با گیاهان و ادویه جات احساس خوبی داشته باشید

اگر به دنبال راهی سالم برای طعم دادن به غذای خود بدون افزودن نمک زیاد یا طعم های دیگر هستید، طعم آن را با ترکیبی از گیاهان و ادویه جات تازه و خشک تقویت کنید.

دستور العمل های پیتزا و پاستا با ریحان، پونه کوهی و مرزنجوش طعم معتبرتری خواهند داشت. با جعفری و شوید پر می شوند. غذاهای گوشتی و سبزیجات از سیر، رزماری و مریم گلی سود می برند. سیب زمینی سرخ شده از زنجبیل، علف لیمو و فلفل قرمز؛ و غذاهای هندی و آسیایی از طیف فوق العاده ای از ادویه ها و گیاهان.

مزایای ادویه ها و گیاهان نسبت به شکر و نمک، بخش مهمی از توصیه های تغذیه سالم آژانس استانداردهای غذایی (FSA) است. همانطور که FSA اشاره می‌کند، با استفاده از گیاهان و ادویه‌ها طعم بیشتری برای کالری کمتری دریافت می‌کنید، که به این معنی است که دور کمر را اصلاح کنید و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی را کاهش دهید.

کاهش مصرف نمک

خوردن نمک کمتر (بیش از ۶ گرم یا ۱ قاشق غذاخوری در روز) یکی دیگر از اهداف FSA برای بهبود سلامت کشور است. و متخصصان تغذیه به ویژه مشتاق هستند که کودکان نسبت به غذاهایی که نمک کمتری دارند، ذائقه کنند. انجمن رژیم غذایی بریتانیا، طعم دادن به غذای کودکان را با گیاهان و ادویه ها از سنین پایین توصیه می کند. خوردن گیاهان همچنین می تواند به خانواده شما کمک کند تا به هدف ۵ روزه برسد. سبزی هایی مانند ترخون و کرفس، پیازچه و جعفری را به سالاد اضافه کنید (کاسه غلات سبزی تازه یک قسمت است) و سس سالاد را با انواع سبزی های تازه خرد شده درست کنید.

آنتی اکسیدان های مفید

بخشی از مزایای سلامتی گیاهان و ادویه ها از آنتی اکسیدان های موجود در آنها ناشی می شود. تحقیقات ایتالیایی نشان داده است که با افزودن گیاهان خشک یا تازه مانند بادرنجبویه، مرزنجوش و پونه کوهی به سالاد، فعالیت آنتی اکسیدانی آنها به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. و تجزیه و تحلیل محتوای آنتی اکسیدانی گیاهان و ادویه ها توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) نشان می دهد که آنها به اندازه کافی وجود دارند که وقتی در مقادیر معمولی به غذا اضافه می شوند مفید باشند. به عنوان مثال، ارقام USDA نشان می دهد که فقط نصف قاشق چای خوری دانه زیره دارای پتانسیل آنتی اکسیدانی بخشی از انگور قرمز یا یک میوه کیوی است.

یافته‌های موسسه تحقیقات نروژی نروژ همچنین سطوح بالای آنتی اکسیدان‌های موجود در نعناع را برجسته می‌کند. چای نعناع علاوه بر اینکه برای طعم دادن به بسیاری از غذاهای مدیترانه ای استفاده می شود، روزانه به عنوان یک کمک کننده گوارشی در خاورمیانه و در بسیاری از فرهنگ ها در سراسر جهان می نوشند. مانند بسیاری از گیاهان و ادویه جات ترشی جات، نعناع برای قرن ها به طور مفید استفاده می شود. این یک هضم کننده خوب با استفاده سنتی طولانی به عنوان یک چای گیاهی است.

در نهایت، تصور می‌شود افزودن مارینادهای گیاهان و ادویه‌ها به گوشت قرمز محافظت‌کننده است، زیرا آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن‌ها می‌تواند از تشکیل آمین‌های هتروسیکلیک تا ۸۰ درصد جلوگیری کند، که می‌تواند بیش از کبابی، کبابی، کبابی بسیار زغالی مضر باشد. و گوشت قرمز سرخ شده

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر