از هم اکنون شروع کنید تا از قلب خود محافظت کنید زیرا ساعت ها “بهار جلو می روند”


تصویر خبر: از هم اکنون برای محافظت از قلب خود به عنوان ساعت ها به عنوان «بهار به جلو» شروع کنید

سه‌شنبه، ۸ مارس ۲۰۲۲ (اخبار هلث دی)

ساعت خواب از دست رفته زمانی که ساعت‌ها در روز یکشنبه، ۱۳ مارس به جلو می‌آیند، می‌تواند برای قلب شما خطراتی ایجاد کند – اما راه‌هایی برای محافظت از خود وجود دارد.

به گفته انجمن قلب آمریکا، تعدادی از مطالعات افزایش مشکلات قلبی و سکته را پس از تغییر زمان بهار نشان داده‌اند.

یک مطالعه در نیویورک نشان داد که پذیرش در بیمارستان برای اختلال ریتم قلب فیبریلاسیون دهلیزی (a-fib) از دوشنبه تا پنجشنبه پس از تغییر فصل بهار افزایش می‌یابد، اما زمانی که ساعت تابستانی در پاییز به پایان می‌رسد این اتفاق نمی‌افتد.

مطالعه ای در میشیگان نشان داد که حملات قلبی در روز دوشنبه پس از تعویض بهار، ۲۴ درصد افزایش یافته است، در حالی که در سه شنبه پس از تغییر ساعت پاییز، حملات قلبی ۲۱ درصد کاهش یافته است.

و محققان فنلاندی افزایش ۸ درصدی سکته مغزی ایسکمیک (مسدود شدن جریان خون در مغز) را در طی دو روز اول پس از تعویض فنری گزارش کردند.

دکتر دکتر می‌گوید: «ما واقعاً دلیل خاصی برای افزایش بیماری‌های قلبی و سکته در طول تغییر ساعت تابستانی نمی‌دانیم، اما احتمالاً با اختلال در ساعت داخلی بدن یا ریتم شبانه‌روزی آن ارتباط دارد.» دونالد لوید جونز، رئیس انجمن قلب آمریکا (AHA).

لوید جونز در یک انتشار خبری AHA هشدار داد: “اگر شما در حال حاضر در معرض خطر بیماری قلبی عروقی هستید، تغییر ساعت می تواند حتی خطرناک تر باشد.” این مهم است که در تمام طول سال روی بهبود عوامل خطر سلامتی خود کار کنید، و گام‌های خاصی وجود دارد که می‌توانید برای آماده شدن برای تأثیر «بهار رو به جلو» هر بهار بردارید.

این توصیه او است:

  • اکنون با دریافت هر چه بیشتر نور هر روز آماده شوید تا به ریتم بدن خود کمک کنید تا با تغییر زمان آینده سازگار شود.
  • عصرهای پیش رو کمی زودتر به رختخواب بروید تا در زمان تغییر زمان استراحت خوبی داشته باشید.
  • برای کمک به مبارزه با خستگی روز، کافئین اضافی مصرف نکنید. کافئین زیاد برای قلب مضر است.
  • چرت نزن انجام این کار می تواند خواب شبانه را سخت تر کند.

لوید جونز گفت که بهترین راه برای آماده شدن برای تغییر زمان، بهبود تدریجی شیوه زندگی در طول سال است. فعالیت بدنی خود را تقویت کنید. کلسترول و فشار خون خود را چک کنید. عادات خواب خوب را بپذیرید و هوشمندانه بخورید.

لوید جونز گفت: «این رفتارهای سبک زندگی سالم نه تنها شوک ساعت بیولوژیکی سالانه را کاهش می‌دهند، بلکه راه‌های اثبات‌شده‌ای برای کاهش خطر بیماری قلبی و سکته هستند و به شما کمک می‌کنند زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری داشته باشید».

اطلاعات بیشتر

آکادمی پزشکی خواب آمریکا بیشتر در مورد ساعت تابستانی در نظر گرفته است.

منبع: انجمن قلب آمریکا، انتشار خبری، ۳ مارس ۲۰۲۲

اخبار پزشکی
حق چاپ © ۲۰۲۱ HealthDay. تمامی حقوق محفوظ است.




پرسش


چرا می خوابیم؟
پاسخ را ببینید

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/