با دلفینیدین از بیماری قلبی پیشگیری کنید

دلفینیدین یک آنتوسیانین و فیتونوترینت قوی است (گروهی از مواد مغذی گیاهی که برای انسان ضروری نیستند اما فواید زیادی برای سلامتی دارند). به طور آزمایشی با پیشگیری از بیماری قلبی و سایر اختلالات سلامت مرتبط است. در این مقاله من با جزئیات بیشتر درباره دلفینیدین بحث خواهم کرد و مزایای اصلی سلامتی را بیان می کنم و بر غنی ترین منابع غذایی تمرکز می کنم.

۱) کشف کنید:

دلفینیدین در سال ۱۹۳۸ توسط آلبرت Szent-Gyorgyi به همراه سایر فلاونوئیدها (گروهی از مواد مغذی گیاهی شامل آنتوسیانین ها) کشف شد. آلبرت زینت جورجی با کشف فلاونوئیدها فکر کرد که آنها ویتامین هستند و آنها را ویتامین B نامید. با این حال، بعداً مشخص شد که فلاونوئیدها برای انسان ضروری نیستند و از نظر فنی ویتامین نیستند.

۲) توابع اصلی:

تحقیقات نشان داده است که دلفینیدین یک آنتی اکسیدان قوی است و می تواند سلول های بدن را از آسیب رادیکال های آزاد (محصولات جانبی مضری که در طی واکنش های مربوط به اکسیژن آزاد می شوند و می تواند به توسعه سرطان کمک کند، به پیشرفت دیابت کمک کند و به سلول های بدن آسیب برساند) محافظت کند. ).

مطالعات اولیه همچنین نشان می دهد که دلفینیدین ممکن است به عنوان یک ضد التهاب (ماده ای که التهاب را در بدن کاهش می دهد) عمل کند، از تصلب شرایین (شرایطی که در آن پلاک های سخت در دیواره سرخرگ ها تشکیل می شود و جریان خون را محدود می کند) و پیشگیری از سرطان (بیماری که در آن ایجاد می شود) عمل کند. باعث رشد غیر منطقی سلول ها می شود) قابل کنترل) و بیماری قلبی.

۳) منابع غذایی:

توت ها یکی از بهترین منابع دلفینین هستند که تمشک حاوی ۱۶۱.۹۳ میلی گرم در ۱۰۰ گرم (گرم)، زغال اخته ۴۷.۴ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم و کرن بری ۷.۶۶ میلی گرم در ۱۰۰ گرم است. سایر میوه ها و سبزیجات مانند لوبیا سیاه (۱۱.۹۸ میلی گرم در ۱۰۰ گرم)، لوبیا قرمز (۹۴.۶ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم) و بادمجان (۱۳.۷۶ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم) نیز منبع بسیار خوبی از این آنتوسیانین هستند.

۴) خلاصه دلفینیدین:

اگرچه اکثر تحقیقات موجود در مورد دلفیدین هنوز آزمایشی است، علائم اولیه بسیار امیدوارکننده هستند. بنابراین از همین امروز استفاده از این آنتوسیانین قدرتمند را شروع کنید و بیشتر توت بخورید. این نه تنها تمام مزایایی را که در این مقاله مورد بحث قرار گرفت به شما می دهد، بلکه دوز سالمی از ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی گیاهی را نیز در اختیار شما قرار می دهد.

توت ها میوه ای بسیار متنوع هستند، بنابراین حتی اگر در حال حاضر آنها را نمی خورید، می توانید به راحتی آن ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید. می توان آن را با ماست مخلوط کرد تا یک صبحانه یا میان وعده سالم درست کرد، در یک کاسه آب میوه قرار داد تا سالاد میوه با توت درست شود یا به تنهایی بین وعده های غذایی مصرف شود.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر