آیا به اندازه کافی A، B، C، D، E و امگا ۳ در رژیم غذایی خود دریافت می کنید؟


آیا آنچه را که نیاز دارید به دست می آورید؟

ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای عملکرد صحیح بدن و سیستم ایمنی ضروری هستند.

پوست خسته، خشک یا دوباره با سرماخوردگی مبارزه می کنید؟ اگر احساس می کنید چیزی از کار افتاده است، ممکن است کمبود برخی ویتامین ها یا مواد معدنی ضروری را داشته باشید. آن‌ها به سلول‌ها و اندام‌های شما کمک می‌کنند تا همانطور که باید کار کنند و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کنند. معمولاً بهترین راه برای دریافت آن از طریق غذاهای حاوی مقدار زیادی از آن است.

مبارزه با خستگی

اگر همیشه خسته هستید ممکن است کمبود آهن یا ویتامین B12 داشته باشید.

اگر بعد از یک استراحت کامل شبانه خسته شده اید، ممکن است به دلیل کمبود آهن (که در گوشت بدون چربی، لوبیا و غلات غنی شده وجود دارد) یا ویتامین B12 (در جگر گاو و صدف) باشد. هر دو برای گلبول های قرمز سالم که اکسیژن را به بافت های بدن منتقل می کنند، مهم هستند. اگر بی دلیل خسته هستید با پزشک خود مشورت کنید و او می تواند بررسی کند که چه چیزی این احساس را در شما ایجاد می کند.

سردرد

دریافت منیزیم بیشتر ممکن است به کاهش تعداد حملات میگرن کمک کند.

اگر مقدار زیادی از آن دارید، در مورد منیزیم موجود در لوبیا، آجیل و سبزیجات برگ سبز با پزشک خود صحبت کنید. این ماده معدنی به اعصاب شما کمک می کند تا همانطور که باید کار کنند و سطح قند خون شما را تحت کنترل نگه می دارد. انجمن اختلالات میگرن می گوید ۴۰۰ میلی گرم در روز می تواند به برخی از افراد مبتلا به میگرن کمک کند.

خشکی چشم

سطوح کافی اسیدهای چرب امگا 3 ممکن است به تسکین خشکی چشم کمک کند.

ممکن است به دلیل آلرژی یا استفاده طولانی مدت از لنز باشد، اما احتمال دیگر این است که اسیدهای چرب امگا ۳ کافی دریافت نمی کنید. در ماهی های روغنی مانند سالمون، ماهی خال مخالی و تن یافت می شوند و برای سلامت بینایی مهم هستند. علاوه بر خشکی چشم، سطوح پایین امگا ۳ نیز با دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن مرتبط است.

پوست خشک و خارش دار

در صورت ابتلا به درماتیت، مصرف بیشتر ویتامین B2 ممکن است کمک کند.

لکه های خشن و پوسته پوسته پوست – درماتیت – می تواند ناشی از چیزی باشد که آنها را تحریک می کند یا باعث بیماری می شود، اما همچنین می تواند ناشی از کمبود ویتامین B2 (ریبوفلاوین) باشد. ویتامین B2 که به رشد و عملکرد سلول های شما کمک می کند در تخم مرغ و برخی سبزیجات سبز رنگ مانند مارچوبه و کلم بروکلی وجود دارد.

ریزش مو

آهن کافی به مو و پوست کمک می کند تا حد ممکن سالم بماند.

این می تواند به طور طبیعی با افزایش سن اتفاق بیفتد، اما می تواند به دلیل یک مشکل تغذیه ای نیز باشد، به خصوص در زنان زیر ۵۰ سال. آهن را (از طریق گوشت بدون چربی، لوبیا یا آجیل) تقویت کنید تا مطمئن شوید که موها و پوست اطراف آن سالم می مانند.

خونریزی لثه

ویتامین C کافی برای کمک به خونریزی لثه و التهاب لثه دریافت کنید.

محتمل ترین علت این مشکل بیماری لثه است، اما کمبود شدید ویتامین C (که در مرکبات و برخی سبزیجات وجود دارد) نیز می تواند باعث آن شود. این مورد برای افراد در ایالات متحده نادر است، بنابراین قبل از مصرف مکمل، به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا مطمئن شوید.

ضعف عضلانی

ویتامین B1 به کاهش ضعف عضلانی و سایر مشکلات کمک می کند.

کمبود ویتامین B1 – همچنین به عنوان تیامین شناخته می شود – می تواند منجر به این مشکل و مشکلات دیگر شود. در غلات کامل، گوشت خوک، ماهی، برخی آجیل ها و لوبیا یافت می شود. پتاسیم (که در موز وجود دارد) برای سلامت عضلات نیز مهم است. اگر فکر می کنید به اندازه کافی از این غذاها مصرف نمی کنید، با پزشک خود صحبت کنید.

سرماخوردگی مزمن

ویتامین های C و E به تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از سرماخوردگی کمک می کنند.

اگر ویتامین C و E کافی دریافت نکنید که حاوی آنتی اکسیدان هایی است که سیستم ایمنی شما را تقویت می کند، ممکن است زیاد سرفه و عطسه کنید. یک رژیم غذایی متعادل از سرماخوردگی جلوگیری نمی کند، اما می تواند بدن شما را به اندازه کافی سالم نگه دارد تا به مبارزه با آن کمک کند.

زخم های شانکر

در صورت کمبود ویتامین B12، روی، اسید فولیک و آهن ممکن است دچار آفت شوید.

این زخم‌های کوچک در بافت‌های نرم دهان یا پایه لثه‌ها ایجاد می‌شوند. هیچ کس دقیقاً نمی داند چه چیزی باعث آن می شود، اما با کمبود ویتامین B12، روی (موجود در صدف، آجیل و لوبیا)، اسید فولیک (در مارچوبه، کلم بروکسل، و پرتقال) و آهن مرتبط است.

از دست دادن شنوایی

سطوح کافی ویتامین B12 ممکن است به جلوگیری از وزوز گوش کمک کند.

یکی از بسیاری از وظایف ویتامین B12 این است که به سیستم عصبی شما (که از مغز، نخاع و اعصاب تشکیل شده است) کمک می کند تا آنطور که باید کار کند. محققان بر این باورند که اگر به اندازه کافی مصرف نکنید، سیگنال‌های بین گوش‌ها و مغزتان تحت تأثیر قرار می‌گیرند و این می‌تواند منجر به از دست دادن شنوایی یا وزوز گوش شود. اگر مشکلات شنوایی دارید، به پزشک خود مراجعه کنید تا بفهمید علت آن چیست.

استخوان های ضعیف

شما برای حفظ استخوان های قوی و سالم به سطوح کافی کلسیم و ویتامین D نیاز دارید.

کلسیم یک بلوک ساختمانی برای استخوان ها است و ویتامین D به جذب آن در بدن کمک می کند. اگر به اندازه کافی از آنها استفاده نکنید، ممکن است بیشتر به پوکی استخوان مبتلا شوید، بیماری که استخوان های شما را ضعیف و شکننده می کند. بهترین راه برای دریافت ویتامین D از طریق مکمل ها است، اما می توانید کلسیم را از طریق لبنیات و برخی از غذاهای غنی شده دریافت کنید. با پزشک خود در مورد آنچه برای شما مناسب است صحبت کنید.

ترک در گوشه های دهان شما

اگر در گوشه های دهان خود ترک خورده و جوش دارید، ویتامین B6 بیشتری دریافت کنید.

کمبود این ویتامین B6 علاوه بر این می تواند باعث ایجاد جوش شود. در طیور، ماهی، سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی و میوه های غیر مرکباتی مانند انگور و سیب یافت می شود. قبل از شروع مصرف مکمل ویتامین B6 با پزشک خود مشورت کنید – اگر از داروهای خاصی استفاده می کنید ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی شود.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/