اصطلاحات مختلف رژیم غذایی دقیقاً چیست؟


فعالیت های گیاهی همچنان در حال افزایش اشتیاق است ، اما به نظر نمی رسد که این رویکرد برای همه یکسان باشد. یک س commonال رایج این است که چه چیزی این رژیم ها را متمایز می کند: گیاهان گیاهی و در درجه اول گیاهان گیاهی. در اینجا برخی از انواع رژیم های گیاهی رایج و منظور آنها چیست.

یکی از موارد مورد علاقه من در مورد رژیم های گیاهی این است که به گونه ای طراحی شده اند که کاملاً مناسب شما باشد. در حالی که سایر غذاهای عمدی ممکن است سرسخت باشند ، بسیاری از مردم غذاهای غلات کامل را خودشان تهیه می کنند.

خوردن مقدار زیادی سبزی یک حقیقت جهانی در مورد بهترین راه برای حفظ سلامت بدن است. جزئیات ظاهر آن بستگی به شما دارد.

بر پایه سبزیجات + سایر غذاهای گیاهی غنی از سبزیجات

چیزهای مثبت زیادی برای خوردن با تعداد زیادی گیاه و محصولات کمی از حیوانات وجود دارد. گیاهان نه تنها فوق العاده سالم هستند ، بلکه مزایای زیست محیطی و اخلاقی را نیز به همراه دارند که بسیاری از افراد را برای انتخاب این رژیم ترغیب می کند.

رژیم گیاهی شما چگونه باید باشد؟ در زیر برخی از غذاهای رایج گیاهی را مورد بحث قرار می دهیم: گیاهخوار گیاهی گیاهی و دیگران-و معنای آنها.

بر اساس گیاهان

این یک اصطلاح کلی زیبا است و ممکن است برای تفسیر باز باشد. فردی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کند ممکن است به تعداد دیگری از کلمات اشاره کند که در زیر به آنها می پردازم.

در همین حال ، رژیم های گیاهی عمدتا بر اساس غذاهای گیاهی است: میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، آجیل ، دانه ها و حبوبات (لوبیا ، نخود ، عدس)-و محصولات ساخته شده از آنها.

برخی از افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند ممکن است شامل مقادیر کمی از محصولات حیوانی و غذاهای بسته بندی شده باشند ، در حالی که برخی دیگر از این موارد اجتناب می کنند.

اساساً بر اساس گیاهان است

این رژیم غذایی است که خانواده من ثبت کرده اند. و وقتی صحبت از انتقال گیاهی می شود ، اغلب توصیه می کنم که دیگران شروع کنند.

اکثر رژیم های گیاهی به طور کامل بر اساس غذاهای گیاهی است ، اما گاهی اوقات محصولات حیوانی تولید می کنند. به عنوان مثال ، وقتی غذای گیاهی می خورم ، گاهی تخم مرغ یا محصولات لبنی خاصی در رژیم غذایی من وجود دارد.

تمرین رژیم غذایی گیاهی به خانواده ام کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشند و به ما پایدارتر تغذیه کنند.

گیاهخوار

رژیم گیاهخواری شامل محصولات حیوانی و محصولات حیوانی نیست.

قطعاً توسط انجمن وگان توصیف شده است –

“… تا آنجا که ممکن است و عملی – فلسفی و شیوه زندگی – بهره برداری و ظلم حیوانات برای غذا ، لباس و یا هر هدف دیگر ، و توسعه و استفاده از جایگزینهای بدون حیوان را به نفع حیوانات ، انسانها و محیط زیست ترویج می کند. از نظر غذا ، به عمل توزیع تمام یا بخشی از محصولات حیوانی اشاره دارد.

همانطور که می توانید تصور کنید ، گیاهخواری اغلب فراتر از بشقاب گسترش می یابد. این امر در مورد سایر رژیم های گیاهی همیشه صادق نیست.

این بدان معناست که اکثر رژیم های گیاهی از اصول یکسانی برای سایر مناطق استفاده می کنند. به عنوان مثال ، از محصولات مصرفی (مانند لوازم آرایشی ، محصولات مراقبت شخصی و لباس) که حاوی محصولات حیوانی هستند خودداری کنید.

غذاهای کامل ، گیاهی

اگرچه رژیم گیاهخواری به معنی خوردن زیاد (یا همه) گیاهان است ، اما این بدان معنا نیست که از غذاهای سالم تهیه شده است.

امروزه غذاهای گیاهی فراوان را می توان یک نعمت و نفرین دانست.

اگر به دنبال جایگزین های گیاهی برای غذاهای محبوب مانند هات داگ ، همبرگر و بستنی هستید ، ممکن است پذیرفتن رژیم گیاهخواری آسان نباشد. با این حال ، این محصولات به اندازه غذاهای گیاهی سالم نیستند.

یک رژیم غذایی کامل و گیاهی بر انتخاب غذاها در طبیعی ترین شکل تمرکز می کند. این به معنی کاهش یا حذف غذاهای بسته بندی شده و نسخه های گیاهی محصولات حیوانی فوق الذکر است. در عوض ، آنها غذاها را با استفاده از میوه ها و سبزیجات کامل ، حبوبات (لوبیا ، نخود ، عدس) ، آجیل ، دانه ها و غلات کامل تهیه می کنند.

برخی از افراد شامل غذاهای کامل ، رژیم های گیاهی و روغن ها و همچنین نمک و شکر هستند.

گیاه خواری

رژیم گیاهخواری بر غذاهای گیاهی تأکید دارد ، اما شامل تخم مرغ و / یا محصولات لبنی است. شامل گوشت ، ماهی و طیور نمی شود.

برای جزئیات بیشتر ، گیاهخواران لاتو از محصولات گیاهی و لبنیات استفاده می کنند ، گیاهخواران گیاهی از گیاه و تخم مرغ ، و از نوع گیاهخوار ، تخم مرغ و محصولات لبنی استفاده می کنند.

پسکاری

رژیم پسکاری یک رژیم گیاهی است که شامل ماهی و غذاهای دریایی است. این ممکن است شامل تخم مرغ و / یا محصولات لبنی باشد ، اما هنوز شامل گوشت و مرغ نمی شود.

رژیم پسیاری گاهی اوقات در ادبیات علمی رژیم غذایی پسکو-گیاهی نامیده می شود.

قابل انعطاف

نام این رژیم حاکی از رویکرد گیاهخواری متنوع برای خوردن است.

معمولاً مفهوم اصلی این است که میوه ، سبزیجات ، غلات و حبوبات بخورید ، بر پروتئین گیاهی تأکید کنید و قند اضافه شده و غذاهای فرآوری شده را محدود کنید ، اما در صورت نیاز به گوشت و محصولات حیوانی اضافه کنید.

میله

رژیم پگان غذاهای کم کربوهیدرات و غلات کامل را با هدف کاهش التهاب ، تثبیت قند خون و خوردن بهترین غذاها برای سلامت کلی مورد توجه قرار می دهد.

این ترکیبی از رژیم های پالئو و وگان است که شامل مقدار کمی پروتئین حیوانی مسئول است. این محصولات لبنی ، غلات ، روغن و قندهای اضافی و همچنین میوه های دارای شاخص گلیسمی پایین و سبزیجات غیر نشاسته ای را ترویج می کند.

اگر این گیج کننده به نظر می رسد ، به این دلیل است. قوانین زیادی در این رژیم وجود دارد. به عنوان مثال ، می توانید آجیل بخورید ، اما بادام زمینی نخورید و باید از غلات اجتناب کنید ، اما ممکن است مقدار کمی عدس داشته باشند.

این بسیار محدود کننده است و فاقد شواهد علمی برای اثبات بسیاری از ادعاهای سلامتی است.

یخچال و فریزر فروشگاه مواد غذایی ALDI

کدام رژیم گیاهی برای شما مناسب است؟

در پایان روز ، توصیه من یکسان است – مقدار زیادی از غذاهای گیاهی و محصولات حیوانی را حذف کنید. واقعاً به شما بستگی دارد که چگونه به نظر برسد. من توصیه می کنم به گونه ای غذا بخورید که سرگرم کننده ، مغذی و ممکن باشد و احساس محدودیت نکنید.

پشت مزایای گیاهی یک علم قوی در پشت مزایای سلامتی وجود دارد ، به ویژه تأکید بر غذاهای کامل فرآوری شده. نحوه انتخاب رژیم گیاهخواری بر اساس آنچه با اهداف و شیوه زندگی شما مطابقت دارد ، انجام می شود.

به یاد داشته باشید ، این رژیم غذایی گیاهی است و می تواند در هر زمان که می خواهید تنظیم شود.

وزن: آیا تا به حال به تفاوت گیاهخواری و گیاه خواری فکر کرده اید؟ کدام یک از رژیم های گیاهی فوق روش شما را بهتر توصیف می کند؟

این پست های دیگر را برای دستورالعمل های بیشتر در مورد نحوه ایجاد رژیم گیاهخواری برای شما مشاهده کنید:

– ویتنی

اگر از این پست الهام گرفته اید ، حتماً یک عکس بکشید و #WITSKITCH را برچسب گذاری کنید – دوست دارم ببینم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *