بهترین روش های افزایش وزن به صورت علمی و مثر


کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود.علاوه بر این ، برخی از افراد می خواهند ماهیچه های بیشتری داشته باشند ، هرچند که وزن کمی ندارند. این که آیا فرد قصد دارد به طور داوطلبانه وزن اضافه کند یا به دلیل کمبود وزن. در اینجا یک استراتژی ساده و سالم برای افزایش سریع وزن سالم برای بدن شما آورده شده است.

افزایش وزن سالم

حرکات مناسب برای چاقی را انجام دهید

ما هنوز معنی واقعی کمبود وزن را نمی دانیم. کمبود وزن به معنای داشتن شاخص توده بدنی (BMI) زیر 18.5 است. این رتبه بدین معناست که برای حفظ سلامت مطلوب ، توده بدن پایین است. با این حال ، مسائل زیادی در مورد این شاخص وجود دارد ، از جمله این واقعیت که این شاخص فقط قد و وزن را در نظر می گیرد و توده عضلانی را در نظر نمی گیرد. برخی از افراد به طور طبیعی لاغر هستند و این میزان ممکن است برای این افراد کم باشد ، اما این دلیلی بر عدم سلامتی نیست.

دلایل مختلف برای کم وزن دلایل پزشکی زیادی می تواند باعث کاهش وزن شود که برخی از آنها عبارتند از:

  • اختلالات اشتها: شامل بی اشتهایی عصبی ، که یکی از جدی ترین اختلالات روانی است.
  • اختلالات تیروئیدپرکاری تیروئید متابولیسم را افزایش داده و منجر به کاهش وزن بیش از حد و کاهش وزن ناسالم می شود.
  • بیماری اسلیوک : یکی از علائم این بیماری کاهش وزن شدید است که اکثر افراد مبتلا به این بیماری از بیماری خود اطلاع ندارند.
  • دیابتداشتن دیابت کنترل نشده (بیشتر نوع 1) می تواند منجر به کاهش شدید وزن شود.
  • سرطان هاتومورهای سرطانی اغلب مقدار زیادی کالری می سوزانند و منجر به کاهش شدید وزن می شوند.
  • عفونت ها: برخی از عفونت ها در بدن می توانند باعث کاهش وزن شدید از جمله انگل ، سل و ویروس ایدز شوند.

بنابراین ، بسیار مهم است که بدانید چگونه کاهش وزن رخ می دهد و اگر کاهش وزن ناگهانی و شدید باشد ، توصیه می شود به پزشک مراجعه کنید.

روشهای افزایش وزن سالم

چاقی و مواد مفید برای آن

1کالری بیشتری نسبت به متابولیسم خود مصرف کنیدیکی از مهمترین راه های افزایش وزن ، دریافت کالری بیشتر از نیاز بدن است. بدون افزایش کالری نمی توانید وزن خود را افزایش دهید.

2- غذاهای پروتئینی زیادی بخورید. پروتئین تنها ماده مغذی مهم برای افزایش وزن سالم است. ماهیچه ها از پروتئین تشکیل شده اند. بنابراین ، افرادی که در رژیم چاقی خود فقط کالری زیادی مصرف می کنند در حالی که رژیم غذایی آنها فاقد پروتئین است ، بدن آنها در نهایت این کالری ها را به چربی تبدیل می کند. مطالعات متعدد نشان داده است که رژیم غذایی سرشار از پروتئین می تواند کالری اضافی را به ماهیچه تبدیل کند. غذاهای حاوی پروتئین بالا شامل گوشت ، ماهی ، تخم مرغ ، بسیاری از محصولات لبنی ، حبوبات و آجیل است.

3- مقدار زیادی کربوهیدرات و چربی مصرف کنید. این غذاها باید حداقل سه بار در روز در طول رژیم غذایی شما استفاده شوند. بسیاری از افراد چاق و دارای اضافه وزن ، مصرف کربوهیدرات ها و چربی ها را در رژیم غذایی خود محدود می کنند. استفاده از این گروه از غذاها برای اضافه وزن ایده خوبی نیست و بهتر است برای افزایش وزن سالم به هر وعده غذایی پروتئین ، چربی و کربوهیدرات اضافه کنید.

از غذاهای غنی از انرژی زیاد استفاده کنید و از سس ها ، ادویه جات و چاشنی ها استفاده کنید. خوردن طیف وسیعی از غذاها در هر گروه برای افزایش وزن مفید است. اما این مشکل وجود دارد که برخی از این غذاها به سرعت معده را پر کرده و از خوردن غذای بیشتر جلوگیری می کنند. برای حل این مشکل ، می توانید از ادویه جات ترشی جات ، سس ها و ادویه جات ترش برای افزایش میل به خوردن زیاد استفاده کنید. دادن.

تغذیه و چاقی

برخی از غذاهای پرانرژی که به شما در افزایش وزن کمک می کنند عبارتند از:

  • آجیل: بادام ، فندق ، گردو ، بادام زمینی و….
  • میوه های خشک: کشمش ، خرما ، آلو و….
  • محصولات لبنی پرچرب: شیر ، ماست پرچرب ، پنیر ، خامه و…
  • چربی ها و روغن ها: روغن زیتون و چربی های حیوانی
  • دانه ها: غلات مانند جو و برنج قهوه ای و حبوبات و
  • گوشت: مرغ ، گوشت گاو ، گوسفند و….
  • سیب زمینی ، شکلات تلخ ، آووکادو، کره بادام زمینی ، شیر نارگیل و….

بسیاری از این غذاها کالری بالایی دارند و به سرعت معده را پر می کنند ، اما گاهی اوقات برای افزایش وزن نیاز به خوردن بیشتر است. استفاده از سبزیجات و میوه ها نیز برای سلامتی مفید و ضروری است. توصیه می شود استفاده از این گروه از مواد را به خاطر بسپارید.

وزنه های سنگین بلند کنید و قدرت خود را افزایش دهید. بلند کردن وزنه های سنگین برای اطمینان از تبدیل کالری اضافی دریافت شده توسط بدن به ماهیچه و نه چربی بسیار مهم و م effectiveثر است. برای این منظور ، هفته ای 2 تا 4 بار به باشگاه بروید و از تجهیزات ورزشی سنگین برای افزایش وزن و عضله سازی استفاده کنید. انجام برخی از تمرینات هوازی نیز می تواند برای افزایش وزن مفید باشد ، فقط مراقب باشید تمام کالری دریافتی باید سوزانده شود.

ورزش و چاقی

نکات بیشتر برای افزایش وزن سالم

ترکیب کالری زیاد با تمرینات ورزشی شدید دو عامل مهم در افزایش وزن است. برخی نکات برای چاقی سریع عبارتند از:

  • هرگز قبل از غذا آب ننوشید. این باعث می شود که معده پر از آب شود و فضای کافی برای دریافت کالری بیشتر نداشته باشد.
  • بیشتر بخورید. هر زمان که می توانید قبل از خواب وعده های غذایی و میان وعده های بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
  • شیر خوردن. یکی از راه های رفع تشنگی نوشیدن شیر است. شیر علاوه بر داشتن پروتئین می تواند کالری بیشتری به بدن بدهد.
  • برای غذا خوردن از ظروف بزرگتر استفاده کنید. غذاهایی که برای خوردن در ظروف بزرگ ریخته می شوند و فرد سعی می کند وعده غذایی خود را تمام کند ، قطعاً کالری بیشتری دریافت می کند.
  • خامه را به قهوه اضافه کنید. یک راه آسان برای دریافت کالری بیشتر ، افزودن خامه به قهوه در هنگام چشیدن آن است.
  • خواب کافی. خواب مناسب برای رشد ماهیچه ها بسیار مهم است.

منبع: آرگا

برچسب ها:
رژیم غذایی همراه با چاقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *