایر غذاهای “سالم” بخورد که می توانند به همان اندازه مشکل ساز باشند. اگر شما یکی از معدود خوش شانس هایی هستید که فقط به یک یا دو آلرژن رایج واکنش نشان می دهند، این رژیم غذایی برای شما خوب عمل می کند. مشکل حل شده است! من با این افراد آشنا شده ام و رژیم غذایی حذفی معجزه کرده است. با این حال، برای دیگران، این فقط یک طرح دیگر است که به نتیجه نرسید. بدیهی است که یک رژیم غذایی حذفی می تواند مفید باشد، اما برای همه جواب نمی دهد. من این را از نزدیک می دانم زیرا رژیم غذایی حذف هرگز برای من مؤثر نبوده است.

همانطور که قبلاً اشاره کردم، نویسندگان و متخصصان زیادی وجود دارند که اکنون رژیم های غذایی متفاوتی را به عنوان یک برنامه معجزه آسا برای درمان بیماری های شما و کمک به کاهش وزن توصیه می کنند. حتی دکتر اوز هم برنامه غذایی حذفی دارد! با دانستن آنچه اکنون می‌دانید، می‌توانید بلافاصله مطمئن باشید که این ممکن است برای تعداد کمی از افراد منتخب صادق باشد. برای بسیاری، این رژیم‌ها همه غذاهای مشکل‌ساز را درمان نمی‌کنند و شما فقط برای یک کتاب دیگر پول خرج کرده‌اید یا هفته‌ها کار سخت را برای پاداش کمی هدر داده‌اید.

تمام آنچه گفته شد، فکر می کنم رژیم حذفی جای خود را دارد. من مشتریانی داشته‌ام که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند برای آزمایش خون آلرژی غذایی پول خرج کنند (تنها چیزی که من توصیه می‌کنم آزمایش انتشار متوسط ​​توسط Oxford Biomedical است) و ما در یافتن یک برنامه غذایی حذفی موفق بوده‌ایم که برای آنها مفید باشد. . این اقلیت است. حدس زدیم و بردیم. همیشه این اتفاق نمی افتد. معمولاً، اکثر مشتریانی که قبلاً همه چیز را امتحان کرده‌اند، از طریق آزمایش خون متوجه می‌شوند که هیچ‌کس متوجه نشده است که به غذاهای سالم تصادفی (مانند میوه‌ها، سبزیجات، غلات بدون گلوتن و غیره) واکنش نشان می‌دهند و در نتیجه از بین می‌روند. اینجاست که رژیم های حذفی محدودیت های خود را نشان می دهند و دانستن آزمایش خون مناسب برای استفاده بسیار مهم است.

رژیم غذایی حذفی بهتر است با یک پزشک آموزش دیده استفاده شود، مخصوصاً فردی که کل تاریخچه سلامتی شما را می داند و می تواند به شما در ایجاد بهترین برنامه غذایی کمک کند. کتاب، برنامه تلویزیونی یا راهنمای آنلاین راهی برای رفتن نیست. مطمئناً، این راه‌ها به وضوح به برخی کمک کرده‌اند، اما یک طرح با دقت طراحی شده بهترین گزینه است، به‌ویژه برای کسانی که شرایط جدی‌تر و مزمن‌تری دارند. البته، اگر بتوانید تمرین‌کننده‌ای مانند من پیدا کنید که آزمایش آزادسازی واسطه را ارائه دهد، آزمایش خون بهتر و هدفمندتر است. قبل از شروع کار خود را در مورد همه گزینه ها آموزش دهید یا این همه کار سخت ممکن است بیهوده باشد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر