آیا می توانید با افزایش متابولیسم خود کلسترول را کاهش دهید؟

بدن از متابولیسم برای پردازش غذاهایی که می خوریم استفاده می کند. غذا به انرژی تبدیل می شود و این همان چیزی است که ما از آن استفاده می کنیم تا بتوانیم هر روز عمل کنیم. غذا سوخت بدن است و بدون آن نمی توانیم زنده بمانیم.

افرادی که اضافه وزن دارند متابولیسم کندی دارند زیرا اغلب به اندازه کافی ورزش نمی کنند و پرخوری می کنند. این به نوبه خود می تواند استرس بیشتری را بر سیستم آنها وارد کند و اگر غذایی که می خورند بر اساس محصولات حیوانی مانند گوشت، پنیر و تخم مرغ باشد، در معرض افزایش خطر کلسترول بالا هستند. کلسترول بالا می تواند باعث بیماری های جدی و گاهی تهدید کننده زندگی مانند حملات قلبی و سکته شود، بنابراین به این مشکل توجه زیادی داشته باشید.

بدن انسان برای حفظ سلامت کلی به همه سیستم های خود متکی است تا با هم کار کنند. هنگامی که یک سیستم به درستی کار نمی کند، ممکن است عوارض جدی ایجاد شود.

سرعت بخشیدن به متابولیسم به بدن شما کمک می کند تا پوندهای ناخواسته را کاهش دهد، که به نوبه خود می تواند سطح کلسترول بد LDL را کاهش دهد. اساساً هر چیزی که بین بدن با هم کار می کند یک ارگانیسم هم افزایی است.

هنگامی که اضافه وزن دارید، متابولیسم کند نمی تواند کلسترول LDL را از سیستم شما خارج کند و بنابراین، در خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها و بیماری های مختلف هستید. برخی از این بیماری ها می توانند بسیار جدی باشند.

کسانی که در مورد کاهش وزن جدی هستند معتقدند که حذف یک وعده غذایی در اینجا و آنجا به آنها کمک می کند تا سریعتر به اهداف کاهش وزن خود برسند. مطالعات به این نتیجه رسیده اند که هیچ چیز نمی تواند دور از حقیقت باشد.

برای اینکه متابولیسم شما به درستی کار کند، باید کالری بسوزاند. هرچه کالری بیشتری بسوزانید، سریع‌تر عمل می‌کند. وقتی وعده های غذایی را حذف می کنید، متابولیسم خود را از “غذایی” که برای عملکرد نیاز دارد محروم می کنید. در واقع، بسیار بهتر است که هر ۳ ساعت یک بار وعده های غذایی کوچک بخورید تا سطح قند خون خود را ثابت نگه دارید و انرژی خود را ثابت نگه دارید.

این بدان معنا نیست که باید بیرون بروید و از فست فود لذت ببرید. هرچه میوه ها و سبزیجات بیشتری مصرف کنید، سوخت و ساز بدن شما سریعتر چربی های ذخیره شده در بدن شما را می سوزاند، زیرا میوه ها و سبزیجات حاوی چربی بسیار کم یا بدون چربی هستند.

مهم است که با یک متخصص مراقبت های بهداشتی یا حتی یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا برنامه غذایی خاصی را تهیه کنید که به شما کمک کند.

بسیاری از مراکز سلامت و تناسب اندام به متخصصان تغذیه و همچنین مربیان شخصی ارائه می کنند تا برنامه های ورزشی را تنظیم کنند تا به شما در دستیابی به اهداف کاهش وزن کمک کنند.

همچنین مهم است که قبل از شروع هر گونه رژیم یا برنامه کاهش وزن با پزشک خود مشورت کنید. او مطمئن خواهد شد که هیچ مشکل اساسی وجود ندارد. پزشک شما همچنین می خواهد پیشرفت شما را تحت نظر داشته باشد تا مطمئن شود که برنامه غذایی و ورزش شما برای شما مفید است. در برخی موارد، باید تغییراتی ایجاد شود تا اطمینان حاصل شود که از مزایای کامل سیستم خود بهره مند می شوید.

متابولیسم شما نقش مهمی در تعیین سطح کلسترول شما دارد. بسیار مهم است که کلسترول بالا را جدی بگیرید. شاید باور نکنید که اتفاقی برای شما خواهد افتاد، اما بسیاری از مردم همین فکر را کرده اند و در نهایت با عوارض جدی مواجه شده اند. مراقبت از خود در حال حاضر تضمین می کند که زندگی طولانی و سالمی خواهید داشت.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر