رژیم ضد التهابی

آنچه می خورید را احساس کنید

چشم اکثر مردم با دیدن کلمه “رژیم غذایی” می درخشد و صادقانه بگویم که این کلمه همه جا وجود دارد. تقریباً هر مجله ای در راهروی صندوق دارای عنوانی است که به رژیم غذایی اشاره می کند و هر ماه برخی از متخصصان تغذیه رژیم غذایی “جدید” را برای سنین مختلف منتشر می کنند. این اشباع بیش از حد باعث می شود که بسیاری از افراد نسبت به ایده رژیم گرفتن کاملا بی احساس شوند.

با بیمارانم، سعی می‌کنم کلمه ۴ حرفی را از مکالمه خود دور نگه دارم و در عوض از آن به عنوان “برنامه رژیم غذایی” یاد کنم. چون چه بخواهید باور کنید چه نخواهید چیزی را که می خورید احساس می کنید! و اگر هدف اصلی شما این است که احساس بهتری داشته باشید (و چرا نه)، باید به انواع غذاهایی که می خورید فکر کنید.

مشتعل شدن: روش بدن شما برای گفتن “ایست!”

ضرب المثل قدیمی می گوید: «شما همان چیزی هستید که می خورید» اما در واقع، شما احتمالاً هر لقمه ای را که می خورید در هر قسمت از بدن خود احساس می کنید. برخی غذاها می توانند باعث ایجاد یک واکنش التهابی در بدن شما شوند که در همه جا ظاهر می شود، اما مطمئناً در مفاصل شما.

رژیم غذایی و آرتریت

آرتریت شایع ترین علت ناتوانی در ایالات متحده است. بر اساس برآوردهای سالانه، حدود ۴۶ میلیون بزرگسال آمریکایی (حدود ۱ در ۵) آرتریت تشخیص داده شده توسط پزشک را گزارش می کنند. با افزایش سن جمعیت ایالات متحده، انتظار می رود این اعداد به شدت افزایش یابد. در واقع، انتظار می‌رود تعداد بزرگسالان مبتلا به آرتریت تشخیص داده شده توسط پزشک تا سال ۲۰۳۰ به ۶۷ میلیون نفر افزایش یابد. علائم شایع شامل درد، درد، سفتی، و تورم در داخل یا اطراف مفاصل است.

آرتریت همه چیز در مورد التهاب بافت های مفصلی است. زندگی با آن می تواند بسیار چالش برانگیز باشد و همچنین یافتن کوکتل مناسب از داروهای ضد التهابی نیز می تواند دشوار باشد. یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید و واقعاً برای تسکین درد مفید است، حذف برخی از غذاهایی است که می توانند پاسخ التهابی بدن شما را تقویت کنند.

غذاهایی که ممکن است آرتروز را تشدید کنند و باید به حداقل برسند عبارتند از:

• غذاهایی که سرشار از چربی های اشباع شده هستند مانند لبنیات، گوشت قرمز و غذاهای پخته شده

• قهوه

• غذاهای شیرین

غلات تصفیه شده مانند ماکارونی، برنج سفید و نان سفید

• غذاهای تصفیه شده یا فرآوری شده (اگر در قوطی یا قوطی باشد، تصفیه شده اند)

• الکل

غذاهایی که به کاهش التهاب در بدن کمک می کنند عبارتند از:

• سبزیجات و میوه ها

• غلات کامل مانند برنج قهوه ای و بلغور

• منابع اسیدهای چرب امگا ۳ مانند ماهی های چرب مانند سالمون، مکمل های روغن ماهی و گردو

منابع پروتئین بدون چربی مانند مرغ، بوقلمون و لوبیا

• چای سبز

رژیم غذایی و آرتریت

استئوآرتریت تخریب تدریجی سطوح مفصلی است که در اثر استفاده بیش از حد یا تحت ترمیم ایجاد می شود. با گذشت زمان، تخریب غضروف تا حد فرسایش پیش می رود. علائم شامل درد، سفتی و تورم در نواحی اصلی مفصل مانند لگن، زانو و دست است.

اگرچه پوکی استخوان یک موضوع التهابی نیست، یک برنامه غذایی خوب کلیدی برای جلوگیری از این وضعیت دردناک است.

حفظ وزن نه تنها برای تصویر و سلامتی شما عالی است، بلکه برای مفاصل شما نیز عالی است! تحقیقات بالینی نشان داده است افرادی که بیش از ۲۰ درصد وزن طبیعی بدن خود را دارند، مشکلات بیشتری با پوکی استخوان دارند. مفاصل تحمل کننده وزن بیشتر تحت تاثیر اضافه وزن قرار می گیرند، به خصوص زانوها، باسن، مچ پا و ستون فقرات. متأسفانه هنگامی که درد مفاصل شروع می شود، منجر به یک زندگی بی تحرک می شود که به معنای افزایش وزن و استرس بیشتر بر مفاصل است. این یک چرخه معیوب است. یک برنامه غذایی که برای کاهش وزن طراحی شده است ممکن است در این مورد مناسب باشد.

وقتی رژیم نمی تواند همه چیز را حل کند

همانطور که قبلا ذکر شد، برخی از اشکال آرتریت لزوماً به غذاها یا داروهای ضد التهاب پاسخ نمی دهند. اگرچه تناسب اندام می تواند به حفظ وزن از مفاصل شما کمک کند – گاهی اوقات آنها فرسوده می شوند و به کمک خارجی بیشتری نیاز دارند!

کمک خارجی!

درمان پرولوتراپی: اگرچه این درمان منحصر به فرد بیش از ۵۰ سال قدمت دارد، اما اخیراً به دلیل ماهیت موفقیت آن بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. تزریق درمانی در دو بخش انجام می شود:

• کوتاه مدت: پرولوتراپی برای سفت کردن رباط های اطراف مفصل عمل می کند که به تسکین فوری درد کمک می کند.

• طولانی اثر: درمان پیشگیرانه رشد بافت در ناحیه آسیب دیده را تحریک می کند و در طول زمان آن را قوی تر و زنده تر می کند.

پرولوتراپی باعث می شود که بدن به طور طبیعی کاری را که قرار است در هنگام آسیب انجام دهد به تنهایی انجام دهد: ایجاد رباط یا بافت تاندون سالم، قوی و انعطاف پذیر. متأسفانه، بدن ما همیشه آنطور که باید پاسخ نمی دهد و برای انجام کار به انگیزه بیشتری نیاز دارد. پرولوتراپی درمانی است که انگیزه یا تشویقی را در سطح سلولی به همراه دارد.

درمان پی آر پی: درمان تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (PRP)، اگرچه جدید نیست، اما اخیراً به عنوان روشی مناسب برای تسکین درد و نتایج بهتر در بهبود تاندون‌ها و رباط‌های آسیب دیده و بیش از حد استفاده شده، ابروهای زیادی را در زمینه پزشکی ایجاد کرده است. یک پزشک باتجربه و با تجربه پلاکت ها (عوامل رشد) خود را از خون شما به ناحیه آسیب دیده تزریق می کند که روند بهبودی را تحریک می کند و به نوبه خود باعث کاهش درد در ناحیه آسیب دیده می شود.

شما احساس می کنید که چه چیزی می خورید، و خوردن غذاهای بهینه از نظر تغذیه ای کمتر قطعا شما را در مسیری قرار می دهد که احساس بهتری داشته باشید.

آیا از درد مزمن مفاصل و تاندون رنج می برید و می خواهید در مورد PRP و PRP درمانی بیشتر بدانید؟

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر