رایج ترین اشتباهات برای کاهش وزن – دکتر رویا کادمیان


بی نام - رایج ترین اشتباهات در کاهش وزن

رایج ترین اشتباهات برای کاهش وزن

البته اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، از روش های غیر متعارف استفاده نکنید. این روش ها کاملاً ممنوع است و در بسیاری از موارد می تواند اثر معکوس داشته باشد.

در اینجا برخی از بدترین نکات رژیم غذایی است که می توانید بدون اطلاع از نتایج واقعی انجام دهید

کاهش وزن در کوتاه مدت:

عادات غذایی ناسالم فرد که منجر به چاقی می شود برای یک هفته یا چند روز تغییر نمی کند و زمان می برد. بنابراین در پایان این دوره کوتاه ، فرد به عادات قدیمی خود باز می گردد.

به رژیم غذایی کالری توجه کنید:

کالری مهم است ، اما همیشه نمی توان با کاهش تعداد کالری مصرفی به نتایج دلخواه رسید. این خوب نیست زیرا هنگام کاهش وزن شما نیز مانند ماهیچه های خود وزن کم می کنید. ماهیچه یک دستگاه سوزاندن بدن است. هنگامی که ماهیچه ها از بین می روند ، بسیاری از عملکردهای حیاتی مختل می شوند. اگر رژیم غذایی توده عضلانی را حفظ کند و فقط چربی سوزانده شود ، ممکن است تعداد فلس ها نشان دهنده وزن کم نباشد ، اما مطمئناً وزن بدن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

از مصرف بیش از حد کربوهیدرات ها خودداری کنید:

همه کربوهیدرات ها یکسان نیستند. علاوه بر این ، یک رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن دائمی یک رژیم همه جانبه است. حتی چربی نباید از غذا حذف شود. کافی است هر گروه غذایی را به روش سالم بخورید.

یک ساعت در روز ورزش کنید:

اگر به جای یک سری تمرینات سنگین و سنگین ، نیم ساعت در روز ورزش کنیم و تمام روز کار کنیم ، تأثیر بسیار بهتری در سلامتی و کاهش وزن ما خواهد داشت. حتی می توانید ساعت را به شش تا ده دقیقه تقسیم کنید و هر روز شش بار به مدت ده دقیقه تمرین کنید.

حذف کامل گلوتن:

گلوتن پروتئینی است که در گندم یافت می شود. برخی از مردم تصور می کنند که عدم مصرف گلوتن می تواند باعث کاهش وزن آنها شود. با این حال ، کاهش وزن نتیجه حذف گلوتن نیست ، بلکه حذف غذاهای بدون گلوتن است. رژیم غذایی بدون گلوتن تنها در صورت حساسیت به گلوتن و بیماری سلیاک توصیه می شود.

غذاهای چرب بخورید:

رژیم های کم چرب تنها 60 درصد انرژی کمتری نسبت به غذاهای معمولی دارند. این به این دلیل است که کارخانه ها برای جبران کمبود طعم در غذاهای کم چرب ، شکر اضافه می کنند. این غذاها ممکن است طعم شیرینی نداشته باشند ، اما حاوی قند هستند و طعم شیرین شکر در بین طعم های دیگر پنهان است.

از شام اجتناب کنید:

اگر تمام انرژی دریافتی روزانه خود را به درستی در طول روز تقسیم کنید و در طول روز به اندازه کافی ورزش کنید ، هیچ مانعی برای میان وعده شبانه وجود ندارد. قاعده کلی این است که انرژی ای که می سوزانید بیشتر از انرژی است که از طریق غذا دریافت می کنید. بنابراین مهم نیست که روز یا شب غذا می خورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *