آیا رژیم کتو شما تمیز است یا کثیف؟

در CrossFit Diet Tips، به طور گسترده در مورد یک برنامه غذایی خوب برای ورزشکاران نوشته ایم. چه رژیم غذایی سبک کتو داشته باشید، چه به رژیم سرخپوشان پایبند باشید، راه های خوب و بدی برای انجام آن وجود دارد. این نام به تنهایی یک برنامه رژیم غذایی خاص را توصیف نمی کند. شما می توانید به معنای واقعی کلمه یکی را دنبال کنید، اما اگر غذاهایی که استفاده می کنید کیفیت پایینی داشته باشند، ممکن است بیشتر از اینکه مفید باشند ضرر داشته باشند. در این مقاله به رژیم کتوژنیک می پردازیم.

رژیم کتو به عنوان غذا خوردن به گونه ای تعریف می شود که بدن شما کتون تولید کند. کبد از چربی ها کتون تولید می کند و این فرآیند با خوردن کربوهیدرات های بسیار کم و مقدار مناسب پروتئین تحریک می شود. بدن از کتون ها برای تامین انرژی استفاده می کند. بنابراین، رژیم کتو چربی را به عنوان منبع سوخت در بدن می سوزاند. بدن شما بدون وقفه چربی می سوزاند. هنگامی که بدن شما کتون تولید می کند، به حالت کتوز تبدیل می شود. کتوز بدون نگرانی در مورد روزه داری چربی می سوزاند. یعنی تا زمانی که به رژیم کتوژنیک ادامه دهید.

این من را به موضوع ما در مورد رژیم غذایی تمیز در مقابل رژیم کتو کثیف می رساند. از آنجایی که این نوع رژیم غذایی در کربوهیدرات ها محدود است، غذاهای دریایی، گوشت و سبزیجات کم کربوهیدرات ممکن است از اصلی ترین غذاهای طبیعی باشند. این بدان معنا نیست که خوردن یک همبرگر فست فود یا سایر گوشت های تجاری ایده خوبی است. اگر فقط مصرف کربوهیدرات خود را کاهش دهید، یک رژیم غذایی “کثیف” دارید. سبزیجات، گوشت، غذاهای دریایی و غیره باید ارگانیک و غیر GMO باشند.

ما به شما توصیه می کنیم از غذاهای فرآوری شده یا بسته بندی شده با مواد نگهدارنده دوری کنید. اینها به هر رژیم غذایی آسیب می زند و شما را از داشتن یک زندگی عاری از سموم باز می دارد. هر رژیم غذایی زمانی بهترین نتیجه را دارد که غذاها اساسی و تمیز باشند.

رژیم کتو زمانی که به درستی خورده شود فرآیند سم زدایی دارد. اگر سموم را از طریق غذاها اضافه کنید، به کبد یا سلامت خود کمک نمی کنید.

سبزیجات ارگانیک تازه بخورید. سعی کنید به طور مرتب از انواع سبزیجات رنگارنگ که سرشار از فیبر هستند استفاده کنید. هر چه بیشتر این کار را انجام دهید بهتر و خوشمزه تر می شود. خیلی زود، بدن شما در واقع هوس هر وعده غذایی را خواهد داشت.

در مورد محصولات چرب، منابع سالم را انتخاب کنید. ممکن است دانه کتان ارگانیک، روغن زیتون، آووکادو یا روغن نارگیل باشد. بسیاری از این غذاها غیر التهابی در نظر گرفته می شوند. غذاهای التهاب آور آنهایی مانند لبنیات یا برخی از سبزیجات بادمجان هستند.

در حین پیروی از رژیم کتو تمیز، به یاد داشته باشید که به خوبی هیدراته بمانید. بسیاری از مردم نمی دانند که آب به تمام عملکردهای روزانه از جمله هضم و تولید اندام کمک می کند.

در پایان، به یاد داشته باشید، اگر رژیم کتو “کثیف” دارید، به خودتان بدی می کنید. “پاک” بمانید و سالم بمانید.

خالصانه،

نکات رژیم غذایی کراس فیت

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر