با خوردن این غذاها افسردگی را درمان کنید


نتایج تحقیقات بین المللی نشان می دهد که مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ باعث افزایش بروز افسردگی می شود.

با خوردن این غذاها افسردگی را درمان کنید

کدام ویتامین ها در افسردگی موثر هستند؟

شهرخوان، تحقیقات محققان آمریکایی با استفاده از تصویربرداری پیشرفته نشان می دهد که مصرف رژیم غذایی حاوی مقادیر بالای امگا ۳ به طور قابل توجهی این عوارض را به تاخیر می اندازد.

افزایش التهاب در بدن یکی از مهم ترین علل افسردگی است.

امگا ۳ در رفع افسردگی موثر است

تحقیقات نشان می دهد که اسیدهای چرب امگا ۳ باعث کاهش التهاب و تسکین افسردگی می شود.

تحقیقات قبلی اثرات امگا ۳ را در کاهش بیماری های قلبی و مغزی و دیابت ثابت کرده بود، اما این اولین بار است که اثرات این غذاها بر ذهن بررسی می شود.

با مصرف امگا ۳ خواب را بهبود ببخشید

زن خوابیده

افزایش مصرف امگا ۳ اختلالات خواب را از بین می برد

تحقیقات محققان دانشگاه آکسفورد نشان می دهد که اسیدهای چرب امگا ۳ اختلالات خواب را از بین می برد.

استفاده از اسیدهای چرب امگا ۳ برای کودکان دبستانی بسیار توصیه می شود.

مصرف امگا ۳ از زوال عقل و تحلیل رفتن مغز جلوگیری می کند

رژیم غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ از بیماری آلزایمر جلوگیری می کند

مطالعه محققان دانشگاه داکوتای جنوبی واقع در ایالات متحده نشان می دهد که رژیم غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ از تحلیل رفتن مغز و بیماری آلزایمر جلوگیری می کند.

کوچک شدن مغز یک فرآیند طبیعی و هشداردهنده است که با افزایش سن و به روش هایی که نشان دهنده شروع بیماری آلزایمر و زوال عقل است، رخ می دهد.

حجم مغز با گذشت زمان و با افزایش سن کاهش می یابد.

عوامل متعددی این موضوع را کنترل می کنند و تحقیقات نشان می دهد که سبک زندگی مهم ترین عامل در تسریع یا جلوگیری از انحطاط مغز است.

وجود استرس مداوم در زندگی، استفاده از سیگار و مشروبات الکلی، تا دیر وقت بیدار ماندن، عدم فعالیت مغز و مصرف مداوم غذاهای چرب و شیرین منجر به این عوارض می شود.

تحقیقات محققان آمریکایی با استفاده از تصویربرداری پیشرفته نشان می دهد که مصرف رژیم غذایی حاوی مقادیر بالای امگا ۳ به طور قابل توجهی این عوارض را به تاخیر می اندازد.

در این مطالعه بیان شد که زنان به ویژه زنان یائسه به امگا ۳ بیشتری نیاز دارند.

حجم مغز هیپوکامپ زنانی که این اسید چرب را در رژیم غذایی خود مصرف می کردند ۲.۷ درصد بیشتر از سایرین بود.

این قسمت از مغز به محض شروع بیماری آلزایمر و قبل از بروز اولین علائم تغییر شکل می دهد.

تحقیقات انجام شده در سال گذشته نشان داد که اسیدهای چرب امگا ۳ قادر به عبور از سد خونی مغزی در بیماران آلزایمر هستند.

ماهی

از جمله مهمترین منابع اسیدهای چرب امگا ۳ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• نوع ماهی

• خاویار

• روغن زیتون

• حبوبات

• تخم مرغ

• خویشتن داری – خودداری – پرهیز

• اسفناج

• گردو

• میگو

• گل های من

• ماهی سالمون

• کلم بروکلی

• ساردین

• دانه سویا

امید و افسردگی