اشتباهات رایج برای جبران خشکسالی – دکتر رویا کادمیان


آب بنوشید 1920x930 1 - اشتباهات رایج برای جبران خشکسالی

اشتباهات رایج در جبران خشکسالی

آب در تمام فرآیندهای متابولیک ، انتقال مواد مغذی به سلول ها ، دفع مواد زائد ، کنترل دمای بدن و غیره نقش دارد. اما آبیاری با اشتباهاتی همراه است که ممکن است به طور کامل متوجه آنها نشویم. این درست نیست که فقط مایعات و سایر نوشیدنی ها را می توان با مایعات عرضه کرد. با این حال ، رایج ترین اشتباهات برای جبران خشکسالی –

وقتی آب زیادی بنوشیم برای ما بهتر خواهد بود

به یاد داشته باشید که مصرف بیش از حد آب بر کلیه ها فشار وارد می کند و تعداد سلول ها را افزایش می دهد. در نتیجه ، فرد گیج ، متورم و به طرز بسیار خطرناکی می میرد. وقتی تشنه هستید آب بنوشید. از نوشیدن مداوم آب خودداری کنید. طبق اعلام کالج پزشکی ورزشی آمریکا ، حداکثر میزان مایعات بدن 600 میلی لیتر در ساعت است. حداکثر مایعی که بدن می تواند دفع کند می تواند به 600 تا 800 میلی لیتر در ساعت برسد. به عبارت دیگر ، ورزشکاران باید هر 15 تا 20 دقیقه ورزش 4 تا 8 اونس مایعات بنوشند.

هنگام نشستن نیازی به نوشیدن آب نیست

حتی وقتی روی نیمکت نشسته اید ، باید مایعات زیادی بنوشید و فقط ورزش و زمان باشگاه را محدود نکنید. بهتر است یادداشتی را جلوی چشمان خود بگذارید و به یاد داشته باشید که آب بنوشید. از برنامه هایی استفاده کنید که به شما یادآوری می کند با زنگ هشدار آب بنوشید.

قبل از ورزش از نوشیدن آب خودداری کنید

حتی اگر در حین ورزش آب کافی بنوشید ، اما قبل از ورزش آب ننوشید ، باز هم ممکن است مشکلات کم آبی بدن ، از جمله سردرد داشته باشید. بنابراین حتماً نیم ساعت قبل از هرگونه ورزش بنوشید.

حتماً روزانه 8 لیوان آب بنوشید

هر کسی دقیقاً به 8 لیوان آب در روز احتیاج ندارد. این مقدار به اندازه بدن ، وزن ، سطح ورزش ، مصرف مایعات و محیط بستگی دارد. اگر در منطقه ای خشک زندگی می کنید یا زیاد ورزش می کنید ، در مقایسه با سایر افراد حداقل به 8 لیوان آب نیاز دارید.

چای و قهوه نخورید

برخی تصور می کنند که چای و قهوه دارای خاصیت ادرارآور هستند و ادرار را افزایش می دهند که می تواند منجر به کم آبی بدن شود.

برای بهره مندی از رژیم آنلاین دکتر رویا کادمیان ، روی پیوند زیر کلیک کنید:

رژیم آنلاین دکتر رویا کادمیان را بیابید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *