آیا ویتامین D دبیرستان به تناسب اندام هوازی و تناسب اندام کمک می کند؟


شما در این مقاله می خوانید

ویتامین D ، که به عنوان ضد آفتاب نیز شناخته می شود ، نقش مهمی در حفظ سلامت استخوان ها و سیستم ایمنی سالم دارد. ویتامین D با افزایش سنتز کلسیم و کاهش دفع ادرار ، به حفظ سطح متعادل کلسیم در بدن کمک می کند. در حقیقت ، این ماده به جای یک ویتامین ، به عنوان یک هورمون عمل می کند.

بهترین منبع ویتامین D قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. وقتی نور خورشید به پوست شما برخورد می کند ، ویتامین D موجود در سطح پوست منبع اصلی ویتامین D می شود. این گیرنده های ویتامین D به کبد و کلیه ها می روند و در آنجا به طور فعال به ویتامین D فعال تبدیل می شود که بدن شما از آن استفاده می کند.

تحقیقات جدید نشان می دهد که میزان ویتامین D در بدن شما می تواند مزایای سلامتی داشته باشد که فراتر از مکمل کلسیم و پیشگیری از بیماری است. به عنوان مثال ، مطالعه ای که در مجله Preventive Cardiology منتشر شده است می گوید: ویتامین D در سلامت هوازی نقشی ایفا می کند. به عبارت دیگر ، ویتامین D بر پاسخ قلب به تمرینات هوازی تأثیر می گذارد. آیا ویتامین D می تواند عملکرد ورزشی را بهبود بخشد؟

ظرفیت هوازی و سلامت قلب و عروق

بهترین شاخص تناسب قلبی عروقی ، استانداردی است که VO2 max نامیده می شود. VO2 max اندازه گیری میزان اکسیژن مصرفی فرد در حین ورزش است. در حین ورزش ، ریه ها و سیستم قلبی عروقی شما باید اکسیژن را به ماهیچه های فعال ارسال کنند. با شدت گرفتن ورزش ، نیاز به اکسیژن نیز افزایش می یابد. با این حال ، این انتقال اکسیژن محدودیت هایی دارد.

با افزایش شدت فعالیت ، انتقال و مصرف اکسیژن تا حدی افزایش می یابد و به سطح بالایی می رسد و ثابت می ماند. یکنواختی انتقال اکسیژن را ظرفیت هوازی یا حداکثر VO2 می نامند.

برخی از افراد VO2 بالاتری نسبت به دیگران دارند و در نتیجه ممکن است برای مدت طولانی تری به ورزش زیر کمتر از حداکثر ادامه دهند. VO2 max با دریافت اکسیژن و کشیدن آن به عضلات فعال بر ضربان قلب و ریه های فرد تأثیر می گذارد. ریه های قوی و قلب سالم معادل VO2 بالا و آمادگی هوازی بهتر است.

یکی دیگر از عوامل موثر بر VO2 max این است که سلولهای ماهیچه ای چگونه اکسیژن را از خون جذب کرده و آن را به ATP (جریان انرژی در همه سلولها) تبدیل می کنند. اندام های سلول های ماهیچه ای به نام میتوکندری ATP تولید می کنند که باعث تحریک ورزش و حرکت شما می شود.

در نتیجه ، میتوکندری کل در سلول های ماهیچه ای بر حداکثر VO2 تأثیر می گذارد. افزایش و افزایش میتوکندری باعث افزایش میزان آنزیم ATP ، ظرفیت هوازی یا V2 بالا می شود. یکی از جنبه های مثبت تمرینات استقامتی این است که میزان کل میتوکندری و آنزیم های میتوکندری را در سلول های ماهیچه ای افزایش می دهد ، بنابراین می توانید VO2 max را با ورزش افزایش دهید.

پیشنهاد می دهد
خواندنی

کمبود ویتامین D چگونه بر عملکرد ورزشی ورزشکاران تأثیر می گذارد؟

ویتامین D در این میان چه نقشی دارد؟

محققان دانشگاه ویرجینیا می گویند سطح بالای ویتامین D می تواند بر ظرفیت هوازی تأثیر مثبت بگذارد. محققان دونده 1995 را از سال 2001 تا 2004 مورد مطالعه قرار دادند. برخی (زن و مرد) سالم بودند و برخی دیگر دیابت یا فشار خون بالا داشتند.

محققان ظرفیت قلب و عروق آنها (اندازه گیری شده توسط VO2 max) را با سطح ویتامین D مقایسه کردند و مشاهدات جالبی انجام دادند. افرادی که دارای مقادیر بالای ویتامین D در خون بودند 4.3 برابر حداکثر VO2 حداکثر داشتند. البته ممکن است عوامل دیگری نیز دخیل باشند و نمی توان نتیجه گرفت که مقادیر بالای ویتامین D می تواند باعث افزایش سطح VO2 شود ، اما مشاهده جالب توجه است.

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که علت این یافته ها چه چیز دیگری می تواند باشد. مشخص نیست ، اما امکان پذیر است. تفاوت ظرفیت هوازی بین سطح بالا و پایین ویتامین D 2.9 برابر بود. شایان ذکر است!

تناسب اندام قلبی مهم است!

وجود VO2 max طولانی تر علاوه بر تمرین هوازی طولانی مدت به دلایل دیگر مهم است. مطالعات نشان می دهد که حداکثر VO2 max با خطر کمتر مرگ همراه است. مطالعه ای که در سال 2009 در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد ، نشان داد که سطوح بالای VO2 max باعث کاهش مرگ و میر به هر دلیلی می شود.

مطالعه دیگری روی 800 مرد میانسال که به مدت 45 سال تحت نظر بودند نشان داد که سیگار کشیدن بعد از کشیدن سیگار ، دومین ورزش هوازی کم خطر است. ورزش های ضعیف بیشتر از بیماری هایی مانند فشار خون بالا و کلسترول بالا خطر مرگ را دارند.

پیشنهاد می دهد
خواندنی

ظرفیت هوازی چیست؟ چگونه می توان ظرفیت هوازی را افزایش داد؟

سطح ویتامین D در بدن شما چقدر است؟

بهترین راه برای اطلاع از میزان ویتامین D در بدن شما انجام آزمایش خون است که توسط پزشک تجویز شده است. جایی که زندگی می کنید ، چند ساعت زیر نور آفتاب ، سن ، رنگ پوست و وزن بدن ، ویتامین D ممکن است زیر حد معمول باشد.

بدن به چه مقدار ویتامین D نیاز دارد؟

20 نانوگرم بر میلی لیتر یا بیشتر برای سلامت استخوان مفید است ، اما برخی از کارشناسان معتقدند 30 نانوگرم در میلی لیتر یا بیشتر بهتر است. مشکل این است که ما هنوز نمی دانیم میزان مناسب ویتامین D در بدن چقدر است. برخی از مطالعات نشان می دهد که سطح ویتامین D تابعی از منحنی U شکل است: نه بسیار پایین ، اما بسیار ناسالم. به عنوان مثال ، یافته ها نشان داد که بیش از 56 نانوگرم بر میلی لیتر ویتامین D با 40 درصد خطر مرگ همراه است. اما افرادی که سطح ویتامین D آنها بسیار پایین است ، 200 درصد بیشتر در معرض مرگ هستند.

اخرین حرف

چیزهای زیادی وجود دارد که ما هنوز در مورد سطح خوب ویتامین D نمی دانیم ، اما می دانیم که کمبود ویتامین D نداریم. کمبود ویتامین D همچنین می تواند بر عملکرد ورزشی تأثیر بگذارد ، بنابراین مهم است که میزان ویتامین D خود را بشناسید و مطمئن شوید که به اندازه کافی از این ویتامین استفاده می کنید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *