رژیم غذایی مدیترانه ای – فواید این رژیم غذایی ضد پیری

رژیم غذایی مدیترانه ای از کشورهای مدیترانه ای مانند یونان و ایتالیا سرچشمه می گیرد. مملو از مواد غذایی با فواید سلامتی مانند میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، ماهی، آجیل، حبوبات و روغن زیتون است. همچنین شامل مقادیر کمی محصولات لبنی، گوشت و چربی های اشباع شده و همچنین مصرف متوسط ​​الکل است. رژیم مدیترانه ای فواید زیادی برای سلامت فرد و روند پیری دارد.

تحقیقات زیادی در مورد رژیم غذایی مدیترانه ای انجام شده است. نشان داده شده است که خطر بیماری قلبی، دیابت نوع ۲، تجمع چربی شریانی، چاقی، فشار خون بالا و عدم تحمل گلوکز را کاهش می دهد. و البته ثابت شده است که به طور قابل توجهی روند پیری را کاهش می دهد.

واقعاً جای تعجب نیست که این رژیم با سلامتی همراه است. از این گذشته، مقدار بسیار کمی به گوشت و سایر چربی های اشباع شده مانند کره بستگی دارد که مسئول افزایش کلسترول خون و ایجاد برخی از انواع سرطان ها هستند.

حاوی مقادیر زیادی ماهی است که سرشار از چربی های امگا ۳ است که باعث کاهش پیری، التهاب، خطر سرطان و خطر بیماری قلبی می شود. مقادیر زیادی لوبیا، میوه و سبزیجات انواع فیتوکمیکال‌ها را به بدن می‌رسانند که از رگ‌های خونی محافظت می‌کنند و سلول‌ها را در برابر موادی که باعث سرطان می‌شوند، محافظت می‌کنند.

یکی دیگر از اجزای بسیار مهم رژیم غذایی مدیترانه ای روغن زیتون است. ۷۵ درصد از بلوک‌های سازنده اسیدهای چرب روغن زیتون از چربی‌های تک غیراشباع و ۱۳ درصد از چربی‌های اشباع به دست می‌آیند، بنابراین می‌توانید علت پایین بودن سطح کلسترول خود را بررسی کنید. همچنین احتمال تولید رادیکال های آزاد بسیار کمتر است. خواص ضد التهابی آن باعث سلامت قلب، کند کردن روند پیری و محافظت بهتر در برابر سرطان می شود.

ترکیبات موجود در روغن زیتون باعث افزایش آنزیم های مورد نیاز برای جلوگیری از عوامل سرطان زا و حذف بهتر آنها از بدن می شود. این یک آنتی اکسیدان قوی است که به جوان تر ماندن بدن در داخل و خارج کمک می کند و با بیماری ها مبارزه می کند زیرا می تواند رادیکال های آزاد ناشی از سموم را از بدن خارج کند. این رادیکال های آزاد هستند که نقش مهمی در روند پیری و بیماری دارند.

مدیترانه ای ها خوش شانس هستند زیرا میوه ها و سبزیجات تازه به وفور رشد می کنند و بسیار مقرون به صرفه هستند، اما این نباید شما را از امتحان این رژیم بازدارد، حتی اگر مجبور باشید هزینه بیشتری بپردازید، زیرا نمی توانید برای سلامتی خود قیمت گذاری کنید. نه تنها جوان تر به نظر خواهید رسید، بلکه احساس جوانی نیز خواهید داشت.

پس شما اینجا هستید.

نتیجه‌گیری شد که افرادی که در مدیترانه زندگی می‌کنند، شیوع بسیار کمتری از بیماری‌های دژنراتیو مانند آرتریت، سکته، بیماری قلبی و سرطان دارند. آنها همچنین جوانی خود را برای مدت طولانی تری نسبت به سایر نقاط جهان حفظ می کنند. در واقع رژیم مدیترانه ای در حال حاضر به عنوان سالم ترین رژیم غذایی در جهان شناخته می شود. پس چرا آن را امتحان نمی کنید؟

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر