روغن ماهی سیرز – آیا بهترین منبع امگا ۳ است؟

روغن ماهی سیرز محصول شرکتی است که توسط نویسنده مشهور تغذیه دکتر بری سیرز تأسیس شده است. کتاب های آشپزی و رژیم غذایی او چندین میلیون نسخه فروخته است. حداقل می توان گفت که روش های او بدون بحث در بین متخصصان تغذیه نیست. اخیراً، او با تمرکز بر مسائل التهابی و اینکه چگونه روغن ماهی می تواند به مبارزه با این مشکل کمک کند، در زمینه ای دلپذیرتر می نویسد.

التهاب یکی از جدی ترین مشکلات سلامتی در جهان غرب است. اینطور نیست. التهاب نشانه ای از عدم تعادل فرآیندهای ضد التهابی در بدن ما است. در دنیایی که آلاینده های کمی دارد، استرس کمتری دارد و بسیار مغذی است، سیستم ایمنی بدن ما ثابت می ماند. اما ویروس ها، محیط، عفونت ها و مواد شیمیایی موجود در غذاهای ما باعث هجوم گلبول های سفید خون برای مبارزه با مهاجم می شود. این تحریک مداوم باعث تجمع مایعی می شود که سپس به سلول های اطراف نفوذ می کند و باعث “پاسخ التهابی” می شود.

این بدان معناست که ما بیشتر مستعد فشار خون بالا، نارسایی کلیه، آرتریت، مشکلات مغزی و چشمی هستیم. یک مطالعه اخیر در دانشگاه هاروارد نشان داد که سطوح بالایی از التهاب ممکن است رخ دهد چهار ضلعی خطر حمله قلبی

آنچه قرار است روغن ماهی انجام دهد کاهش سطح التهاب است، اما چگونه این کار را انجام می دهد؟

روغن ماهی از ماهی های چرب سردآبی حاوی گروهی از اسیدهای چرب به نام امگا ۳ است که دو مهم ترین آنها DHA و EPA هستند. مطالعات متعددی تأثیر این دو ماده مغذی را در مبارزه با التهاب و بسیاری از بیماری های مرتبط با آنها تأیید کرده است. با این حال، DHA به چند دلیل مهمتر است:

۱]تقریباً ۲۵ درصد از مغز ما از DHA ساخته شده است. تحقیقات اخیر تایید کرده است که سطوح پایین آن با افسردگی، اختلال کمبود توجه (ADD)، آلزایمر و زوال عقل مرتبط است.

۲]شیر مادر حاوی DHA است. کودکانی که با این شیر خشک به عنوان یک مکمل غذایی تغذیه می شدند حاوی یک پنج بار شانس بهتری برای گرفتن IQ 115 یا بهتر. در سال ۲۰۰۲ سازمان غذا و داروی ایالات متحده شیرخشک های حاوی DHA را تایید کرد. فرمول های مشابه سال ها قبل در اروپا تایید شده بود.

۳]شبکیه چشم در DHA افزایش یافته است که ممکن است بخشی از موفقیت در برابر AMD را توضیح دهد.

۴]DHA پیچیده ترین مولکول امگا ۳ است. خیلی راحت تر به EPA تبدیل می شود تا برعکس. راه دیگری برای بررسی آن این است که در شیمی بیولوژیکی، رفتن از پیچیده‌تر به پیچیده‌تر بسیار آسان‌تر است. این فرآیند گوارش ما است و اهمیت آن با افزایش سن بیشتر می شود.

این چگونه برای سوختگی روغن ماهی اعمال می شود؟

همه مکمل های معتبر روغن ماهی حاوی نوعی ترکیب امگا ۳ هستند. یک کپسول گرم روغن ماهی تند حاوی ۴۰۰ میلی گرم EPA و ۲۰۰ میلی گرم DHA است. توجه داشته باشید که محتوای DHA از ۲۰٪ تجاوز نمی کند. چرا؟ زیرا انجام این کار آسان تر و ارزان تر است.

حداقل مصرف توصیه شده روغن ماهی تخمیر شده ۴ گرم در روز و حداکثر ۲۵ گرم است. [!] اگر به بیماری آلزایمر مبتلا هستید روزانه. به هر حال، حتی حداقل دوز برای شما ۵۰.۹۵ دلار در ماه هزینه دارد. یک نفر باید برای تمام بازاریابی خود هزینه کند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) توصیه می کند که اگر بیش از ۳ گرم در روز مصرف می کنید، تحت نظر پزشک باشید. دلیل احتیاط آنها این است که دوزهای زیاد می تواند همه چیز را از خونریزی بیش از حد گرفته تا کمبود ویتامین E ایجاد کند.

همه چیز از دست نرفته. راهی برای کمک به سلامتی و محافظت از حساب بانکی‌تان این است که دوزهای کمتری از روغن ماهی با کیفیت بالا مصرف کنید که نسبت DHA به گرم بالاتری دارد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر