در رژیم غذایی اسیدی و قلیایی

رژیم غذایی اسیدی و قلیایی چیست؟ از یک منظر، تقریباً همه از رژیم غذایی اسیدی و قلیایی استفاده می کنند. چرا می توانم این را بگویم؟ زیرا تقریباً همه افراد ترکیبی از غذاهای اسیدی و قلیایی می خورند.

درست است که بسیاری از رژیم‌های غذایی به شدت به سمت یک انتهای طیف متمایل می‌شوند. برخی از رژیم های کلیشه ای مستلزم آن هستند که فقط غذاهای قلیایی بخورید. اما در عمل، پایبندی به چنین رژیم غذایی افراطی بسیار دشوار خواهد بود. در همین حال، رژیم استاندارد به شدت به سمت غذاهای اسیدساز است. با این حال، نکته این است که بیشتر مردم غذاهای اسیدساز و غذاهای قلیایی مصرف می کنند.

وقتی در رابطه با رژیم غذایی از اسیدیته و قلیایی بودن صحبت می کنیم، واقعاً در مورد این واقعیت صحبت می کنیم که انتخاب های غذایی ما بر سلامت ما تأثیر می گذارد. تقریباً هر غذایی که می خوریم بر PH داخلی ما تأثیر می گذارد و آن را اسیدی یا قلیایی تر می کند. با این حال، افراد کمی با این رابطه آشنا هستند.

کسانی که «دانستند» از اصطلاحات مختلفی استفاده می کنند: رژیم غذایی قلیایی، رژیم اسیدی-قلیایی متعادل و غیره. علی‌رغم نام‌های مختلف، همه این عبارات به یک ایده اصلی اشاره دارند: اینکه با خوردن غذاهای قلیایی بیشتر و کاهش غذاهای اسیدی، می‌توانیم باعث افزایش pH بدن خود شویم.

اگر بدن خیلی اسیدی یا قلیایی باشد بد است. اما در حالی که مصرف بیش از حد اسید بسیار رایج است، آلکالوز ناشی از رژیم غذایی نادر است. رژیم غذایی انسان های باستانی به دلیل وجود سبزیجات سبز برگ، غده ها، میوه ها، آجیل و دانه ها کمی قلیایی است. در دنیای مدرن، غذاهایی که اکثر مردم می خورند اسیدی هستند، از جمله مرغ، محصولات لبنی، محصولات آرد فرآوری شده، شکر، الکل و روغن های بد.

با انتخاب یک رژیم غذایی قلیایی تر، می توانید بدن خود را به حالت عادی بازگردانید. هنگامی که این کار را انجام دهید، احساس بهتری خواهید داشت، انرژی بیشتری خواهید داشت و از مشکلات سلامتی کمتری رنج خواهید برد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر