در رژیم غذایی لوپوس چه باید کرد و چه کاری نباید انجام داد – تغذیه درمانی برای لوپوس

چندین سال پیش تشخیص داده شد که مبتلا به SLE هستم. به سختی می توانستم از رختخواب بلند شوم یا راه بروم، به دلیل درد مفاصل به سختی یک لیوان آب میوه را در دست داشتم، در تمام بدن درد داشتم، تب خفیف و خارش غیرقابل کنترل روی بازوها همراه با راش را تحمل می کردم. زندگی جدید من به پایان رسید، همانطور که آن را تجدید کردم. شما متحجر هستید.

در اولین (و آخرین) ملاقاتم با روماتولوژیست، از من پرسیدم که چه کاری می توانم برای حمایت از سلامتی خود یا برای جلوگیری از بدتر شدن علائم لوپوس انجام دهم. اتفاقی پاسخ داد”وقتی بدتر شدی بیا و من بهت استروئید میدم. در تلاشم برای به دست آوردن نوعی اطلاعات حمایتی، سوالی در مورد رژیم غذایی و اینکه آیا غذاهایی وجود دارد که باید بخورم یا اجتناب کنم، پرسیدم. پاسخ او این بود:به خوردن آنچه می خواهی ادامه بده، فرقی نمی کند.».

پس از تلاش دیگری برای به دست آوردن چیزی مفید برای کمک به خودم، متوجه شدم که به لوپوس مبتلا شده ام. با عصبانیت درونی از نگرش سرد و منزوی او، در آن زمان تصمیم گرفتم به درمان لوپوس بروم، (با این امتیاز اضافی که هرگز دوباره آن “متخصص” را نداشتم). من کردم. من دیگه لوپوس ندارم

به عنوان فردی که لوپوس را درمان کرده است، اغلب در مورد اهمیت رژیم غذایی از من سوال می شود. بسیاری از مردم به من گفته اند که دکترشان نیز به آنها گفته است که رژیم غذایی مهم نیست. بنابراین از شما می خواهم که نگاه کنید آیا چیزی که می خورید مهم است حتی زمانی که سالم هستید؟? البته که هست و وقتی از سلامتی رنج میبرید خیلی مهمتره!!

در واقع، رژیم غذایی آنقدر مهم است که شواهد بسیاری از افراد دیگری وجود دارد که به تنهایی از رژیم غذایی لوپوس بهبودی کامل یافته اند. سایر مشکلات جدی رایج دیگری که رژیم مسئول معکوس کردن آنها بود نیز شامل فیبرومیالژیا، سندرم خستگی مزمن، بیماری قلبی، سرطان، دیابت، ام اس، میگرن، آلرژی و آسم است.

رژیم غذایی شما پایه محکمی است که از طریق آن می توانید برای حمایت از سلامتی خود، کاهش التهاب و درد، و تامین نیازهای بدن خود برای شروع درمان تلاش کنید. (برای اطلاعات بیشتر در مورد داستان من، و سایر روش‌های درمانی مانند مکمل‌سازی و انرژی‌بخشی و همچنین رژیم غذایی پایه لوپوس، لطفاً از وب‌سایت من که در زیر فهرست شده است دیدن کنید.)

در اینجا ۷ رژیم غذایی و رژیم غذایی لوپوس برتر وجود دارد که برای حمایت از بهبودی نیازی به دانستن آنها ندارید.

۷ بهترین رژیم غذایی لوپوس که باید از آنها اجتناب کرد

  1. الکل، پاپ (که در ایالات متحده به عنوان نوشابه نیز شناخته می شود!)، نوشیدنی های انرژی زا، یا سایر نوشیدنی های ناسالم “اسیدی”، از جمله در تاسیسات آب آشامیدنی تصفیه شده یا عمومی ننوشید.
  2. غذاهای فرآوری شده یا غذاهایی با نگهدارنده های ناسالم مانند MSG (که شامل اکثر غذاهای موجود در جزایر میانی زنجیره های غذایی بزرگ جعبه می شود) نخورید.
  3. گوشت قرمز نخورید. تعداد کمی از ماهی ها مانند سالمون و مرغ فوق العاده هستند. برای برخی، این علائم ممکن است باعث تشنج شود، بنابراین از احساس خود آگاه باشید.
  4. از غذاهای چرب (مانند چربی های تک اشباع، چربی های ترانس، چربی های اشباع شده و برخی از چربی های غیراشباع امگا ۶) موجود در غذاهای پخته، سرخ شده و ناخواسته اجتناب کنید.
  5. از چهار غذای سفید شامل نمک، شکر، آرد سفید (کربوهیدرات های تصفیه شده و نشاسته) و محصولات لبنی اجتناب کنید.
  6. از غذاهای تند پرهیز کنید. شناخته شده است که ادویه ها باعث شعله ور شدن می شوند.
  7. از شیرین کننده های مصنوعی خودداری کنید. اینها سمی هستند و بسیاری معتقدند که باعث بیماری می شوند (من موافقم). دلیل معتبری برای استفاده از این محصول وجود ندارد و به کاهش وزن شما کمکی نمی کند.

۷ بهترین رژیم غذایی لوپوس

  1. رژیمی بخورید که بیشتر شامل غذاهای ساده، طبیعی و کامل مانند میوه ها و سبزیجات به شکل خام باشد.
  2. غذاهای آسان هضم مانند بادام خیس خورده، سوپ، آب میوه/سبزیجات و سالاد بر اساس مواد خام و طبیعی بخورید.
  3. اطمینان حاصل کنید که حداقل ۸ لیوان آب در طول روز بنوشید. این امر از حذف سموم انباشته شده در بدن پشتیبانی می کند، فرآیند گوارشی معیوب که در بیماران لوپوس رایج است.
  4. با مکمل های آنزیمی گوارشی و پروبیوتیک ها از بدن خود حمایت کنید. اکثر افراد مبتلا به لوپوس غذا و مواد مغذی خود را به درستی جذب نمی کنند و به آنزیم های اضافی برای حمایت از روند بهبودی نیاز دارند.
  5. شما باید به اندازه کافی اسیدهای چرب ضروری (EFA) مصرف کنید یا با آنها مکمل مصرف کنید. این به کاهش التهاب و در نتیجه کاهش درد و جلوگیری از شعله ور شدن کمک می کند.
  6. از غذاهایی که باعث آلرژی یا آلرژی غذایی می شوند خودداری کنید. شما باید برای این مورد آزمایش شوید تا نیازهای خاص بدن خود را مشخص کنید. برخی از آزمایش‌ها حساسیت غذایی را نشان نمی‌دهند (مثلاً قند، نمک و غیره)، بنابراین واکنش‌های بدن خود را به غذاها یادداشت کنید.
  7. رژیم غذایی متنوع و غنی از غذاهای قلیایی، آنتی اکسیدان و ضد التهابی داشته باشید. همیشه غذای خود را به خوبی تمیز کنید (از جمله غذاهای ارگانیک).

لیست های بالا اصول اساسی هستند که رژیم غذایی لوپوس شما باید از آنها پیروی کند. بسیاری از ویژگی های دیگر رژیم غذایی و تغذیه لوپوس وجود دارد که می تواند از تعادل بدن و روند بهبودی حمایت کند.

همانطور که تجربه کرده اید، پزشک شما یک رژیم درمانی برای شما ارائه نمی دهد، بنابراین باید راه خود را برای یادگیری نحوه کار با بدن خود در یک بحران شفا پیدا کنید. پاسخ‌های بسیاری وجود دارد که به شما در کاهش و حتی معکوس کردن کامل علائم لوپوس کمک می‌کند. رژیم غذایی لوپوس شما باید اولین خط دفاعی شما باشد.

برخی از مزایایی که به زودی از رژیم غذایی لوپوس تجربه خواهید کرد عبارتند از:

  • کاهش التهاب، درد و تورم
  • کاهش درد عضلانی، آسیب بافتی و خستگی اعضا
  • افزایش قابل توجه انرژی و استقامت
  • حرکت را افزایش دهید
  • درصد چربی بدن پایین
  • رفع یبوست، نفخ و بی نظمی
  • بهبود حافظه و عملکردهای شناختی

… مثلا ولی نه محدود!

شکی نیست که آنچه می خوریم بر احساس فیزیکی، عاطفی و روحی ما تأثیر می گذارد و عملکرد سیستم ایمنی بدن ما برای کمک به بهبودی ما را تحت تأثیر قرار می دهد. با غذاهای بسیار مغذی از خود حمایت کنید با بدن و سیستم ایمنی شما کار می کندو نه در مقابل آن ماشین می تواند خیلی قبل از سوختن با روغن کثیف کار کند. اجازه ندهید این اتفاق برای بدن شما بیفتد.

زمانی که از غذاهایی که از سیستم ایمنی و فرآیند بهبودی حمایت می کنند، استفاده می کنید و از غذاهایی که با آن تداخل می کنند اجتناب کنید، بدن بهتر می تواند خود را التیام دهد.

به یاد داشته باشید که لوپوس قابل درمان است. با مراجعه به وب‌سایت من که در زیر فهرست شده است، نحوه اجرای یک رژیم غذایی مناسب برای لوپوس و مکمل‌ها و دیگر راه‌های طبیعی را که از روند بهبودی پشتیبانی می‌کنند، بیاموزید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر