با این غذا پوست خود را سالم نگه دارید


در این مطلب ۸ ماده غذایی مفید برای سلامت پوست را به شما معرفی می کنیم.

    با این غذا پوست خود را سالم نگه دارید

۸ ماده غذایی مفید برای سلامت پوست

بر اساس یک مطالعه اخیر، افرادی که هر روز نوشیدنی های کاکائویی غنی از فلاونول می نوشند، متوجه بهبود بافت پوست خود و کاهش زبری و پوسته پوسته شدن پوست خود می شوند.

و در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش مقاومت بیشتری دارند.

حفظ پوست سالم کار دشواری است، اما کلید سلامت پوست در بشقاب شما نهفته است.

غذاهای مناسب می تواند ظاهر پوست را بهبود بخشد، از چین و چروک جلوگیری کند و آن را در برابر آسیب های خورشید مقاوم تر کند.

غلات

نشاسته های ساده در بدن به قندهای ساده تبدیل می شوند.

این قندها با اتصال به بافت، مولکول های مضری به نام انتهای گلیکاسیون پیشرفته (AGEs) تولید می کنند که می تواند به کلاژن آسیب برساند و باعث افتادگی و چین و چروک پوست شود.

رژیم غذایی پر از قند می تواند باعث پیری پوست قبل از ۳۵ سالگی شود.

غلات انتخاب خوبی برای افزایش سطح انرژی و بهبود پوست هستند.

بادام ها

رفع گرسنگی بین وعده های غذایی با بادام.

آجیل سرشار از ویتامین E است.

بادام حاوی آنتی اکسیدان هایی است که با آسیب رادیکال های آزاد که منجر به پیری و چین و چروک می شود مبارزه می کند و می تواند از آسیب های پوستی جلوگیری کند.

بادام ها

فلفل قرمز

نصف فنجان فلفل قرمز را به سرخ کردنی یا سالاد خود اضافه کنید تا تقریباً نیمی از ویتامین C مورد نیاز در روز را دریافت کنید.

ویتامین C از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند.

بدن همچنین از ویتامین C برای تولید کلاژن استفاده می کند که پروتئینی است که به پوست استحکام می بخشد.

فلفل دوست نداری؟ سایر غذاهای غنی از ویتامین C مانند پاپایا، توت فرنگی، کیوی و کلم را انتخاب کنید.

فلفل دلمه

هویج

هویج می تواند به درخشش شما کمک کند.

یک مطالعه نشان داد که افراد پس از شش هفته زمانی که یک تا سه وعده از غذاهای غنی از بتاکاروتن را به رژیم غذایی خود اضافه کردند، پوست به طور قابل توجهی بهبود یافتند.

هویج

ماهی سالمون

می دانید که امگا ۳ موجود در ماهی های چرب برای قلب بسیار مفید است و همچنین یکی از بهترین ترکیب ها برای صورت شماست.

مصرف ماهی در برابر التهاب و سوزش، کک و مک، آکنه و سایر مشکلات پوستی.

این چربی های سالم همچنین می توانند خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهند.

طبق مطالعات، افرادی که مکمل های امگا ۳ مصرف می کنند کمتر در معرض اشعه UV قرار می گیرند.

اگر طرفدار ماهی نیستید، از منابع دیگر اسیدهای چرب امگا ۳ مانند گردو و دانه کتان استفاده کنید.

ماهی

گوشت بدون چربی

کمبود روی می تواند باعث التهاب، آکنه و جوش شود.گوشت قرمز منبع غنی از مواد معدنی و روی است که با آسیب اکسیداتیو مبارزه می کند و روند بازسازی پوست را بهبود می بخشد.

تحقیقات نشان می دهد که روی ممکن است در برابر ریزش مو نیز موثر باشد.

مرغ

شکلات تلخ

این افسانه را فراموش کنید که خوردن شکلات باعث ایجاد آکنه روی پوست می شود.

شکلات تلخ سرشار از فلاونول است که ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند که می توانند به بهبود پوست کمک کنند.

بر اساس یک مطالعه اخیر، افرادی که روزانه نوشیدنی های کاکائویی غنی از فلاونول می نوشند، بافت پوست خود را بهبود می بخشند و زبری و پوسته پوسته شدن کمتری دارند.

و در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش مقاومت بیشتری دارند.

شکلات کاکائویی

چای سبز

با یک فنجان چای سبز پوست خود را بهتر کنید.

این نوشیدنی که به دلیل خواص آنتی اکسیدانی قوی خود شناخته شده است، سرشار از پلی فنول است که برای پوست بسیار مفید است.

دانشمندان دریافته اند که نوشیدن چای سبز باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می شود که به کاهش چین و چروک کمک می کند.

در همین حال، مطالعات دیگر نشان می دهد که چای سبز می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را نیز کاهش دهد.

چای سبز