بهترین رژیم غذایی نوجوانان برای کاهش وزن درمان کاهش وزن نوجوانان _همراه و رژیم غذایی


هر مرحله از رشد انسان یک فرایند شگفت انگیز و تحسین برانگیز است و انسانها برای زندگی سالم و شاد در هر دوره از زندگی به مراقبت ویژه ای نیاز دارند. نوجوانی احتمالاً یکی از حساس ترین دوره های زندگی است زیرا در این مرحله ، نوجوان تغییرات جسمی زیادی را تجربه می کند ، این تغییرات به این دلیل است که ریشه های درخت سلامت آینده او را تقویت می کند ، آنها قطعاً به مراقبت های ویژه و رژیم غذایی نیاز دارند. سالم و متعادل.

بنابراین دریغ نکنید و اگر کودکی خردسال در خانه دارید ، مطمئن شوید که رژیم متنوع و متعادلی را برای او در نظر بگیرید ، به طوری که او تمام انرژی و مواد مغذی مورد نیاز خود را از غذا و نوشیدنی به عادات رفتاری و غذایی دریافت کند. برای اینکه بدانید چگونه به بدن نوجوان خود اجازه دهید تا به درستی رشد کند تا در سنین جوانی رشد کند ، مقاله زیر را حتما بخوانید.

امروزه به دلیل زندگی مدرن و صنعتی ، متأسفانه چاقی به کودکان و نوجوانان سرایت کرده است و بسیاری از خانواده ها نگران افزایش وزن نوجوانان خود هستند ، به ویژه در این دوره ، به دلیل مرحله رشد و بلوغ ، از حساسیت خاصی برخوردار است. به نظر می رسد تنها کلید سلامتی و جوانی فقط یک رژیم غذایی سالم و مغذی است. اگر می خواهید فرزندان سالم و توانمندی تربیت کنید ، با ما همراه باشید.

بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن نوجوانان چیست؟

خوب است بدانید که تغذیه سالم به معنای کنار گذاشتن غذاهای خوشمزه و مخصوصاً نوجوانان نیست. به سادگی به نوجوان خود بیاموزید که غذاهای چرب و نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه های شیرین ، کیک و شکلات را کاهش دهد. به یاد داشته باشید که این غذاها نباید برای یک نوجوان حذف شوند ، آنها باید به سادگی کمتر مصرف شوند و در عوض از روش جایگزینی آنها با مواد مغذی و ویتامین ها استفاده کنند. برخی از مهمترین مواد مغذی برای رشد جوانی شامل آهن ، ویتامین D و کلسیم است. شما باید ببینید چه غذاهایی در رژیم غذایی شما وجود دارد که در نوجوان خود قرار دهید.

اگر نگران وزن نوجوان خود هستید ، رژیم سالم و متعادل برای کاهش وزن در نوجوانان تنها راهی است که باید دنبال کنید. در اینجا نکاتی برای کمک به نوجوانان برای تغذیه سالم و کاهش وزن در دوران بلوغ آورده شده است:

رژیم لاغری نوجوانان

صبحانه را حذف نکنید

رژیم غذایی این است که صبحانه را حذف نکنید یا از گرسنگی بمیرید. حذف وعده های غذایی به کاهش وزن شما کمک نمی کند و همچنین برای رشد شما در دوران نوجوانی و بلوغ مضر است ، زیرا مواد مغذی مهم را از دست می دهید و به دلیل گرسنگی ، ممکن است در طول روز تحریک پذیرتر شوید. برو دنبال غذا خوردن صبحانه همچنین به شما کمک می کند تا برخی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامتی را دریافت کنید.

5 وعده میوه و سبزیجات در روز بخورید

میوه ها و سبزیجات منابع عالی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما در دوران نوجوانی هستند. با خوردن حداقل 5 وعده میوه و سبزیجات در روز ، اشتهای شما کاهش می یابد. بنابراین بهترین وعده های غذایی برای رژیم غذایی در سنین نوجوانی است.

غذاهای سالم بخورید

غذاهای سرشار از چربی ، قند و نمک مانند شیرینی ، شکلات ، شیرینی ، بیسکویت و نوشابه های شیرین که کالری بالایی دارند را کاهش دهید. مصرف بیش از حد کالری می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود.

بدن خود را هیدراته کنید

به یاد داشته باشید که در دوران نوجوانی بدن شما نیاز به نوشیدن 6 تا 8 لیوان مایعات در روز دارد. آب کم چرب و شیر هر دو از نوشیدنی های سالم هستند. برای کاهش وزن در دوران نوجوانی ، در نوشیدن آب میوه مراقب باشید زیرا حتی اگر طبیعی باشد ، دارای مواد قندی است. مجموع نوشیدنی های شما با آب میوه ، آب سبزیجات و اسموتی نباید از 150 میلی لیتر در روز تجاوز کند ، که اندازه یک لیوان کوچک است.

رژیم چاقی برای نوجوانان

همانطور که افزایش وزن در نوجوانی باید کنترل شود ، راه حل های مناسب برای درمان کاهش وزن نوجوانان در دوران نوجوانی و ضعف جسمانی نیز باید جستجو شود. که در زیر به آن اشاره شده است.

آیا نوجوان شما احساس خستگی می کند؟

یکی از مهمترین دلایل کاهش وزن و ضعف جسمانی نوجوانان ، به ویژه در دوران بلوغ ، فقدان آهن و سایر ویتامین های لازم برای بدن آنها است. اگر نوجوان شما ، به ویژه دختران نوجوان ، زود خسته شود ، ممکن است کمبود آهن داشته باشد. دختران نوجوان به ویژه در معرض کمبود آهن هستند زیرا در دوران قاعدگی آهن خود را از دست می دهند. بنابراین آنها باید سعی کنند آهن مورد نیاز خود را از منابع غذایی غنی از آهن دریافت کنند. برخی از این منابع خوب عبارتند از گوشت قرمز ، غلات صبحانه غنی شده با آهن و نان. کلسیم و ویتامین D همچنین مواد مغذی بسیار مهمی برای درمان کاهش وزن و ضعف در نوجوانان هستند که در شیر و انواع محصولات لبنی یافت می شود. همچنین ، منابع غنی ویتامین D را از دست ندهید علاوه بر نور خورشید ، غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو نیز سرشار از ویتامین D هستند.

به طور کلی ، کمبود سه ویتامین یکی از دلایل کاهش وزن در نوجوانان در نوجوانی است: (عکس اینفوگرافیک)

  • کمبود آهن ، به ویژه در بین دختران نوجوان
  • ویتامین D کافی نیست
  • کمبود کلسیم

از رژیم های لاغری شیک خودداری کنید!

رژیم های لاغری که نوید کاهش وزن سریع را می دهند امروزه به دلیل تبلیغات ناسالم در دنیای مد محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. اما مراقب باشید زیرا اغلب از نظر تغذیه و مواد مغذی نامتعادل هستند. این بدان معناست که ممکن است در نتیجه این رژیم ها ویتامین ها و مواد معدنی مهمی را از دست بدهید. رژیم های مد روز نیز بیشتر بر نتایج کوتاه مدت تمرکز می کنند ، بنابراین در نهایت ، وزن شما باز می گردد. برای دریافت رژیم غذایی سالم ، خوشبختانه می توانید از متخصصان سایت و رژیم من کمک بگیرید ، آنها رژیم های استاندارد و سالمی را با توجه به قد ، وزن ، جنسیت و سن شما به شما پیشنهاد می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *