بدترین غذاها برای پوست شما چیست؟


مراقبت از پوست شما

مراقبت از خود شامل مراقبت از پوست شما نیز می شود.

پوست شما بزرگترین اندام شماست. مراقبت از خود شامل مراقبت از پوست شما نیز می شود.

یافتن بهترین راه برای انجام آن می تواند گیج کننده باشد. متخصصان پوست موافق هستند که باید پوست خود را تمیز و مرطوب نگه دارید. برای محافظت از پوست در برابر آسیب و خطر سرطان پوست از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

رژیم غذایی همچنین می تواند بر ظاهر پوست شما تأثیر بگذارد. ممکن است متوجه شوید رژیم غذایی شما علائم پیری پوست را تسریع می کند. بیاموزید که چه غذاهایی بدترین تاثیر را روی پوست شما دارند.

چربی های اشباع شده

غذاهای سرشار از چربی های اشباع شده مانند گوشت قرمز، پنیر، کره و روغن های هیدروژنه به مشکلات سلامتی کمک می کنند.

غذاهای سرشار از چربی های اشباع شده مانند گوشت قرمز، پنیر، کره و روغن های هیدروژنه به مشکلات سلامتی کمک می کنند. چربی های اشباع شده می توانند باعث مشکلات قلبی عروقی و افزایش خطر چاقی شوند. آنها همچنین می توانند بر فاکتور رشد انسولین شما تأثیر بگذارند.

سطوح بالای فاکتورهای رشد انسولین باعث افزایش سطح هورمون های جنسی می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، پوست شما با افزایش تولید چربی واکنش نشان می دهد که منجر به مسدود شدن منافذ و آکنه می شود.

مصرف چربی های اشباع شده خود را کاهش دهید و آن را با چربی های سالم تری مانند ماهی و آجیل جایگزین کنید تا چهره خود را بهتر کنید.

نمک

سدیم بیش از حد نیز یک نگرانی برای سلامتی است.

سدیم بیش از حد نیز یک نگرانی برای سلامتی است. خوردن یک رژیم غذایی سرشار از نمک می تواند خطر ابتلا به فشار خون را افزایش دهد. مقدار نمکی که می خورید را کاهش دهید تا در سلامت کلی خود تفاوت ایجاد کنید.

نمک همچنین بر ظاهر پوست شما تأثیر می گذارد. نمک زیاد می تواند منجر به کم آبی بدن شود. کم آبی رطوبت را از پوست شما می کشد و آن را کدر و بی روح می کند. سدیم اضافی همچنین می تواند منجر به احتباس آب شود، جایی که بدن شما آب زیادی را نگه می دارد. احتباس آب می تواند پوست شما را متورم یا متورم نشان دهد. ممکن است متوجه کیسه های زیر چشم خود و ظاهری پف کرده باشید.

قند

محتوای کالری قند منجر به افزایش وزن می شود.

محتوای کالری قند منجر به افزایش وزن می شود. شکر همچنین تأثیر شیمیایی بر بدن شما دارد. قندهایی مانند فروکتوز و گلوکز می توانند در تولید کلاژن بدن شما اختلال ایجاد کنند. کلاژن پروتئینی است که به پوست استحکام و خاصیت ارتجاعی می دهد.

قند بیش از حد می تواند میزان کلاژن تولیدی بدن شما را کاهش دهد. بدون کلاژن، پوست شما شل و شل به نظر می رسد. آنقدر الاستیک نخواهد بود. با گذشت زمان، ممکن است علائم پیری زودرس را مشاهده کنید. پوست شما نیز می تواند آسیب پذیرتر از صدمات باشد.

محصولات لبنی

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد برخی از انواع لبنیات احتمال بروز آکنه را افزایش می دهند

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد برخی از انواع لبنیات احتمال بروز آکنه را افزایش می دهند. افرادی که بیش از دو لیوان شیر در روز می نوشند نسبت به افرادی که شیر کمتری می نوشند، آکنه بیشتری دارند. تمام انواع شیر گاو، از جمله پرچرب، کم چرب و بدون چربی، دارای اثر یکسانی ثبت شده است.

همه لبنیات باعث آکنه نمی شوند. مطالعات نشان می دهد افرادی که پنیر یا ماست می خورند بیشتر مستعد جوش زدن نیستند.

مشخص نیست که چرا برخی از محصولات شیر ​​با آکنه مرتبط هستند. ممکن است با هورمون های موجود در شیر که باعث افزایش تولید چربی روی پوست شما می شود، باشد. شیر همچنین ممکن است باعث التهاب شود که باعث مسدود شدن منافذ می شود.

غذاهای فراوری شده

غذاهای بسیار فرآوری شده معمولاً دارای شاخص گلیسمی بالایی هستند.

غذاهای بسیار فرآوری شده معمولاً دارای شاخص گلیسمی بالایی هستند. نان سفید، شیرینی، محصولات پخته شده، چیپس سیب زمینی، سیب زمینی سرخ کرده، برنج سفید و نوشیدنی های شیرین همگی می توانند قند خون شما را افزایش دهند. این می تواند منجر به افزایش وزن شود و بر سلامت پوست نیز تأثیر بگذارد.

در یک مطالعه، افرادی که رژیم غذایی با شاخص گلیسمی پایین داشتند، آکنه کمتری داشتند. وقتی قند خون افزایش می یابد، تصور می شود که باعث التهاب می شود و باعث جوش می شود. رژیم غذایی که قند خون را تثبیت می کند می تواند به شفافیت پوست منجر شود.

مواد غذایی برای بهبود پوست

اگر می خواهید پوستی درخشان داشته باشید، غذاهایی وجود دارد که می توانید برای بهبود چهره خود امتحان کنید.

اگر می خواهید پوستی درخشان داشته باشید، غذاهایی وجود دارد که می توانید برای بهبود چهره خود امتحان کنید. یک رژیم غذایی غنی از فیبر و غذاهای گیاهی می تواند سلامت کلی شما را تقویت کند و به بهترین ظاهر پوست شما کمک کند. مواد غذایی با سطوح بالای آنتی اکسیدان نیز برای سلامت پوست مفید هستند.

برخی از مواد غذایی برای سلامت پوست عبارتند از:

  • توت ها
  • لوبیا، نخود و عدس
  • هویج، زردآلو و سایر میوه ها و سبزیجات نارنجی یا زرد رنگ
  • آجیل هایی مانند پسته یا بادام
  • ماهی های سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ مانند سالمون یا ماهی خال مخالی
  • اسفناج و سایر سبزی های تیره برگ
  • گوجه فرنگیها

به طور خلاصه

خوردن یک رژیم غذایی متعادل با مقدار زیادی میوه و سبزیجات برای پوست و همچنین سلامت کلی شما مفید است.

خوردن یک رژیم غذایی متعادل با مقدار زیادی میوه و سبزیجات برای پوست و همچنین سلامت کلی شما مفید است. مصرف غذاهای حاوی قند یا چربی های اشباع شده را کاهش دهید. از غذاهای بسیار فرآوری شده یا غذاهایی که نمک زیادی دارند خودداری کنید. اگر سوالی دارید، از پزشک خود برای راهنمایی بخواهید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/