دستور درست برای کاهش وزن


رژیم قلیایی برای کاهش وزن

رژیم قلیایی برای کاهش وزن یکی از محبوب ترین رژیم ها برای بازیگران هالیوود است. رژیم قلیایی یکی از بهترین و سالم ترین روش ها برای کاهش وزن و داشتن تناسب اندام است. رژیم غذایی قلیایی به شما کمک می کند تا با مصرف مقدار زیادی غذاهای قلیایی و کاهش غذاهای اسیدی از رژیم غذایی خود به کاهش وزن و تناسب اندام دلخواه خود برسید.

رژیم غذایی قلیایی برای کاهش وزن نیز باعث سلامتی می شود. به این ترتیب ، هرچه اسیدیته بدن کمتر باشد ، بدن به سلامت نزدیکتر است و این یکی از مزایای اصلی رژیم قلیایی برای کاهش وزن است.

رژیم قلیایی چگونه کار می کند؟

رژیم قلیایی برای کاهش وزن PH خون را متعادل می کند. یکی از مهمترین عناصری که بدن همیشه در تعادل نگه می دارد ، میزان اسید و قلیایی است که با pH اندازه گیری می شود. سطح pH خون تأثیر مستقیمی بر فشار خون ، عروق خونی ، فرایندهای تنفسی و متابولیسم دارد. بنابراین اگر رژیم غذایی شما حاوی غذاهای اسیدی زیادی باشد ، قطعاً شما را در معرض برخی بیماری ها قرار می دهد.

سطح مناسب pH خون باید بین 7 تا 14 باشد تا قلیایی شود ، اگر این عدد از 0 تا 6 باشد ، اسیدی می شود. PH استاندارد خون 7،365 است که کمی از خنثی تا قلیایی متغیر است. اما اگر این عدد زیر 7 2 220 باشد ، ممکن است فرد به کما برود.

فواید قلیائیت pH خون

هنگامی که سطح pH خون قلیایی می شود ، خطر ابتلا به بیماری های مختلف مانند فشار خون بالا ، آرتریت ، کمبود ویتامین D و تراکم استخوانی پایین تا حد زیادی کاهش می یابد.

  • کاهش درد و التهاب

رژیم قلیایی باعث افزایش پتاسیم و منیزیم می شود که از مواد معدنی ضروری برای کاهش التهاب در بدن هستند. التهاب باعث کمردرد ، سردرد ، اسپاسم عضلانی و درد مفاصل می شود.

  • پیشگیری از سرطان

باکتریها و سلولهای سرطانی به راحتی در بدن اسیدی رشد می کنند و قادر به زنده ماندن در محیط قلیایی نیستند. بنابراین ، رژیم غذایی قلیایی برای کاهش وزن می تواند شما را در برابر انواع سرطان ها محافظت کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن را قادر می سازد تا در برابر انواع بیماری ها و میکروب ها مقاومت کند. رژیم قلیایی به دلیل استفاده از میوه ها و سبزیجاتی که دارای آنتی اکسیدان هستند ، علاوه بر قلیایی شدن بدن ، به تقویت سیستم ایمنی نیز کمک می کند.

  • تقویت سیستم گوارش

رژیم قلیایی از بازگشت معده و اسید مری و سوزش سر دل جلوگیری می کند ، بنابراین این رژیم برای سیستم گوارش بسیار مفید است. غذاهای قلیایی مانند سیب عملکرد گوارش را بهبود می بخشد و معده را شل می کند.

  • به سلامت قلب کمک کنید

رژیم قلیایی شامل بسیاری از میوه ها و سبزیجات است که سرشار از پلی فنول ها و مواد ضد التهابی هستند. التهاب یکی از علل اصلی فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی است.

با کاهش التهاب ، خطر تشکیل پلاک و لخته شدن خون را که برای سلامت قلب ضروری است ، کاهش می دهید. پلی فنول ها همچنین از جذب کلسترول بد جلوگیری می کنند. کاهش سطح کلسترول در رگ های خونی به کاهش فشار خون و کاهش خطر حمله قلبی کمک می کند.

  • مواد مغذی را در اختیار بدن قرار دهید

رژیم های قلیایی برای کاهش وزن کمبود مواد معدنی مانند کلسیم ، منیزیم و پتاسیم لازم برای بدن را ندارند. این چهار ماده معدنی به تعادل PH بدن کمک می کند و اکثر غذاهای قلیایی سرشار از این مواد معدنی هستند.

  • کمک به کاهش وزن

رژیم قلیایی سرشار از میوه ها و سبزیجات تازه است و مصرف این مواد به بهبود شاخص توده بدن کمک می کند. همچنین رژیم قلیایی در سم زدایی و جلوگیری از تجمع سموم در بدن نقش دارد. مواد زائد می توانند اندام ها را مسدود کرده و همچنین میزان متابولیسم را که منجر به افزایش وزن می شود ، کاهش دهند.

غذاهای قلیایی ، اسیدی و خنثی

غذاهای قلیایی غذاهایی هستند که حاوی کلسیم ، منیزیم و پتاسیم هستند.

میوه ها

میوه هایی مانند سیب ، موز ، آووکادو ، آناناس ، مرکبات ، هندوانه و انجیر اسیدیته بدن را متعادل کرده و با قلیایی کردن سطح pH خون به کاهش وزن کمک می کند. به عنوان مثال: pH موز 5 و pH آووکادو 7 است.

سبزیجات: فلفل چیلی ، سیب زمینی شیرین ، اسفناج ، گوجه فرنگی ، خیار ، کلم ، پونه کوهی ، سیر ، زنجبیل ، لوبیا سبز ، کاسنی ، کرفس ، چغندر قرمز و قارچ از جمله سبزیجاتی هستند که قلیائیت را افزایش می دهند.

مغز

بادام ، انواع دانه ها

حبوبات

لوبیای دریایی ، عدس و انواع دیگر حبوبات

آب قلیایی

آب قلیایی 6 تا 11 ساعت زمان دارد و فقط آب مقطر خوب است برای نوشیدن. آب تصفیه شده با فیلتر اسمز معکوس کمی اسیدی است ، اما همچنان گزینه بهتری نسبت به آب لوله کشی یا آب لوله کشی است. در بطری ها تمیز کنید. افزودن لیمو یا لیمو یا جوش شیرین به آب می تواند قلیائیت را افزایش دهد.

غذاهای اسیدی

غذاهای اسیدی حاوی پروتئین ، فسفات ، سدیم و گوگرد هستند که PH خون را اسیدی کرده و برای سلامتی بسیار مضر است.

گوشت ، مرغ ، ماهی ، غلات ، تخم مرغ ، نوشیدنی های کافئین دار ، نمک سفره ، غذاهای فرآوری شده ، محصولات جو و گندم ، بادام زمینی ، آجیل ، ماکارونی و الکل

لئو

لبنیات سرشار از کلسیم هستند و از پوکی استخوان جلوگیری می کنند این به این دلیل است که اسیدیته را در بدن ایجاد می کنند.

هنگامی که گردش خون شما بیش از حد اسیدی می شود ، کلسیم (یک ماده قلیایی دیگر) از استخوان ها برای تنظیم سطح pH دریافت می کند ، بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از پوکی استخوان ، خوردن مقدار زیادی سبزیجات برگ سبز قلیایی است.

غذای خنثی

نشاسته طبیعی ، قندها و چربی ها

اخرین حرف

یکی از ویژگی های خوب رژیم قلیایی برای کاهش وزن ، استفاده از میوه ها و غذاهای سالم است که علاوه بر کمک به کاهش وزن ، به سلامت نیز منجر می شود.

برخی از عاداتی که باعث اسیدی شدن می شوند عبارتند از استفاده از الکل و مواد مخدر ، مصرف زیاد کافئین ، استفاده زیاد از آنتی بیوتیک ها ، استرس ، شیرین کننده های مصنوعی ، کمبود فیبر در رژیم غذایی ، ورزش نکردن ، مصرف زیاد گوشت حیوانات ، استفاده بیش از حد محصولات آرایشی ، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی ، رنگ مواد غذایی و نگهدارنده ها همه برای سلامتی مضر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *